Kiedy przelałem bak (wylało mi się na nogi paliwo) wskazówka od tego czasu sfiksowała. Pokazuje 3/4 baku i ani drgnie wyżej. Przy wymianie pompy w baku, nie udało się tego problemu poprawić, więc mniemam, że ścieżka po której przesuwa się pływak uległa jakiemuś uszkodzeniu. Muszę się temu przyjrzeć. Jak miałem problemy na wtyczce, to wędrowała na prawie max. ale nie odpadała wcale. Przez co się prawie zatrzymałem w trasie
Jak się z tym problemem uporam, to napiszę co zrobiłem
Albo raczej co zrobił mariusz418
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja mam coś takiego:
Zatankuje do pełna i wskazówka leci na max. Przez jakiś czas spada równomiernie ze zużyciem paliwa. Po jakiś 400 km nagle się sam dotankowuje w nocy i znów pokazuje pełny bak.
Jeden mechanik mówił mi że to pewnie pływak tylko że jak go wymieni lub poprawi to za chwilę może się stać to samo, a dostanie się do baku to trochę pracy...
Kiedy przelałem bak (wylało mi się na nogi paliwo) wskazówka od tego czasu sfiksowała. Pokazuje 3/4 baku i ani drgnie wyżej. Przy wymianie pompy w baku, nie udało się tego problemu poprawić, więc mniemam, że ścieżka po której przesuwa się pływak uległa jakiemuś uszkodzeniu. Muszę się temu przyjrzeć. Jak miałem problemy na wtyczce, to wędrowała na prawie max. ale nie odpadała wcale. Przez co się prawie zatrzymałem w trasie
Jak się z tym problemem uporam, to napiszę co zrobiłem
Albo raczej co zrobił mariusz418
No i jak tam,ruszyło coś w sprawie? Bo mnie już ta wskazówka strasznie irytuje,muszę pilnować przebiegu dziennego żeby mniej więcej wiedzieć ile mam jeszcze paliwa.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Paź 28, 2013 08:28
MiReK, jedynym ratunkiem jest wymiana obu potencjometrów... U mnie tak było i dopiero po wymianie było w porządku z tym, że potem błędnie wskazywał średnie spalanie, nie wiedzieć czemu... Jakieś lipne te potencjometry w R były...
Odkryłem w tej sprawie u siebie nie dawno ciekawą rzecz:
Jak chce w OBS-ie wejść w pozycję 6(dotyczącą paliwa i jego zużycia) to mnie wywala z diagnostyki. Robiłem kilka razy reset ale to nic nie dało. Nie chce mi się jechać z tą sprawą do mechaniora bo mam do niego daleko dlatego jeżdże tankując do pełna
Rowan, o jakich potencjometrach mówisz?
Tak btw. widziałem jak wygląda to całe ustrojstwo w baku i boje się trochę pojechać z tym do moich mechaników od wszystkiego, bo mogą narobić więcej szkód niż pożytku...
[ Dodano: Pon Paź 28, 2013 09:14 ]
chodzi o te 2 czarne pływaki - ons sa doczepione od potencjometrów, jeden z jednej strony baku drugi z drugiej. Paliwo przelewa sie z lewa n prawa i na odwrót a komp wylicza średnia z rezystancji uzyskanej z 2 potencjometr. Jak jeden sie psuje to rezystancja może skakać na ślizgaczu i stad rożne wskazania paliwa.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Paź 28, 2013 17:15
No niestety, u mnie tak było, że po półtorej roku było to samo... Ale sprawa jest ciekawa o tyle, że to musi być błąd konstrukcyjny, gdyż naprawde rzadko sie zdarza, aby w jakimś samochodzie po takim czasie, jak większość z 75 mają od momentu produkcji padł potencjometr, więc nie wiadomo co poradzić w tym temacie... Kiedyś szukałem właśnie nowych potencjometrów, ale nie mogłem znaleźć nic takiego...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto Paź 29, 2013 08:23
Witam wszystkich mnie dopadł ten sam problem .Co prawda mam już zakupione używki tz. pływaki i potencjometry tylko puki co pogoda nie sprzyja na wymianę.
Moje pytanie brzmi czy ktoś próbował zregenerować stare pływaki z potencjometrami
[ Dodano: Pon Paź 28, 2013 09:14 ]
chodzi o te 2 czarne pływaki - ons sa doczepione od potencjometrów, jeden z jednej strony baku drugi z drugiej. Paliwo przelewa sie z lewa n prawa i na odwrót a komp wylicza średnia z rezystancji uzyskanej z 2 potencjometr. Jak jeden sie psuje to rezystancja może skakać na ślizgaczu i stad rożne wskazania paliwa.
Ty mi pokazujesz pływaki,a mnie interesują płytki po których przesuwa się potencjometr.
Podłączę się do Waszego tematu jeszcze raz Mnie się też wydawało, że mam problem z pływakiem i przez nadmierną ilość paliwa - przelanie - baku uszkodziłem coś i stąd niepełne wskazanie na zegarach. Czasami potrafiła wskazówka powędrować na górę i stać tak mimo że paliwa było na 50km Z taką myślą żyłem do dzisiaj. Kiedy po zatankowaniu strzałka powędrowała na samą górę
Co się stało takiego, że się naprawiło. W pobocznym wątku pisałem w temacie o dziwnych wskazaniach na liczniku, gdzie temp. miała -40C, poziom paliwa nie podnosił się i sygnalizował rezerwę, na ekranie komputera pojawiły się ikonki braku ładowania oraz przepalonej żarówki. Winnym był Autocom, który popieprzył konfigurację zegarów. Po przywróceniu oryginalnego, pustego eepromu zegarów nie dość że problem znikł, to jeszcze wskazówka jest na swoim miejscu Nie mam jeszcze pomysłu czemu się tak stało, ale cieszę się, że wszystko mi już w aucie funkcjonuje bez zbędnych wymian podzespołów
Też obstawiałem usterkę okołopływakową - potencjometry, suwaki, sraki... a tu proszę.
Ps.
Niestety, T4 nie potrafi przywrócić oryginalnego fabrycznego i pustego eepromu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Odświeżę temat, może to się komuś z was przyda.
Odkąd kupiłem 75 miałem problem z wskazaniami paliwa. Co uruchomienie silnika albo się dotankowywał sam albo pół baku uciekało - nigdy nie wiedziałem jaki mam rzeczywisty stan, musiałem pilnować km po zatankowaniu do pełna.
Ostatnio jednak zmieniłem łożysko w przednim prawym kole bo wariował mi ABS i co się okazało miało też wpływ na wskazania paliwa.
Od czasu wymiany łożyska wskaźnik paliwa działa normalnie. Może komuś to pomoże, może czasem zamiast wymieniać potencjometry wystarczy na początek zmienić te łożysko.
Jak wiemy wpływa ono na prędkościomierz i właśnie wskazania paliwa.
Pozdrawiam!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum