A więc tak odpaliłem gotowca na wirtualnym XP zainstalowałem kabelek i skonfigurowałem. Podłączyłem kabel w R75 odpaliłem INPA i widzę Batery ON Ignition ON ( jak źle napisałem to sorki ale obie pozycje na ON ) wybieram E46> Engine> DDE30 m47 i error 19 przez co nie poczytało błędów Zapłon oczywiście załączony
_________________ "... a ty lowelku jedź"
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 19, 2013 08:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Paź 19, 2013 11:18
Widzę, że wszyscy są już mądrzejsi i nabrali doświadczenia w łączeniu się z naszymi autkami.
Kto mi w takim razie powie czym połączyć się z R75 rocznik 2000 pojemność 1.8?
Niestety próbowałem ELM ale wychodzi na to, że po OBDII się nie komunikuje ten rocznik. Dopiero końcówka 2000 i początek 2001 już to miały, a ja stoję w miejscu.
Nie chodzi mi o nic szczególnego, silnik może ABS i będę szczęśliwy.
Kto mi w takim razie powie czym połączyć się z R75 rocznik 2000 pojemność 1.8?
Do wszystkiego oprócz silnika możesz wykorzystać BMWScanner PaSoft lub INPA z dodatkami.
Diagnostykę silnika w tym roczniku zrobisz raczej poważniejszymi sprzętami - CDIF2, Autocom, Lunch(diagun) itp. Żaden z powyższych nie poradzi sobie jednak z kodowaniem funkcji w module komfortu - GM6. Jest możliwość złapania ew. błędów ale pełnego kodowania brak.
wschodni napisał/a:
Wszystko fajnie pięknie, ale 1500 zł to dosyć sporo, żeby sobie autko od czasu do czasu podpiąć
Zdecydowanie w Twoim przypadku to chyba lepiej podjechać raz na jakiś czas do kogoś kto w/w sprzęt posiada i zapłacić 100 zł.
Właściciele R75/ZT z silnikami diesla są w lepszej sytuacji INPA i skrypty z oprogramowaniem EDIABAS dają możliwość połączenia się ze sterownikami silnika w każdym innym modelu, ale tylko do adaptacji z IMMO oraz odczytania kodów ZCS i VINu. Błędów tą drogą nie da się odczytać
A jak ktoś chce wydać dużo pieniędzy na interefejs dla swojego R75 to polecam jednak T4
On jak żaden inny sobie najlepiej poradzi
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
szpynior Browarek dla ciebie. Trochę zbyt dużo razy wywalało błąd skryptu po naciśnięciu NIE ( chodzi o kontynuację skryptu ) i ponownym odpaleniu danego skryptu było ok. W silniku błędów nie było ale za to błędów airbag było mnóstwo. Czy tym kablem K+Dcan da sie sprawdzić bądź przetestować Webasto? Były na tym forum objaśnienia dotyczące INPA bądź NCS?
wiem że była o tym dyskusja. i wiem że jest do tego opis. Tylko ja nie nie mam zbytnio zamiaru kupować kolejnego kabla. A z tego co pamiętam to musi być to kabel K-bus (k-line jest w złączu diagnostycznym i ma całkiem inną funkcje z tego co pamiętam z artykułu) który trochę kosztuje.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Paź 20, 2013 13:49
nie musi to być kabel k-bus bo k-bus to wewnętrzna linia komunikacji w aucie pod którą podpinasz sie kablem k-line i testujesz np webasto,zegary,navi-tv,moduł świateł różnymi dostępnymi w sieci programami,k-bus dochodzi do webasto biało czerwonym przewodem na 2gi pin w 6cio pinowej kostce na piecu
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
czyli jeśli do mojego interfejsu OBD2 K+Dcan do kupie Gniazdo OBD2 i wepnę 3 przewody masę na pin 4, +12 na pin 16 oraz trzeci przewód pod pin 7 to otrzymam przewód do zdiagnozowania Webasto? I dalej masę i +12 do akumulatora a trzeci przewód z pinu 7 do pinu 2 w piecyku to program do testowania go obsłuży? Jeśli źle rozumuję to sorki za zaśmiecanie.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Paź 21, 2013 00:03
niewiem co ty masz za interfejs,ja mam taki niebieski k-line do vaga za 30 zł i śmiga poprawnie a podłączyłem go tak jak opisałeś linie K do białoczerwonego przewodu przy piecu,mase i +12 pod akumulator,program do webasto w języku pl i wszystko jak na dłoni
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Coś czuje że mój interfejs chyba nie czyta błędów silnika. Wczoraj wieczorem zaczęły falować obroty na biegu jałowym. Dlatego z rana zaraz podłączyłem go po kompa i nie znalazł nic. Natomiast po wejściu w status i analog4 ( chyba wtryski jeśli nie to mnie poprawcie ) podczas spadku obrotów prawie do granicy zgaśnięcia silnika na pierwszym wtrysku wartość pokazała 10.00 na trzech pozostałych była do -1.00 i do 1.00. Natomiast podczas jazdy wszystkie 4 wartości były 0.00. Wydaje mi się że przy takich zmianach powinno pokazać jakiś błąd a nie ma nic.
Hehe, to raczej nie powinieneś móc odplaić go w ogóle
Na ciepłym silniku sprawdź korekcję wrtysków jakie są parametry na jałowym biegu.
Po dodaniu gazu powinny się wyzerować, a po powrocie na wolne obroty znów zacząć pokazywać. Jeśli jest 10 to chyba rekord
A jak inne wartości? Jak np. STATUS5? Albo wartości typu przepływomierz masy powietrza?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ta wartość na pierwszym falowała im bardziej obroty szły w dół tym wartość wtrysku rosła. po około 10ciu minutach wróciło wszystko do normy przejechałem ok 20 km i jak podjechałem pod dom to znowu pofalowało. Zrobie screen ekranu tych wartości, tylko powiedzcie gdzie je wrzucić by nie syfić za bardzo tematu.
falowanie chwilowo ustało, ale za to pojawiły sie kłęby czarnego dymu. byłem w mieście i podczas parkowania tyłem ( bez użycia gazu na równym placu ) 3 razy zdechł i to wręcz w zasłonie dymnej. Normalnie zaczyna brakować nerwów i kasy na to auto.
Normalnie zaczyna brakować nerwów i kasy na to auto.
Normalnie objaw jak uwalonego wtrysku
Czarny dym, szarpanie, gaśnięcie... jeszcze tylko problem z odpalaniem został i gotowe
Zdiagnozuj to jeszcze raz i teraz odczytaj błędy... powinien zapamiętać coś z układu paliwowego.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Normalnie objaw jak uwalonego wtrysku
Czarny dym, szarpanie, gaśnięcie... jeszcze tylko problem z odpalaniem został i gotowe
Ten pierwszy wtrysk już miałem wymieniany ok. 2 miesiące temu ale problemu z gaśnięciem i odpalaniem nie miałem nawet jak przestał pracować. Zrobiłem filmiki z diagnostyki silnika. jeden już jest na YT drugi się ładuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum