Wysłany: Sob Sie 17, 2013 15:34 [600 Si] Lekkie szarpnięcie. Skrzynia automatyczna
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, Nie mogłem znaleźć tematu dotyczącego szarpnięć w R600 ze skrzynią w automacie.
Mam pytanko do osób posiadających rovera ze skrzynią automatyczną ale również i do tych, którzy mają inne samochody w automacie.
Ja nigdy takiego nie miałem więc nie wiem czy to normalne. Ale odkąd mam samochód to czuć lekkie szarpnięcie wozem gdy zmieniam z N na R. Przy zmianie z N na D4 jest ciut mniejsze. Tego szarpnięcia nie ma zawsze... albo jeśli jest to jest lekko wyczuwalne.
Podobnie gdy dojeżdżam do świateł i fura sama redukuje, to czasem te szarpnięcia są wyczuwalne. Nie wiem czy powinienem się tym przejmować? Czy może jestem nazbyt wrażliwy?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 17, 2013 15:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak jeździłem Laguna 3 w automacie to nie czułem zadnych szarpnięć.W Vel Satisie także nie.Może to także zależy od rodzaju skrzyni.Swoja drogą nie znam nikogo z forum, kto ma 600 w automacie
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Gdy wchodzę do fury. Odpalam silnik i chcę wyjechać z garażu to przełączam wajchą z P na R i po jakiejś sekundzie może szybciej (ale na pewno nie od razu) czuję jak coś się przełącza (pewnie bieg).
I pytanie jest takie - czy ja to przełączenie biegu z lekkim szarpnięciem powinienem czuć?
Koleszko jezeli szarpniecie jest mocne to warto sięttym zainteresować. Jaki masz przebieg?? Przyczyną szarpniec przy dużym przebiegu może być do regeneracji sprzęgło hydrauliczne. Ale również może być przyczyna wynikająca z pracy elektrozaworow. U mnie zostały wymienione elektrozawory i działa fajnie. Najlepiej znajdź w okolicy Zakład naprawiajacy automaty niech się przejada. Na pewno jeżeli jest szarpniecie to ccoś się dzieje i trzeba się zainteresować.
Ale najpierw zawcznij od sprawdzenia stanu poduszek silnika i skrzyni. Bo i to może być jedyny problem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pierwsze co mi przyszło do głowy po zakupie auta, to że wymienię wszystkie oleje itp. Ale gdzieś wyczytałem, że olej w skrzyni nie jest tym płynem, który w ogóle powinien być wymieniany. Dlatego sobie odpuściłem wstępnie. Tzn wiadomo, jeśli jest mega zły, wycieka itp itd to wymienić trzeba.
Ale podobno producenci nie przewidują, że olej w skrzyniach trzeba wymieniać, prawda?
Ale podobno producenci nie przewidują, że olej w skrzyniach trzeba wymieniać, prawda
oczywiście ze trzeba. tylko nie kupuj pierwszego lepszego do skrzyń automatycznych. Olej nie jest tani. Podjedz gdzieś do mechanika automatów i niech ci podpowie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pierwsze co mi przyszło do głowy po zakupie auta, to że wymienię wszystkie oleje itp. Ale gdzieś wyczytałem, że olej w skrzyni nie jest tym płynem, który w ogóle powinien być wymieniany. Dlatego sobie odpuściłem wstępnie. Tzn wiadomo, jeśli jest mega zły, wycieka itp itd to wymienić trzeba.
Ale podobno producenci nie przewidują, że olej w skrzyniach trzeba wymieniać, prawda?
Nieprawda. W automacie nawet w instrukcjach producenci podają jak często powinno się zmieniać olej. W jakimś volvo to było chyba co 40 tysięcy km. Być może przy manualach nie ma takich zapisków, ale i tak wymiana zwykle poprawia kulturę pracy skrzyni.
W audi u taty jest automat z tiptronikiem i np w niemczech nie zmieniają oleju w tej skrzyni co było też dziwne. Pan od skrzynek powiedział ze teraz to by było duże ryzyko zmiany oleju przy przebiegu 150kkm , mogloby być tylko gorzej..
warsztat mieści się z tego co pamiętam to na trakcie Św. Wojciecha, jakbyś chciał namiary to pw
Być może przy manualach nie ma takich zapisków, ale i tak wymiana zwykle poprawia kulturę pracy skrzyni
W przypadku niektórych marek tez sa takie zapiski.
Nie pamiętam jak było w przypadku R w manualu, ale pewien kolega na forum zalecal wymiane co 5 lat lub po 80 tys km.Na początku wrzesnia udaje sie własnie na wymianę
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Dowiedziałem się o co kaman z wymianą oleju. To nie z oszczędności. Tylko spuszczając olej nie zlejesz więcej niż ok. 3 litrów. Reszta gdzieś tam zostaje w przewodach, chłodnicy itp. Czyli generalnie jest tam miejsce na około 6 litrów, ale (jak stwierdził fachu z Hondy) wchodzi tam 3 litry.
Zacznę więc od tego. Wymienię olej i się sprawdzi ja pracuje ta skrzynia. Na forum Hondy polecili także Lube Gard, że niby działa...
[ Dodano: Pią Sie 30, 2013 10:39 ]
Podrzucam temat o skrzyniach automatycznych z accord polska.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum