Wysłany: Nie Paź 06, 2013 18:52 [R75]Odpalenie zimnego silnika problem.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam, mój problem przedstawia się następująco. Po nocy uruchomienie silnika jest uciążliwe, następujące czynności które wykonuje. Przekręcam kluczyk w pozycję grzania świec żarowych, kontrolka farelki świeci się przez pewien czas po czym gaśnie. W tym momencie próbuje odpalić silnik, rozrusznik kręci lecz silnik nie odpala. Jeden ze sposobów, które pomagają go odpalić. Wyciągam wężyk paliwa (łączący filtr z pompką) z filtra paliwa, słyszę uciekające powietrze, widzę trochę paliwa, po czym podłączam go z powrotem, przekręcam kluczyk i auto odpala z dotyku. Wycieku paliwa nigdzie nie widzę. Wyżej wymieniony wężyk jest nowy, stary był przetarty. Przez resztę dnia nie mam problemu z odpalenie auta, dopóki nie ostygnie silnik. Proszę o pomoc w tej sprawie, z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez rosiu87lol Pon Paź 07, 2013 18:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 06, 2013 18:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Gdyby to było takie proste, nie zawalałbym takim tematem forum, gdzie tematów tego typu jest od groma. Zbiornik zalewam przeważnie do pełna i nie ma różnicy czy mam pełny czy do połowy czy rezerwa się pali.
Znalazłem nowy sposób odpalania silnika, mianowicie przekręcam kluczyk w tryb zapłonu i czekam do momentu kiedy pompka paliwa (ta pod maską) przestanie brzęczeć, po czym rozrusznik zakręci dwa razy i uruchamiam silnik. Ktoś wie o co w tym chodzi? Czy tak powinno być ?
Nie, powinien odpalać od strzała bez względu czy jest zimny gorący czy po nocy. Nawet po nocy gdy od razu przekręcisz klucz bez grzania świec powinien łapać od razu. Jeżeli musisz wyciągać wężyk i odpowietrzać układ to masz najprawdopodobniej uszkodzony zawór zwrotny paliwa. Jest on miedzy akumulatorem a silnikiem, żeby go zobaczyć to trzeba tam trochę pogrzebać. Kolor bialo-czarny jak dobrze pamiętam
zobacz tu
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62943
zamienniki nie działają... ponoć. Zaworek da sie rozebrać i naprawić. Robiłem to rok temu i do dziś jest ok. Metalowa obejmę trzeba rozciąć i zaworek sie rozejdzie. W środku jest plastykowa podkładka i sprężynka - miejsce styku podkładki z czołem obudowy musi być gładkie. Później poskładałem na silikon i na opaskę uciskowa metalowa i tyle
Czytając temat z linku, który wcześniej mi podałeś, jedna z wypowiadających osób zamontowała zwykły nie "magiczny" zaworek i działa. Spróbuje wymienić jutro ten zaworek na najzwyklejszy jaki dostanę w sklepie. Jak będzie działać poprawnie to spróbuje pobawić się w czyszczenie oryginalnego. Jutro dam znać co i jak.
Nowy news. Zainstalowałem zwykły zaworek zwrotny (20 PLN) w miejsce oryginalnego pi(c)eberg (400 PLN) Po odpowietrzeniu układu paliwowego silnik odpalił, zobaczymy co się będzie działo jutro. Dam znać co i jak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum