Wysłany: Nie Wrz 22, 2013 16:47 [R75] Diagnoza nowym ELM - Program Scan Master ELM
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witajcie
Mam od kilku nowy interface ELM z programem ScanMaster
Dołączyłem kilka screenów z programu po podłączeniu do mojego Rovera 75
Mój problem to załączanie się lampki MIL na zimnym silniku ( lampka się zapala i kilkukrotnie mryga i gaśnie - bądz niekiedy nie gasnie i trzeba usuwać )
Przeważnie jest ten sam błąd:
Sonda Lambda Bank 1 Sensor 1 niskie napięcie , powolna reakcja
Dodam że auto wtedy jak wyskoczy nie reaguje na pedał gazu dopiero po paru sek zaskakuje i jedzie , tyko to występuje na zimnym silniku !
Jeszcze mam pytania :
1. Czy nagrzanie silnika do temperatury ok 100'C trwa ok 10 min - 5 min postój , 5 min jazda - taki zrobiłem test ( czy nie nagrzewa się za szybko ) ?
2. Czy wentylator powinien się załączyć przy 100'C ( bo się załącza zawsze jak jest 100'C )
3. Czy sondy powinny mieć jakąś wartość V bo u mnie jest 0.0 V na każdej ?
Zauważyłem też lekki spadek płynu od chłodnicy ok 100ml na 200-300 km ?
Wszystkie węże są gorące ale miękkie nie są twarde …
Auto normalnie się wkręca w obroty po osiągniecu odpowiedniej temperatury
Zauważyłem też kapiącą wodę z rur wydechowych na zimnym silniku
Proszę o odpowiedzi , może ktoś jest w pobliżu gdzie mógłby podjechać
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 22, 2013 16:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Silnik ma najlepsze parametry pracy przy określonej temperaturze, dlatego im szybciej się nagrzeje do tej temperatury tym lepiej ważne aby jej nie przekraczał za bardzo
to dane wentylatora z 3 prędkościami przy wyłączonej klimie bo jak się włączy klimatyzacje wentylator załączyć powinien się natychmiastowo chyba że jest coś uszkodzone nowsze modele samochodów miały zmieniony wentylator na 2 predkościowy gdzie powinno wymienić się rezystor bo orginalny lubiał padać ale silnik za to długo bryka w przeciwieństwie do starszego który często pada przed 150tyś km jak wyczytałem
co do normalnej pracy silnika to temperatura powinna się mieścić między 95 i 100 przy pracy bez obciążenia
3. Co do sondy to nie mam pojęcia ale EML może poprostu nie pokazywać oczytu bo nie jest to typowe narzędzie dla R75
jeśli chodzi o ubytek płynu to zobacz pod pokrywe kolektora ssącego w rozwidleniach v, bo najczęściej tam jest wyciek z termostatu lub rurek odchodzących od niego
Ale mi się wydaje ze dobre wartości sond pokazuje, bo jestwwartość np. 0.475 i powiedz czy te wartości zmieniają się jak dodasz gazu??
ARTUR1983, np z chomika
Zmieniają sie ale wartos sondy bank1 sensor1 zmienia ją znikomie..... I dziwi mnie ta linia na wykresie linia prosta pozioma praktycznie żadnych skoków.... A reszta sond ewidętnie pracuje innaczej. A zawsze pokazuje mi ja zapali sie MIL ze sonda bank1 sensor1 nie działa poprawnie. Czy wiecie która to sonda? Gdzie ona sie znajduje dokładnie...przed katalizatorem czy za katalizatorem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum