Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Szarpanie podczas ruszania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: szoso
Pią Cze 28, 2013 22:54
[R200] Szarpanie podczas ruszania
Autor Wiadomość
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lip 07, 2013 11:16   

Ropą nie rób tego bo możesz wypłukać smar.
Jak już to zmywaczem do tarcz a potem musi być to solidnie nasmarowane smarowidłem z dodatkiem teflonu najlepiej.
W R200 jak linka sprzęgła dobrze nie odbije to właśnie szarpie na większych obrotach albo pod obciążeniem.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 07, 2013 11:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
einstein53 




Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 12



Wysłany: Pon Lip 08, 2013 20:38   

Linka jest ok chodzi dobrze. Chyba zostaje jednak to sprzęgło lub skrzynia już nie wiem. Zaczyna już ten roverek m mnie zaczyna denerwować.

[ Dodano: Pon Lip 08, 2013 20:38 ]
W ogóle nie rozumiem dlaczego rano jest ok a jak jakieś 15km przejadę to już zaczyna szarpać.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 22:10   

einstein53 napisał/a:
W ogóle nie rozumiem dlaczego rano jest ok a jak jakieś 15km przejadę to już zaczyna szarpać.


Bo sprzęgło się rozgrzewa i zaczyna "gorzej" pracować. Jak już pisałem wcześniej miałem kropka w kropkę tak samo. Możesz spróbować jeszcze dobrze ustawić czujnik TPS, jest na forum taki temat w nim opisane jak go prawidłowo ustawić. Mi po kalibracji trochę jakby pomogło, ale finalnie sprawę załatwiła wymiana sprzęgła
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
einstein53 




Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 12



Wysłany: Wto Lip 09, 2013 15:23   

A też miałeś że jak ująłeś gazu i dodałeś to takie szarpnięcie było albo też takie lekkie poszarpywanie podczas zmiany np z 1 na 2??
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 09, 2013 19:36   

dzisiaj wymieniłem sondę i jakoś już na razie nie szarpie
 
 
 
einstein53 




Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 12



Wysłany: Wto Lip 09, 2013 19:56   

U mnie jest ewidentnie przyczyna mechaniczna. Byłem u mechanika powiedział że sprzęgło. Są tam w koszu jakieś sprężyny i jak są tam luźne czy coś takiego( nie znam się na tym za bardzo) to możliwe jest, że nie tłumią drgań tylko te drgania zostają przenoszone na koła. Możliwe, że nasila się to gdy sprzęgło jest coraz bardziej rozgrzane.
 
 
gam8it 




Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 11
Skąd: Inowrocław

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 13, 2013 12:03   

Mam ewidentnie to samo ale najczęściej jak samochód nie jest rozgrzany. Kiedy przerzucam z 1 na 2 zaczyna się szarpanie. Masakra. Czasami mnie to doprowadza do palpitacji serca. Przy ruszaniu strasznie go dusi i nie da się ruszyć na samym sprzęgle. Bez dodania gazu gaśnie. :/ Czytałem na ten temat dużo ale dokładnej diagnozy nie ma nigdzie. Może jednak to sprzęgło... Uporał się już ktoś z takim problemem?
 
 
einstein53 




Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 12



Wysłany: Sob Lip 13, 2013 15:20   

Musisz zdiagnozować czy u ciebie przyczyna wychodzi od tego, że silnik nie trzyma obrotów(czyli dusi się) czy po prostu mechaniczna. U mnie silnik trzyma obroty nie dusi się tylko po prostu szarpie na pół sprzęgła. Jak już ruszę to bez gazu pod górkę ciągnie i silnik pracuje równo(pod Giewont by podjechał bez gazu). U Ciebie może być że szarpie bo obroty spadają. Możesz mieć kopułkę do wymiany, przewody zapłonowe, świece..., może rozrząd przestawiony(sprawdzałeś coś tych wymienionych usterek).

Cytat:
Bez dodania gazu gaśnie.


Ja moge dodać gazu do 3000rpm i dalej szarpie...
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 13, 2013 19:47   

gam8it napisał/a:
Mam ewidentnie to samo ale najczęściej jak samochód nie jest rozgrzany. Kiedy przerzucam z 1 na 2 zaczyna się szarpanie. Masakra. Czasami mnie to doprowadza do palpitacji serca. Przy ruszaniu strasznie go dusi i nie da się ruszyć na samym sprzęgle. Bez dodania gazu gaśnie. :/ Czytałem na ten temat dużo ale dokładnej diagnozy nie ma nigdzie. Może jednak to sprzęgło... Uporał się już ktoś z takim problemem?

W pierwszej kolejności sprawdź czujnik temperatury ECU i sondę lambda.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Necropoleis 




Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 4

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 14, 2013 01:00   

gam8it, Zacznij sprawdzanie od najtańszych rzeczy. Ja też kiedyś zacząłem szukać przyczyny w internecie to mi wychodziło, że pół silnika trzeba zmienić, a potem się okazało, że to była błahostka.
 
 
rodzyn_pl1 



Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 16



  Wysłany: Pią Sie 02, 2013 11:05   [R25] Szarpanie podczas ruszania

Z dnia na dzień auto zaczęło szarpać po przejechaniu odcina drogi, gdzie poziom widy sięgał do połowy kół. Szarpie przy przyśpieszaniu 1,2 bieg. Wydaje się, że silnik jest słabszy. Powyżej 3 tys obrotów silnik pracuje normalnie.
Na początku znajomy jadąc za mną stwierdził, że moje spaliny strasznie śmierdzą. Pomyślałem o wodzie w tłumiku ale ruszając nim nie słychać wody. Nawet jakby była to z czasem po jeżdżeniu powinna wyparować.

Proszę o poradę.
 
 
einstein53 




Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 12



Wysłany: Pią Sie 02, 2013 16:17   

Silnik w ogóle pracuje nierówno?? Jak jechałeś w głębokiej wodzie to może cewka zapłonowa się zalała i uległa uszkodzeniu, bo w silniku 1.4 8V ona jest dość nisko przymocowania to tylnej części silnika... To bym najpierw sprawdził.
 
 
rodzyn_pl1 



Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 16



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 20:24   

Pracuje nierówno po odpaleniu silnika. Widać to nawet na wskazówce obrotów. Po rozgrzaniu jest to mniej wyczuwalne. Auto stało z braku czasu i szarpanie się zmniejszyło ale pewnie samo nie zniknie.
Dodam, że ma R25 1.6.
O ile to nic nie zmienia to do tej cewki można dotrzeć od góry czy muszę jechać na kanał? Jakieś foto bardzo ułatwiło by sprawę.
 
 
einstein53 




Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 12



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 22:24   

Nie wiem jak jest w 1.6... Ja mam 1.4. i u mnie w kanale jest lepszy dostęp do tej cewki ale jak obroty falują to nie wiem może sonda lambda, może silniczek krokowy...pewnie możliwych przyczyn może być dużo.
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 06, 2013 22:34   

w 25 z tego co kojarzę, może się mylę, ale cewki są na świecach
 
 
 
rodzyn_pl1 



Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 16



Wysłany: Sro Sie 07, 2013 19:27   R25 1.6

Harry ma rację.
Znalazłem stary temat o cewkach. Myślę, że ostatnia wypowiedź wszystko wyjaśnia. Mam R25 i cewki są na świecach.

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=63510

Wracamy do punktu wyjścia.

Ekspertem nie jestem ale uszkodzona sonda lambda chyba skutkuje tym, że spalanie jest dużo większe, a silniczek krokowy znajduje się dość wysoko żeby zostać zalany. Przypomnę, że stało się to z dnia na dzień po przejechaniu wody na ulicy.

Proszę o porady
 
 
Andrzej_1272 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 304
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Sie 07, 2013 21:24   

Proponuje na sam początek wyczyścić silniczek krokowy i przepustnice,na pewno nie zaszkodzi a jedynie pomoże w dalszej diagnozie.Można też sprawdzić linkę gazu,czy gdzieś nie haczy.POZDRAWIAM

[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 21:24 ]
Wymienić pół samochodu zawsze zdążysz,może masz zawilgoconą wtyczkę po wjechaniu w kałuże
 
 
rodzyn_pl1 



Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 16



Wysłany: Sro Sie 07, 2013 22:31   

Podejmę się jutro czyszczenia tego. Będę to robił pierwszy raz więc proszę powiedzieć czym się czyści te elementy?

Dziekuje za podopiedź
 
 
Andrzej_1272 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 304
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 09:26   

Benzyna ekstrakcyjna,jak dobrze pamiętam :?: sprawdź też linkę gazu,czy nie haczy itp.Po za tym na forum jest temat czyszczenia tych elementów i czym.Dokładnie jest wszystko opisane.Tym bardziej że tego nigdy nie robiłeś.Życzę miłej pracy.POZDRAWIAM
 
 
rodzyn_pl1 



Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 16



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 16:09   

Zacząłem od silniczka krokowego. Dzięki instrukcji wszystko wydaje się łatwe ale w moim przypadku nie mam dwu częściowej obudowy i problem z wyjęciem trzpienia. Próbowałem lekko go wypychać śrubokrętem ale bezskutecznie. Podczas gdy stacyjka jest na 2 pozycji silniczek wydaje piskliwy dźwięk.

Dołączam foto mojego silniczka.

http://www.fotosik.pl/pok...0f54cc176c.html

W jaki sposób mogę go zdemontować?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [ R200 98r 1.4 16V ] Szarpie podczas ruszania/przyspieszania
cvas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Sie 17, 2010 19:20
pdasiek
Brak nowych postów [R25] tarcie podczas ruszania
nsk123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Wrz 29, 2015 12:30
nsk123
Brak nowych postów [200] Problem z 214 trzęsie podczas ruszania
Soczewa214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Gru 11, 2014 18:21
Soczewa214
Brak nowych postów [r200] szarpanie podczas jazdy autem
seba1x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sro Mar 12, 2014 19:50
seba1x



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink