rafalmis1 - raczej nie, w każdym bądź razie nigdzie jej nie widzę, a pod lampkę nie chce się wpinać bo to jednak może jakoś wpływać na odczyt poboru przez moduł komfortu. Jutro kupie sobie jakiś najtańszy miernik i spróbuję znaleźć odpowiednie napięcia w wolnych pinach kostki Aha, ale jeszcze jedno - wystarczy później tylko wsadzić druciki w odpowiednie piny czy coś trzeba lutować, bo ja absolutnie nie znam się na tych sprawach....
Możeszwwsadzić drucik, ale to będzie prowizorka. Jak juz tak zrobisz, to musi wszystko siedzieć twardo, aby nie robiło zwarcia. Ja u siebie piny dorabialem. Znalazłem wtyczkę z innego auta z pinami i wyciągnąłem, po czym włożyłem do Rovera
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
hmm - niegłupie, a te piny to mają uniwersalny rozmiar i od każdego auta pasują?
Ok, znalazłem piny z napięciem, ale nie ma tam pełnych 12V tylko 10,96V.
Na rysunku czerwonym kolorem pin w którym napięcie jest po włączeniu wstecznego:
Na moim chomiku są Rave do R75 polift i przedlift, pobrać i zobaczyć, wtyki są rozpisane i obfotografowane przecież.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
pineska, ale moment, lusterko kupiłeś z wtyczką?? bo jak tak, to mogę zbić Ci instalację. Wysyłasz do mnie wtyczkę, a ja lutuję i dokładam piny oczywiście za free
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
sknerko - mam rave'a ale nie mogę w nim znaleźć lusterka wewnętrznego, w ogóle jakoś dziwnie się w nim nawiguje...
rafalmis1 - podobno z wtyczką (takie jest na zdjęciu i tak mi gostek mówił), ale okaże się jak dostanę paczkę koło czwartku Dziękuję Ci za chęć udzielenia pomocy ale nie będę Cię fatygował z tymi pinami - mam lutownicę więc jakoś sobie poradzę - trzeba się rozwijać prawda?
pineska proszę cię..... schemat jest pod hasłem REAR VIEW MIRROR i ze schematu widać ze wszystko do lusterka kończy się na kostce C0610 tej na słupku(rozpiska kolorów i pinów jest na poprzedniej stronie w wątku, sam ją wkleiłem) Masz na schemacie jasno napisane że zasilanie masz na C0610-16 czyli pin 16, światło cofania na C0610-17 czyli pin 17 i masa jest na C0610-3 czyli pin 3. Co za filozofia jest potrzebna żeby zobaczyć jaki kolor ma kabel na schemacie i znaleźć taki w wtyczce.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
To skąd wiesz że to dobra wtyczka? w nowszych autach po 2003 roku jest w C0610-12 wsteczny a w C0610-11 zasilanie.
[ Dodano: Sro Wrz 18, 2013 13:16 ]
No i po kolorze przewodów idzie dojść wsteczny zawsze jest zielony z brązowym a zasilanie żółty z białym
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
w nowszych autach po 2003 roku jest w C0610-12 wsteczny a w C0610-11 zasilanie
no i to by się zgadzało
Niestety kolorów nie jestem w stanie dojrzeć bo wtyczka nie da się bardziej wyciągnąć (ledwo mi się udało ją rozpiąć). Jedynie widać górną część....
Witam
Sknerko: wszystko się zgadza co napisałeś. Kolory przewodów się zgadzają i rozkład pinów także, jednak był mały problem gdy wpinając kable w kostkę okazało się że pin 3 jest już zajęty a pin 15 w ogóle nie był obsadzony w kostce C0048 z opisu RAVE. Nie było innego wyjścia i wpiąłem się w przewód do pinu 3-go.
Wszystko działa świetnie i zaliczyłem banana na twarzy .
Taka mała podpowiedź dla szukających lusterka z sensorem, lusterka od BMW serii E36, E46 w 100% są kompatybilne, a te z diodą, lampką jak zwał tak zwał działać będą ale jakoś tak wygląd trochę nie po roverowemu.
Gacurro, sprawdź w nocy czy nie przygasa ci podświetlenie liczników gdy lusterko się przyciemnia. Ja tak miałem jak coś złe zrobiłem z pinami 3 i 15, niestety nie pamiętam dokładnie co. Chyba masę nie do tego pinu włożyłem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A póki co dostałem lusterko niestety z połową obudowy, ale drugą mają dosłać na dniach) i wyprowadziłem z niego potrzebne przewody (choć trochę dłubania było żeby piny wyjąć, he he). Podłączyłem je do kostki, choć na razie bez mocowania - wszystko śmiga - lusterko się przyciemnia, reaguje rozjaśnieniem na bieg wsteczny, żadnych problemów z elektryką również nie zauważyłem
Jednak nie jestem pewien co do pinu z masą więc chyba podepnę ją do śrubki mocującej lampkę w suficie
Rafalmis1: Dzisiaj jeździłem po mieście i nie miało znaczenia czy pada czy nie muszę Ci powiedzieć że lusterko rewelacyjnie działa żadnych problemów z elektryką czy tak jak pisałeś z ewentualnym przygasaniem podświetlenia liczników.
Także Panie i Panowie do dzieła, to czysta przyjemność dokładać kolejne rzeczy które od razu działają .
Pineska: Tak jak pisałem wcześniej, ja wykorzystałem czarny przewód z pinu 3 i połączyłem się z nim za pomocą czegoś takiego http://www.tme.eu/pl/deta...skowe/3m/ub2a/#
Sprawdziło się już dwukrotnie, przy lusterku i przy dodatkowym oświetleniu nóg.
Lusterko już zamontowane i śmiga aż miło:D Masę podpiąłem do przewodu uziemiającego od oświetlenia w osłonie przeciwsłonecznej - choć bez żadnej złączki - po prostu zdjąłem część izolacji, skręciłem przewody i zaizolowałem - nie powinno puścić
Najważniejsze że auto już złożone i już można je przygotowywać na sezon zimowy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum