Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75]Chyba koło pasowe . Jestem w chorwacji. PILNE, POMOCY
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75]Chyba koło pasowe . Jestem w chorwacji. PILNE, POMOCY
Autor Wiadomość
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Wrz 22, 2013 15:50   

radi napisał/a:
chcę otworzyć bagażnik ,a tu się kręci w kółko i dupa. Nie wiem czy niektórym też tak działa zatrzask bagażnika ,że jak otwieracie tym przyciskiem przy drzwiach to nie chce za każdym razem otworzyć bo mi tak działa

U mnie jest praktycznie tak samo z przyciskiem- najczęściej jak nacisnę go zbyt szybko po wyłączeniu zapłonu i od jakiegoś czasu staram się chwilkę odczekać po zgaszeniu silnika (czyżby jakiś myk w elektronice?).
Jeżeli chodzi o wkładkę zamka klapy,to przerabiałem temat: najczęściej pęka tuleja w której obraca się bębenek.Poradziłem sobie z tym nakładając na to pierścień z miedzianej rurki fi15 (takiej do CO).
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 22, 2013 15:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Nie Wrz 22, 2013 16:03   

Dokładnie tulejka plastikowa tz. takie wypusty półkoliste plastikowe odpadły. Ja tam narzeźbiłem klejem i kawałkami plastiku, wierciłem i wklejałem na wylot. Nie wiem na ile starczy.
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Nie Wrz 22, 2013 16:52   

a czyn mogę odpalić silnik bez koła, żeby się upewnić, oczywiście na chwilę? Nie mam pojęcia jakie koło założył. Jak rozbiorę to sprawdzę. może ktoś podesłać jakiś temat z rozbiórką, ewentualnie czego się spodziewać i jak z czasem? Czy koło będzie miało nazwę firmy???
 
 
ripek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 44



Wysłany: Pon Wrz 23, 2013 08:59   

Witaj thorgalxxx
Też jestem po wymianie koła pasowego w lecie na wakacjach.
I u mnie też tak stukał i pukał , wydawało mi się że te typy tak mają ale ostatnio stukanie zamieniło się w trzeszczenie chrupanie i inne nieprzyjemne dźwięki.
I też jak u ciebie na wyższych obrotach stukanie się uspokajało.
Po oględzinach okazało się że łożyska alternatora się wysypały.
W ostatni weekend wyciągłem alternator wymieniłem łożyska komutator szczotki i teraz cieszę się błogą ciszą.
Musisz zdjąć pasek i sprawdzić luzy osiowe na wszystkich kołach.
Prawdopodobnie stare koło pasowe jak było luźne to biciem uszkodziło któreś z łożysk.
Pamiętam że u mnie jak koło walneło to rolka napinacza podskakiwała jak wściekła.
Możesz odpalić bez paska na krótką próbę.
Żeby zdjąć i założyć pasek musisz:
zdjąć osłonę dolną silnika
zdjąć koło i nadkole plastikowe (ewentualnie wystarczy przednią część odchylić)
Na kartce narysuj sobie schemat ułożenia paska na kołach
Kluczem 24 pchnąć rolkę napinającą do tyłu i tak trzymając zrzucić pasek
wymiana paska
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Pon Wrz 23, 2013 10:05   

Dzięki za info. Muszę wygospodarować trochę wolnego czasu i posprawdzać. Jak zobaczę to napiszę jaka diagnoza ;)
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 23:51   

Tak jak kolega napisał klucz płaski 24 odciągasz rolkę w lewo czyli w górę i zdejmujesz pasek. Od góry odkręcić zbiornik i pompę wspomagania, odsunąć i przywiązać z boku. Ja wyciągałem alternator od góry i łatwo nie było. Dla lepszego dostępu możesz lekko podlewarować lewą stronę silnika to zrobi ci się więcej miejsca między lewą komorą silnika i silnikiem. Koło od strony pasażera odkręć możesz i nadkole ale sam zadecydujesz czy potrzeba. Posprawdzaj rolki czy się luźno kręcą i alternator. Wiadomo pompa wody, wspomagania nie będzie się obracać jak te rolki tylko z lekkim oporem. Nie może poprostu z dużym oporem bo wiadomo wtedy że jest zatarta lub uszkodzona. Moim zdaniem możesz uruchomić silnik na chwilę bo pompa oleju na rozrządzie chodzi więc smarowanie będzie tylko chłodzenia nie będzie więc nie za długo. Ale to tylko moje zdanie. Najlepiej jeszcze dopytaj kogoś albo poczytaj.
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 10:03   

Czekam jeszcze na klucze bo zamówiłem zestaw Honitona, i garaż u kumpla zorganizować trzeba bo pogoda teraz niepewna a tu widzę, że chwila zejdzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Koło Pasowe - Demontaż Pomocy!
keda Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Lis 22, 2012 09:01
apples
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
alpacino Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Lis 15, 2017 15:48
kalafior
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
ArturK Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Sie 06, 2008 14:00
Wolek
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 165 Czw Sie 04, 2022 07:12
dawidd
Brak nowych postów [MG ZT] Koło pasowe i dwumasowe
LuZZaK Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Paź 11, 2021 15:23
LuZZaK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink