Wysłany: Nie Sie 04, 2013 21:07 [R620Ti] Turbo dopiero powyżej 4000 obr/min
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witajcie
następny problem w moim Ti z którym się zacząłem zmagać to później odczuwalne turbo, przyrost mocy jest w okolicach dopiero 4000 obr/min wcześniej jakby turbiny nie było. Było już tak od kiedy odkupiłem ten samochód, jednak wiem że problem pojawił się po odebraniu auta od mechanika który robił uszczelkę pod głowicą. Magicznie przestało działać turbo i wspomaganie kierownicy zaczęło nawalać. Może to tylko zbieg okoliczności a może nie ...
Jestem daleko od mojego rodzinnego miasta i trochę jeszcze będę a nie chcę oddawać auta w nieznane mi ręce. Dlatego postanowiłem na ile to możliwe samemu poszukać przyczyny.
Zacząłem od czytania na forum, ściągnięciu manuala do 620ti a następnie weryfikowania tego co znajduje się pod maską. W ostatnich dniach wymieniłem przepustnice a wraz z nią zdjąłem mikser od gazu więc już go nie blokuje zwężka na dolocie.
Dzisiaj zacząłem się przyglądać przewodom, jednak żadnej nieszczelności nie dojrzałem ani też nie usłyszałem. Zdziwiło mnie to że w manualu są wpięte dwa przewody w prawym rogu kolektora a u mnie są trzy. Z czego trzeci leci właśnie w okolice turbiny. Pytania do was
1. Czy to jest prawidłowo podłączone i od czego jest odpowiedzialne? Na czerwono zaznaczyłem przewód.
2.1. Co dalej? Zdejmować przewody po kolei i je szczegółowo sprawdzać, może kupić stetoskop mechaniczny i nim poszukać czy występuje nieszczelność?
2.2. Zakupić wskaźnik doładowania oraz mbc?
2.3. Bawić się w zakup euroscana, laptopa z comem do sprawdzenia co komputer wywala?
Wszelkie wasze podpowiedzi są dla mnie na wagę złota
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 04, 2013 21:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdź przede wszystkim czy wszystko masz podpięte zgodnie z umieszczonym przez Ciebie schematem.
Objaw masz taki jakby cały czas WG było otwarte.
Kumpel miał też taki objaw jak wężyki były nieszczelne.
Posprawdzaj to dokładnie, to że nie słyszysz nieszczelności to nie oznacza że jest szczelne.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
to drugie zdjęcie które dałeś to ten przewód który wychodzi z kolektora u mnie w R800 idzie do takie gruszki na początku auta, w 220 coupe turbo maja wyjście zaślepione ja tam u siebie dałem trójnik i podłączyłem wskaźnik doładowania.
Zobacz czy trójnik masz podpięty do kostki, może się wypiął? i nie steruje ci zaworem ori EBC? może Ci mechanik czegoś nie podpiął do tego trójnika wchodzą 3 węzyki jeden od puszki filtra drugi od acculatora trzeci od wejścia od przepustnicy.
Sprawdź przede wszystkim czy wszystko masz podpięte zgodnie z umieszczonym przez Ciebie schematem.
Objaw masz taki jakby cały czas WG było otwarte.
Kumpel miał też taki objaw jak wężyki były nieszczelne.
Posprawdzaj to dokładnie, to że nie słyszysz nieszczelności to nie oznacza że jest szczelne.
Tak dzisiaj zrobię, wracam i przewód po przewodzie będę wyjmować. Cała reszta się zgadza z schematem, oprócz tego że nie widzę z góry ebc i gdzie idzie drugi przewód który wg schematu idzie do "pneumatic actuator".
Cytat:
to drugie zdjęcie które dałeś to ten przewód który wychodzi z kolektora u mnie w R800 idzie do takie gruszki na początku auta, w 220 coupe turbo maja wyjście zaślepione ja tam u siebie dałem trójnik i podłączyłem wskaźnik doładowania.
Zobacz czy trójnik masz podpięty do kostki, może się wypiął? i nie steruje ci zaworem ori EBC? może Ci mechanik czegoś nie podpiął do tego trójnika wchodzą 3 węzyki jeden od puszki filtra drugi od acculatora trzeci od wejścia od przepustnicy.
Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem gdzie mi idzie ten przewód, bez żadnych rozgałęzień. Trójnik o którym piszesz czyli chyba ebc znajduje się pod akumulatorem i z góry to nic tam nie widać. Dzisiaj postaram się powyciągać przewody to może jakoś polepszy się tam dostęp.
Dzięki za zainteresowanie
[ Dodano: Pon Sie 05, 2013 22:26 ]
Zabrałem się po południu do roboty i oto moje spostrzeżenia. Przewody powietrza te grubsze wyglądają na szczelne chociaż przewód intercooler - przepustnica to niezła hybryda (fotka 1) chyba jakoś pod wodą sprawdzę dokładniej szczelność.
Znalazłem dziure w kolanku od puszki z filtrem powietrza ale wątpię że ma to wpływ na turbo (foto 2).
Na zdjęciu 3 turbina i przewód który idzie od przepustnicy, sam wirnik wydaje się w miare ok, leciutki luz ma na boki ale naciskając go jest sztywno. Przewód bez żadnej opaski zaciskowej jest i jakiś potargany przy końcu. On ma tak wyglądać?
Najlepsze na koniec, fotka nr.4 z góry idzie przewód od przepustnicy a od dołu przewód do puszki z filtrem powietrza, jest też podłączenie elektryczne 2 pinowe. Czy to jest ten ebc??? Wg manuala to powinno się rozchodzić na dwa przewody a nie na jeden.
Teraz to już nie wiem, może ten manual który mam jest do innego rocznika? Co wy o tym wszystkim sądzicie?
EBC masz trefne, jeden króciec idzie do przepustnicy, drugi do puszki filtra a trzeci do WG i otwiera przepływ spalin. To jednak nie powinno stwarzać takiego problemu ze wstawaniem turbo. Jednak zrób to bo możesz łatwo zniszczyć turbo i silnik.
To że na oko jest szczelne nie oznacza że pod ciśnieniem tak będzie. Najlepiej podpiąć się w kolektor, strzelić sprężarką ciśnieniem i będziesz wiedział gdzie ucieka powietrze.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
To jeżeli dobrze rozumiem, na zdjęciu nr 3 po prawej stronie jest zawór od westgate?? To w tej chwili jest on podłączony przewodem do kolektora a powinien do ebc które ja mam jakieś inne.
1. Co w momencie jak to podłączę według schematu, co mam zrobić z wyjściem od kolektora, zaślepić czymś?
2. Planuje zamiast ebc zakupić mbc, możecie polecić jakieś konkretne? Co wtedy z podłączeniem do puszki filtra powietrza, też zaślepić? Co mam wtedy zrobić z wtyczką dwu pinową elektryczną od ebc?
3. Można jakoś sprawdzić teraz czy westgate mechanicznie pracuje?
To jeżeli dobrze rozumiem, na zdjęciu nr 3 po prawej stronie jest zawór od westgate??
Tak, wężyk wchodzi od dołu.
sudiero napisał/a:
To w tej chwili jest on podłączony przewodem do kolektora a powinien do ebc które ja mam jakieś inne.
Czyli źle ale bezpiecznie.
sudiero napisał/a:
1. Co w momencie jak to podłączę według schematu, co mam zrobić z wyjściem od kolektora, zaślepić czymś?
Wszystko zależy czy masz podpięte w kolektorze to co powinno być podpięte (czyli map sensor i pochłaniacz oparów). Jeśli te rzeczy są to trzeci króciec zaślepiasz (seryjnie był zaślepiony).
sudiero napisał/a:
2. Planuje zamiast ebc zakupić mbc, możecie polecić jakieś konkretne? Co wtedy z podłączeniem do puszki filtra powietrza, też zaślepić? Co mam wtedy zrobić z wtyczką dwu pinową elektryczną od ebc?
Nie polecę żadnego konkretnego MBC. W puszce filtra otwór zaślepiasz a wtyczkę zostawiasz w spokoju. Możesz zaizolować żeby żadne zwarcie nie poszło.
sudiero napisał/a:
3. Można jakoś sprawdzić teraz czy westgate mechanicznie pracuje?
Pompka, kompresor i pompujesz w wężyk. Przy ok 0,5b powinno ruszyć się cięgno i otwierać przelot spalin obok wirnika sprężarki.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum