Hak zamontowany, elektryka podłączona i sprawdzona - bez uwag Jutro przegląd haka na stacji diagnostycznej i wizyta w wydziale komunikacji aby wbić w dowód rejestracyjny.
Gratki - niestety kumpel sie nie odezwał .. ja tez zaorany jestem .. dobrze że CI sue udało podłaczyć.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Cze 22, 2012 07:36
Formalności dopełnione.
Do wpisania haka w dowód rejestracyjny pojazdu w "wydziale komunikacji" potrzebujemy:
1. Dowód rejestracyjny (oczywiste )
2. Karta pojazdu (o ile została wydana)
3. Dowód osobisty właściciela pojazdu
4. Wniosek o dokonanie zmian danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu (wypełnia się na miejscu w wydziale komunikacji)
5. Zaświadczenie przeprowadzenia badania technicznego haka
a ja mam takie pytanie czy jest różnica w haku do sedana i kombi. Bo generalnie od kombi trudno znaleźć w dobrej cenie a sedanowskie są już za 300-400 zł.
Czy ktoś może to sprawdzić? Generalnie zdaje sobie sprawę że małe modyfikacje są nie uniknione , ale czy wielkości są podobne
chyba nikt nam nie odpowie a czy ktos by podal rozsaw otworów na swoim haku z sedana to by sie sprawdziło w kombi, sam hak (kule można dokupić dłuższą jak by była za krótka
Piotrus_75 röznica jest taka ze otwory sä pod innym kätem nawiercone i od sedana nie bedzie pasowac do kombi, sciägnälem schematy od producenta i mozna to zauwazyc
witam zamiezam samodzielnie zamontowac hak orginalny z rover75 saloon do rover75 club czy jest jakas ruznica w otworach i jak sie do tego zabrac jezeli ktos ma szkic montazu to bardzo prosze o pomoc kupilem dzis przyczepe i mam 5dni na odbior :)juz znalazlem
Witam potrzebuje porady w podłączeniu instalacji haka: Witter R31 kupiłem używkę ale bez modułu . W związku z tym mam kilka pytań 1 czy muszę kupić moduł 2 gdzie się najlepiej wpiąć do lamp czy do wiązki pod schowkiem??? 3 czy pod schowkiem jest jakaś wolna wtyczka czy bezpośrednio w wiązkę. jak by miał ktoś jakieś zdjęcia to byłbym wdzięczny.
Witam. Kupiłem używany hak razem z modułem. Mechanicznie hak jest zamontowany, ale oczywiście stanąłem na elektryce. Mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie odpowiedzieć na moje pytanie. Dla ułatwienia dołączam zdjęcia tego modułu. Problem polega na zlokalizowaniu wtyczki widocznej na jednym zdjęciu. Bo jak się domyślam, to w miejsce poucinanych przewodów należy podłączyć wiązkę wychodzącą z gniazda, jednak nie mam pojęcia gdzie szukać tej wtyczki, no i skąd dać zasilanie (domyślam się przynajmniej, że to ten czarny i czerwony przewód) na moduł. Osoba od której kupowałem ten hak sugerowała, że moduł zamontowany był najprawdopodobniej gdzieś w okolicach nadkola, ale pewna też nie była. Macie jakieś sugestie, albo rozwiązanie tego problemu?
_________________ Nic nie dzieje się bez przyczyny...
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Paź 29, 2013 21:19
ja tam jestem przeciwnikiem udziwnień,jak coś jest proste i działa prawidłowo to poco pchać tam do tego komputer?? chyba tylko po to żeby sobie pomigać światłami w przyczepce z poziomu laptopa podczas diagnozy auta
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Obawiam się, że instalacja elektryczna w R75 nie jest prosta i dlatego dołożony jest "moduł" obsługujący światła przyczepy. Jeśli nie ma modułu, to np. może (ale nie musi) po podpieciu przyczepy zapalać się kontrolka od spalonej żarówki albo inne cuda mogą sie dziać. Elektryka w nowych autach jest zwykle kontrolowana (obciążenie obwodów) i takie samowolne dokładanie obciażenia może powodować "wariowanie" układu kontrolującego.
Aaaa i jeszcze jedno ... jak już na krótko sie chcecie wpinać w przewody, to nie zakłądajcie takich złaczek zaciskanych ... najpewniejsza metoda to lutowanie i dobra taśma izolacyjna.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Paź 30, 2013 18:04
Kiedyś już o tym pisałem:
Hak montowałem kilka lat temu w sprawdzonej firmie,gdzie montowali mi już wcześniej do czterech prywatnych i służbowych aut i nigdy nie było problemów,więc pojechałem tam też z Roverem.
Do R75 nie włożyli modułu,bo akurat nie mieli,a mnie się śpieszyło.Wszystkie połączenia były zaciskane,bez wsuwek. Od tej pory ciągnąłem 3 różne przyczepy z przeróżnymi żarówkami (w kempingu wszystkie ledowe). Nigdy nie zaświecił mi się komunikat,nigdy nie było zwarcia i innych kłopotów.
Podkreślam,że u mnie hak nie jest od parady i rocznie z przyczepami robię kilkanaście tys.
Panowie a montował ktoś "obcego" haka Który bez problemu można odłączyć, schować bądź ukryć pod zderzakiem? Mam na myśli jakąś instalację oferowaną w zakładach montujących haki. Mam sedana i Chciałbym zainstalować coś takiego.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Lis 02, 2013 19:33
kranik01 napisał/a:
Możesz podać namiary na warsztat?
Tu jest ich strona.Są w Będzinie za dworcem kolejowym,a ceny nie pamiętam (to było ponad 4 lata temu),ale wystarczy zadzwonić.
http://www.zphu-zeg.com.pl/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum