Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pią Lip 15, 2011 22:41
U mnie nic nowego... Nadal wskaźnik głupieje. Jest dobrze jak mam full bak i schodzi do nie wiele poniżej 3/4, potem mu odbija. Następnie jak zejdzie do 1/4 znów niby jest ok. Ja obstawiam problem ze ścieżkami na potencjometrze którymś w baku. Ale niestety, to trzeba mieć jeszcze czas na to, żeby to rozebrać i pomysł jak sprawdzić to który oszukuje. A po za tym zniechęca mnie fakt wyjmowania pompy z koszykiem, bo to jest tragedia...
Witam. Jestem nowym członkiem klubu i mam pytanko. Nie dawno nabyłem swojego Roverka 75 i ma problem ze wskaźnikiem paliwa. Mam około pół zbiornika a wskazówka stoi na zerze. W zbiorniku wszystko jest sprawne. MOże ktoś mi powie co to może być...?
Witam. Ja w moim Roverku 45 mam podobny problem ale troche inny.Na poczastu jak go kupilem i lalem za 20£ (okolo 17litrow benzyny) wykazywalo mi trzecia kreske na wskazniku (tankowalem od tej pierwszej kreski nad rezerwa) i tak srednio wychodzilo mi 10£ to od kreski do kreski na wskazniku ... ostatnio zauwazylem ze jak leje za 25£ (teoretycznie 2,5kreski w baku) wykazuje mi niewiele ponad 1 kreske... od czasu zakupu do chwili obecnej benzyna zdrozala 9pensow na litrze jak placilem 1,30 teraz place 1,39-1,41£ za litr. nie mozliwe zeby brakowalo polowy paliwa za te same pieniadze... czy to mozliwe ze mam te paliwo w baku a wskaznik pokazuje duzo mniej? Ale z drugiej strony jak zaleje go za te 25£ to potem nagle za szybko zchodzi ta strzalka do dolu... Zawsze tankuje jak jest na pierwszej kresce przy rezerwie czyli jakos 1/4 zbiornika...myslalem ze moze dystrybutowy na Esso przeklamuja wiec sprawdzalem na roznych stacjach benzynowych(GULF,ESSO,MURCO,MORISON) i na kazdej tak samo jest jeszcze drugi problem... jak przeciagam na biegach i jade do odciecia wykazuje wiecej paliwa a raczej jak silnik ma wyzsze obroty to strzalka idzie w gore jakby przybywalo paliwa a jak jade spokojnie na 5 biegu zalozmy z ta stala predkoscia 60-70mph to nagle opada. ruszam jest wiecej paliwa jade jest mniej paliwa zatrzymuje sie i nagle znowu przybywa paliwa.... o co chodzi? ile moge jeszcze miec paliwa w baku? czy mozliwe zeby rover 45 2002r. silnik 1,4 palil 17l na 100km przy normalnej jezdzie do 60mph ? bo tygodniowo do roboty jezdze okolo tych 100km i co tydzien leje za te 25£ co obecnie daje kolo 17,5-18l benzyny... co moze byc nie tak?
No i jak, problem rozwiązany? U mnie też już kompletnie zwariował pokazuje za każdym razem inny stan paliwa. Np. pokazuje max, zatankuje dodatkowe 15l i spada na 3/4. Albo jest mało już, a pokazuje ponad połowe itd. Co mam w końcu sprawdzić? Jeśli to czujnik ABS, to który?
Mam od jakiegoś czasu dokładnie tak samo.Rozwiązałeś swój problem?
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 20:37
MiReK, raz udalo mi się rozwiązać problem To przetarte ścieżki na potencjometrach od pomiarów paliwa. Ale teraz po półtorej roku problem wrócił. Z tym, że kupiłem używane potencjometry. Gdyby się jakoś dalo, to szukałbym teraz nowych płytek takich i je wlutował, ale nie mam pojęcia gdzie tego szukać.
U mnie to samo jest. Po jakimś czasie (a zawsze tankuje do pełna i wtedy wiem ile pali) raptem tak mi spada wskaźnik że się zastanawiam czy więcej oby nie pali. Teraz miałem to samo. Opony i felgi (nowe założyłem) i też myślałem że sporo pali. Pojechałem na cpn i do stanu paliwa jaki określiłem na oko trzeba było dodać 6 litrów. Okazalo się że spalił jakoś mniej
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 18:02
Muszę się gdzieś dogrzebać do nowych płytek z potencjometrem. Bo wlutowywanie używek, które załatwia sprawę tylko na chwilę, jest bez sensu. Ale swoją drogą, to dziwne, że one tak szybko się wycierają, jakos w innych autach potrafią wytrzymać o wiele, wiele dłużej...
Witam. Muszę i ja podpiac sie pod ten temat. Od jakiegos czasu wskaznik paliwa nie dziala. Świeci sie kontrolka rezerwy i wskazowka stoi caly czas na zerze. Bez znaczenia ile paliwa jest w zbiorniku. Moze ktos podpowie od czaego zaczac szukanie przyczyny awarii? R 75 2.0 CDT
Witam. Muszę i ja podpiac sie pod ten temat. Od jakiegos czasu wskaznik paliwa nie dziala. Świeci sie kontrolka rezerwy i wskazowka stoi caly czas na zerze. Bez znaczenia ile paliwa jest w zbiorniku. Moze ktos podpowie od czaego zaczac szukanie przyczyny awarii? R 75 2.0 CDT
od pływaków w zbiorniku. Może sie zawiesza lub ścieżka się starła
Jeśli cały czas świeci się rezerwa i wskazówka stoi to pierwsze co bym zrobił to sprawdził kostkę przy baku.
Jak nie styka to tak właśnie będzie.
Często przeciera się pod dywanem na gumowym przepuście tam gdzie wiązka idzie ze środka pod blachę i do baku.
Ja praktykuję zaciśnięcie nowych konektorków a kupisz je na allegro od użytkownika batpol1
Dodatkowo by się tam nie przetarło na kabel zakładam cienki peszel.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Czw Lip 11, 2013 10:08
U mnie ubywa na wskaźniku prawidłowo jednak nigdy nie wskazuje pełnego zbiornika, nawet jak już się przelewa przez wlew to i tak wskaźnik jest na ok. 80-90% nigdy nie jest wskazówka pionowo na max. Czy u was też tak jest ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum