Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Szarpanie podczas zmiany biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Szarpanie podczas zmiany biegów
Autor Wiadomość
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Wrz 21, 2013 20:56   [MG ZR] Szarpanie podczas zmiany biegów
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Witam!
Mam taki problem:
Podczas zmiany biegów auto szarpie, trochę już nabrałem wprawy i rzadziej sie zdarza, ale jednak.
Bardzo mnie to dziwi, ponieważ wcześniej jeździłem innym autem i obojetnie czy puszczałem sprzęgło szybko, czy wolno w każdym bądź razie na różne sposoby to nie było praktycznie odczuwalne.
Tutaj za każdym razem idzie to odczuć.
Czy dzieje się tak ze względu na dużą moc auta? (poprzednio jeździłem 80KM), czy po prostu coś jest nie tak?
Dodam, że pedał sprzęgła jest wyżej niż hamulca i gazu, ponadto łapie po wciśnięciu około 25% pedału.

Czy idzie jakoś na pierwszy rzut oka zdiagnozować gdzie jest coś źle? I jeśli tak, to jaka część odpowiada za nieprawidłowe działanie? Czy będzie to kompletne sprzęgło, czy jakiś element bąź jeszcze inna pierdółka?

I prosiłbym ewentualnie o sugestie co do dobrych mechaników w okolicach Leszna.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 21, 2013 20:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sob Wrz 21, 2013 22:46   

To jest jedno szarpnięcie czy kilka?
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 22, 2013 14:12   

Pojedyncze szarpniecie kazdorazowo przy zmianie biegow, a podczas jazdy 20-30kmh szarpie az nie dogazuje delikatnie.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 22, 2013 15:28   

Temperatura silnika ma jakieś znaczenie ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 22, 2013 18:04   

Bez wzgledu, czy zimny czy rozgrzany to samo.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Wrz 22, 2013 21:19   

Trudno jednoznacznie stwierdzić z opisu ale to może być wina tarczy, a dokładnij to tłumik drgań skrętnych.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 22, 2013 21:54   

A mi się wydaje, że j0zek, po prostu za nerwowo operuje gazem i tyle.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Wrz 23, 2013 09:06   

Leszczu, początkowo tez tak myślałem, że inna moc, inne wszystko i trzeba sie dostosować, ale po 4 miesiącach jeżdżenia i próbowania na różne sposoby zawsze jest to samo, więc to chyba nie wina w moim gazowaniu i zmianie biegów. Ojciec, siostra i żona też już mieli okazję nim jechać i wszyscy również mowili, że sprzęgło jakieś dziwne jest, że im szarpie itd.
 
 
Inttruz 




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 34
Skąd: Przejdź do mapy

Rover Cabriolet

Wysłany: Pon Wrz 23, 2013 20:18   

j0zek, a czy to jest dokładnie przy zmianie biegów czy jak dodasz gazu? U mnie w r216 to szarpanie występuje jak pedał gazu jest odpuszczony i docisne go o milimetr dwa lub odpuszcze. Ale do tego sprzęgło strasznie ciężko chodzi. Na początku obstawiałem poduszki ale u mnie sprawne. Ew. na początek też je możesz sprawdzić.
 
 
ruszti 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 138



Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 11:01   

U mnie szarpanie występowało co prawda na gazie, ale przyczyna może być podobna u ciebie :) Jak zabrałem się z czyszczenie kopułki to z jednego przewodu wysypała mi się kupka rdzy , po wymianie przewodów ( na NGK) szarpanie znikło . Dodatkowo miałem lekko pękniętą końcówke przewodu podciśnienia ale rolka taśmy izolującej załatwiła sprawę .Możesz też to sprawdzić :)
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 19:34   

Szarpanie tylko podczas zmiany biegow. Jak dodam gazu to ladnie idzie. Szarpnie jedynie gdy puszcze gaz na niskich predkosciach ale to chyba norkalne.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 23:51   

ruszti napisał/a:
U mnie szarpanie występowało co prawda na gazie, ale przyczyna może być podobna u ciebie :) Jak zabrałem się z czyszczenie kopułki to z jednego przewodu wysypała mi się kupka rdzy , po wymianie przewodów ( na NGK) szarpanie znikło . Dodatkowo miałem lekko pękniętą końcówke przewodu podciśnienia ale rolka taśmy izolującej załatwiła sprawę .Możesz też to sprawdzić :)


Będzie ciężko o kopułkę w VVC. :wink:

Sprawdź czy delikatne wciśnięcie gazu powoduje szarpanie, to samo na postoju - silnik może się przydławiać. Ja tak miałem z uszkodzonym czujnikiem położenia przepustnicy, po prostu wytarła się w nim ścieżka.
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Paź 01, 2013 09:11   

Sprawdzalem i jest ok. Zastanawia mnie to szarpanie autem, gdy jade 25kmh delikatnie trzymajac gaz...
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 01, 2013 09:35   

j0zek, może TPS szwankuje i temu szarpie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Paź 01, 2013 10:09   

A to moze odpowiadac rowniez za wyzsze spalanke? Bo mam takie wrazenie, ze ostatnio mi duzo łyka paliwa auto.
A jest ktoś z okolic Leszna? Podjechałbym i może ktoś pomoże, bo wydaje mi sie, ze u mnie nie ma mechanika, ktory zrobi dobra "listę" usterek.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 01, 2013 10:14   

j0zek napisał/a:
A to moze odpowiadac rowniez za wyzsze spalanke?

Jak najbardziej.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200] szaprniecie i pukniecie podczas zmiany biegów
maniek1987 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Wrz 21, 2014 10:21
robsson78
Brak nowych postów [R25] 2.0i DT szarpanie podczas jazdy
benek86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Lut 05, 2014 20:43
benek86
Brak nowych postów [MG ZR] Szarpanie podczas jazdy 20-30kmh
j0zek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Wrz 03, 2013 14:11
j0zek
Brak nowych postów [R220 SD 96] szarpanie podczas jazdy
Lukasz00 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Lip 09, 2010 19:53
Lukasz00
Brak nowych postów [R200] Szarpanie podczas ruszania
einstein53 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 50 Sob Sie 17, 2013 10:15
gam8it



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink