Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Ti] Turbo dopiero powyżej 4000 obr/min
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Ti] Turbo dopiero powyżej 4000 obr/min
Autor Wiadomość
sudiero 



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 14



Wysłany: Nie Sie 04, 2013 21:07   [R620Ti] Turbo dopiero powyżej 4000 obr/min
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witajcie
następny problem w moim Ti z którym się zacząłem zmagać to później odczuwalne turbo, przyrost mocy jest w okolicach dopiero 4000 obr/min wcześniej jakby turbiny nie było. Było już tak od kiedy odkupiłem ten samochód, jednak wiem że problem pojawił się po odebraniu auta od mechanika który robił uszczelkę pod głowicą. Magicznie przestało działać turbo i wspomaganie kierownicy zaczęło nawalać. Może to tylko zbieg okoliczności a może nie ...
Jestem daleko od mojego rodzinnego miasta i trochę jeszcze będę a nie chcę oddawać auta w nieznane mi ręce. Dlatego postanowiłem na ile to możliwe samemu poszukać przyczyny.

Zacząłem od czytania na forum, ściągnięciu manuala do 620ti a następnie weryfikowania tego co znajduje się pod maską. W ostatnich dniach wymieniłem przepustnice a wraz z nią zdjąłem mikser od gazu więc już go nie blokuje zwężka na dolocie.
Dzisiaj zacząłem się przyglądać przewodom, jednak żadnej nieszczelności nie dojrzałem ani też nie usłyszałem. Zdziwiło mnie to że w manualu są wpięte dwa przewody w prawym rogu kolektora a u mnie są trzy. Z czego trzeci leci właśnie w okolice turbiny. Pytania do was
1. Czy to jest prawidłowo podłączone i od czego jest odpowiedzialne? Na czerwono zaznaczyłem przewód.
2.1. Co dalej? Zdejmować przewody po kolei i je szczegółowo sprawdzać, może kupić stetoskop mechaniczny i nim poszukać czy występuje nieszczelność?
2.2. Zakupić wskaźnik doładowania oraz mbc?
2.3. Bawić się w zakup euroscana, laptopa z comem do sprawdzenia co komputer wywala?

Wszelkie wasze podpowiedzi są dla mnie na wagę złota :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 04, 2013 21:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 04, 2013 21:34   

Sprawdź przede wszystkim czy wszystko masz podpięte zgodnie z umieszczonym przez Ciebie schematem.
Objaw masz taki jakby cały czas WG było otwarte.
Kumpel miał też taki objaw jak wężyki były nieszczelne.

Posprawdzaj to dokładnie, to że nie słyszysz nieszczelności to nie oznacza że jest szczelne.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Nie Sie 04, 2013 22:13   

to drugie zdjęcie które dałeś to ten przewód który wychodzi z kolektora u mnie w R800 idzie do takie gruszki na początku auta, w 220 coupe turbo maja wyjście zaślepione ja tam u siebie dałem trójnik i podłączyłem wskaźnik doładowania.
Zobacz czy trójnik masz podpięty do kostki, może się wypiął? i nie steruje ci zaworem ori EBC? może Ci mechanik czegoś nie podpiął do tego trójnika wchodzą 3 węzyki jeden od puszki filtra drugi od acculatora trzeci od wejścia od przepustnicy.
 
 
 
sudiero 



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 14



Wysłany: Pon Sie 05, 2013 21:26   

Cytat:
Sprawdź przede wszystkim czy wszystko masz podpięte zgodnie z umieszczonym przez Ciebie schematem.
Objaw masz taki jakby cały czas WG było otwarte.
Kumpel miał też taki objaw jak wężyki były nieszczelne.

Posprawdzaj to dokładnie, to że nie słyszysz nieszczelności to nie oznacza że jest szczelne.

Tak dzisiaj zrobię, wracam i przewód po przewodzie będę wyjmować. Cała reszta się zgadza z schematem, oprócz tego że nie widzę z góry ebc i gdzie idzie drugi przewód który wg schematu idzie do "pneumatic actuator".

Cytat:
to drugie zdjęcie które dałeś to ten przewód który wychodzi z kolektora u mnie w R800 idzie do takie gruszki na początku auta, w 220 coupe turbo maja wyjście zaślepione ja tam u siebie dałem trójnik i podłączyłem wskaźnik doładowania.
Zobacz czy trójnik masz podpięty do kostki, może się wypiął? i nie steruje ci zaworem ori EBC? może Ci mechanik czegoś nie podpiął do tego trójnika wchodzą 3 węzyki jeden od puszki filtra drugi od acculatora trzeci od wejścia od przepustnicy.

Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem gdzie mi idzie ten przewód, bez żadnych rozgałęzień. Trójnik o którym piszesz czyli chyba ebc znajduje się pod akumulatorem i z góry to nic tam nie widać. Dzisiaj postaram się powyciągać przewody to może jakoś polepszy się tam dostęp.

Dzięki za zainteresowanie :)

[ Dodano: Pon Sie 05, 2013 22:26 ]
Zabrałem się po południu do roboty i oto moje spostrzeżenia. Przewody powietrza te grubsze wyglądają na szczelne chociaż przewód intercooler - przepustnica to niezła hybryda (fotka 1) chyba jakoś pod wodą sprawdzę dokładniej szczelność.
Znalazłem dziure w kolanku od puszki z filtrem powietrza ale wątpię że ma to wpływ na turbo (foto 2).
Na zdjęciu 3 turbina i przewód który idzie od przepustnicy, sam wirnik wydaje się w miare ok, leciutki luz ma na boki ale naciskając go jest sztywno. Przewód bez żadnej opaski zaciskowej jest i jakiś potargany przy końcu. On ma tak wyglądać?
Najlepsze na koniec, fotka nr.4 z góry idzie przewód od przepustnicy a od dołu przewód do puszki z filtrem powietrza, jest też podłączenie elektryczne 2 pinowe. Czy to jest ten ebc??? Wg manuala to powinno się rozchodzić na dwa przewody a nie na jeden.
Teraz to już nie wiem, może ten manual który mam jest do innego rocznika? Co wy o tym wszystkim sądzicie?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 06, 2013 14:46   

EBC masz trefne, jeden króciec idzie do przepustnicy, drugi do puszki filtra a trzeci do WG i otwiera przepływ spalin. To jednak nie powinno stwarzać takiego problemu ze wstawaniem turbo. Jednak zrób to bo możesz łatwo zniszczyć turbo i silnik.
To że na oko jest szczelne nie oznacza że pod ciśnieniem tak będzie. Najlepiej podpiąć się w kolektor, strzelić sprężarką ciśnieniem i będziesz wiedział gdzie ucieka powietrze.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
sudiero 



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 14



Wysłany: Wto Sie 06, 2013 17:44   

To jeżeli dobrze rozumiem, na zdjęciu nr 3 po prawej stronie jest zawór od westgate?? To w tej chwili jest on podłączony przewodem do kolektora a powinien do ebc które ja mam jakieś inne.
1. Co w momencie jak to podłączę według schematu, co mam zrobić z wyjściem od kolektora, zaślepić czymś?
2. Planuje zamiast ebc zakupić mbc, możecie polecić jakieś konkretne? Co wtedy z podłączeniem do puszki filtra powietrza, też zaślepić? Co mam wtedy zrobić z wtyczką dwu pinową elektryczną od ebc?
3. Można jakoś sprawdzić teraz czy westgate mechanicznie pracuje?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 06, 2013 21:03   

sudiero napisał/a:
To jeżeli dobrze rozumiem, na zdjęciu nr 3 po prawej stronie jest zawór od westgate??

Tak, wężyk wchodzi od dołu.
sudiero napisał/a:
To w tej chwili jest on podłączony przewodem do kolektora a powinien do ebc które ja mam jakieś inne.

Czyli źle ale bezpiecznie.
sudiero napisał/a:
1. Co w momencie jak to podłączę według schematu, co mam zrobić z wyjściem od kolektora, zaślepić czymś?

Wszystko zależy czy masz podpięte w kolektorze to co powinno być podpięte (czyli map sensor i pochłaniacz oparów). Jeśli te rzeczy są to trzeci króciec zaślepiasz (seryjnie był zaślepiony).
sudiero napisał/a:
2. Planuje zamiast ebc zakupić mbc, możecie polecić jakieś konkretne? Co wtedy z podłączeniem do puszki filtra powietrza, też zaślepić? Co mam wtedy zrobić z wtyczką dwu pinową elektryczną od ebc?

Nie polecę żadnego konkretnego MBC. W puszce filtra otwór zaślepiasz a wtyczkę zostawiasz w spokoju. Możesz zaizolować żeby żadne zwarcie nie poszło.
sudiero napisał/a:
3. Można jakoś sprawdzić teraz czy westgate mechanicznie pracuje?

Pompka, kompresor i pompujesz w wężyk. Przy ok 0,5b powinno ruszyć się cięgno i otwierać przelot spalin obok wirnika sprężarki.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r620ti] Lampka turbo ;)
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Maj 11, 2016 19:39
tomii620si
Brak nowych postów [R620Ti] Czy dobrze podłączyłem podciśnienia turbo.
Wolan95 Rover serii 600, Honda Accord 0 Wto Sty 08, 2019 21:40
Wolan95
Brak nowych postów [R620Ti] Dymi jak szurnięty - turbo puszcza olej ?
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 28 Nie Lut 23, 2014 18:45
tomii620si
Brak nowych postów [R620] Spadek mocy pow. 4000 tyś. obrotów
tworek Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Maj 31, 2007 09:27
MaReK
Brak nowych postów [R620] Odpala dopiero po dodaniu lekko gazu
, a do niedawna wszytsko bylo ok.
rmusz Rover serii 600, Honda Accord 8 Wto Sie 05, 2008 19:18
rmusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink