Wysłany: Sro Lis 06, 2013 20:31 [R75] Olej do JF506E
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam wszystkich!
Wiem, tak wiem, temat wyświechtany jak rzeka i pewnie zaraz zostanę obsztorcowany, ale nic to. Posiadam R-75 2.0 CDTi automat JF506E rocznik 2004 po lifcie. Noszę się z zamiarem wymiany oleju w skrzyni biegów, prześledziłem wszystkie fora i mam dwa typy, jeden olej to Ravenol ATF JF506E, a drugi to Dexron 6. Pierwszy to pełny syntetyk i kosztuje 195 zeta, drugi to półsyntetyk i kosztuje 105 zeta. Inne oleje nie wchodzą w rachubę, co mi radzicie?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 06, 2013 20:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ewentualnie jeszcze w VW możesz kupić o numerze katalogowy G052990A2
[ Dodano: Czw Lis 07, 2013 11:56 ]
Ja bym wolał ten pierwszy. Facet który remontował mi skrzynie mówił, że Mobil nie jest do tych skrzyń. Jeszcze mogę dać Ci namiar, na tego magika, u niego coś około 45 zł za litr płaciłem, ale nie pamiętam za jaki olej
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dzięki za odpowiedź i zainteresowanie. Dexron VI to nie Mobil a Petro Canada. W specyfikacji podają, że można na nim przejechać 400 tyś. km., nie wiem tylko czy tyczy się to skrzyni Jatco JF506E?
Ja jednak zostaje przyjętym pierwszym i nie ważne jaki olej, tak bodajże po 45 tys. km trzeba wymienić. A w twoim przypadku nie co szukać oszczędności, to tylko 50 zł.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Zgadzam się całkowicie, jestem za Ravenol ATF JF506E, ale kusi mnie tu nie 50 złociszy a te 400 tyś. km. Bezpośreni dystrybutor firmy Petro Canada jest w Krakowie, dzwoniłem do nich z zapytaniem ale mi jeszcze nie odpowiedzieli. Jak odpowiedzą to dam znać. Ta firma to VARIANT S.A. www.variant.pl. A co inni forumowicze w tej sprawie uważają?
[ Dodano: Pią Lis 08, 2013 14:07 ]
No, wreszcie odezwał się Pan z firmy VARIANT i polecił mi olej Petro-Canada Duradrive MV Synthetic ATF. Twierdzi że jest to olej specjalnie do japońskich automatów. Co Wy na to?
[ Dodano: Wto Lis 12, 2013 17:07 ]
A oto stronka gdzie jest w formacie pdf specyfikacja DuraDrive MV Synyhetic ATF:
http://www.variant.pl/pet...ie_automat.html
Wiadomo już, że oryginał Texaco N402 ATF nie jest produkowany ale na rosyjskich stronach można się doczytać, że DuraDrive to jego następca tylko jeszcze lepszy. Czy nikogo więcej nie interesuje ten temat?
[ Dodano: Czw Lis 14, 2013 15:03 ]
W końcu znalazłem, jest następca oleju Texaco N402 ATF. Firma Texaco stanęła na wysokości zadania i posiadaczy R-75 ze skrzynią Jatco JF506E nie zostawiła na lodzie. Od 2012 roku wypuścili ulepszoną wersję poprzedniego oleju, to Texaco Havoline Multi-Vehicle ATF. Oto link:
http://www.prager.com.pl/...more=1056005319
Mam nadzieję, że teraz już nikt nie będzie pytał jaki olej do automatu w roverku.
Brawo za determinację. Powiedz mi czy wiesz jak wypuścić cały olej ze skrzyni? Jedyny pomysłem jaki mam to odciąć przewód z chłodnicy i włączyć samochód
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Rozumiem, że chodzi o dynamiczną wymianę oleju. Pracuje nad tym mój szwagier gdzie się wpiąć i zamontować trójniki aby bezkolizyjnie spuścić cały olej i zalać nowy, to mechanik samochodowy. Ja mam trochę inny zawód i zajmuję się czym innym, ale jak będę coś wiedział to dam znać. A może inni forumowicze mają jakieś pomysły w tym temacie?
Wymiana dynamiczna wiem co to jest, ale nie o to chodzi. Chce wyciągnąć sprzęgło, a jak to zrobię, to się wyleje olej. Dlatego wcześniej chciałbym wylać więcej niż 3l, zamiast juz chyba 5 raz kupować olej
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
[ Dodano: Czw Lis 14, 2013 17:33 ]
No tak, doczytałem że automat. Nie wiem ile powinno zejść bo jeszcze nie wymieniałem, dopiero się przymierzam, pytam wwszystkich wkoło i staram się uczyć.
Ostatnio zmieniony przez janio Czw Lis 14, 2013 18:16, w całości zmieniany 1 raz
Roverka 75 posiadam od października tego roku. Przedtem jeździłem Rover 416 Si. Dane które podałeś wcześniej i ja znalazłem w sieci, że wymiana statyczna to tyle a dynamiczna to więcej. Aby statycznie wymienić prawie cały olej to trzeba faktycznie 5 razy wymieniać po 4 litry, ale czy to ma sens? Poczekajmy co wymyśli szwagier.
Pracuje nad tym mój szwagier gdzie się wpiąć i zamontować trójniki aby bezkolizyjnie spuścić cały olej i zalać nowy, to mechanik samochodowy.
taka wymiana to śmierć dla skrzyni w krótkim czasie. Tak mechanicy kończą skrzynie.
[ Dodano: Czw Lis 14, 2013 21:59 ]
Dynamiczna wymiana polega na tym , że najpierw robi się statyczną a następnie podłącza takie ustrojstwo z pmpą do przewodu powrotnego oleju z chłodnicy ,które odbiera stary olej i wtłacza do skrzyni nowy olej , uruchamia się silnik do czasu wypływu p. powrotnym świeżego oleju .Podczas tej operacji i pracy skrzyni olej cały czas musi być w niej w odpowiedniej ilości.Każda inna metoda nie jest dynamiczną i wcześniej czy później niszczy skrzynię , mam na myśli odpięcie powrotu oleju i wypompowanie go podczas pracy skrzyni a potem wlanie do niej świeżego
SeniorA, wielkie dzięki za te cenne porady i wskazówki. Dzisiaj zadzwonię do Gdańska i dokładnie człowieka wypytam bo mam kilka pytań w związku z tym olejem. W sieci spotykam dwie nazwy tego oleju, jedna to Texaco 402, druga zaś to Texaco N402, czym się one różnią? Z tego co wyczytałem z podanego linku do aukcji na allegro to Texaco 402 jest olejem mineralnym, czy zatem Texaco N402 będzie syntetykiem? Skoro tego oleju już dawno nie produkują a oni tam jeszcze mają, to pewnie jest stary i zleżały i przedstawia sobą kiepską wartość. Co do dynamicznej wymiany to zgadzam się jak najbardziej z tym co napisałeś że nie można na pracującym silniku wypuścić oleju a potem zalać, bo pewnie nie będzie co zalewać. Szwagier pracuje nad tym aby bańkę 10l z olejem umieścić w górze na stojaku, podłączyć to wężem poprzez kranik czy trójnik gdzieś do wlewu, może na górze chłodnicy? Na przewód powrotny wstawić drugi trójnik, włączyć silnik i dołem spuszczać olej a z góry czysty niech się w to miejsce sam uzupełnia. Myślę, że nie doprowadzi to do uszkodzenia skrzyni. Jak uważasz SeniorA?
Z tego co się orientowałem to w skład dynamicznej wymiany oleju wchodzi jeszcze płukanie skrzyni chemikaliami a często także wymiana filtra, poniżej odpowiedź na moją prośbę o wycenę (wysłałem chyba z 10 maili w celu zorientowania się w kosztach, odpowiedziały 4 firmy), cyt.:
"Koszt usługi to 500,- do tego dochodzi chemia Liqui Moly (środek czysczęcy oraz uszlachetniający) 120,-
Wymiana obejmuje dynamiczne czyszczenie skrzyni biegów, przepłukanie jej świeżym olejem (do wymiany potrzebne jest conajmniej 3l więcej oleju niz zasadniczo mieści skrzynia) wymiana filtra oleju (koszt w zalezności od typu filtra)."
W moim mieście koszt takiej usługi w zakładzie który od 1991r zajmuje się automatami to 1200pln.
Dziękuję Ci Punx za te cenne informacje, wszystkie analizuję dogłębnie przed podjęciem ostatecznej decyzji. Niemniej muszę przyznać, że zmartwiłeś trochę kieszeń moją. Co zatem radzisz, wymiana statyczna czy jednak dynamiczna?
Nie chce nic doradzać Ja szykuję się na wymianę dynamiczną ale póki co jeżdżę bez zmiany oleju a powinienem zrobić ją 40k km temu. Szukam w okolicy (do 150km) fachowego warsztatu który da mi gwarancję że po ich usłudze skrzynia będzie poprawnie funkcjonować.
No to jesteś w podobnej sytuacji co i ja. Roverek jak dotąd jeździ i nie szarpie, jest sprowadzony z Holandii, ma przejechane 277 tyś. km, ostatni wpis z serwisu w książce jest z marca 2012 r. Są to wpisy dotyczące wymiany oleju w silniku i filtry, nie ma nic o wymianie oleju w skrzyni. Śmiem twierdzić że wcale nie był wymieniany.
Szkoda że producenci skrzynek nie przewidzieli jakiegoś licznika/datownika wymiany oleju. Skoro skrzynia ma własny sterownik to spokojnie można było dołożyć tam mechanizm realizujący wpisy o wykonywanych wymianach oleju, które potem T4 by sobie sczytywał.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lis 15, 2013 17:12
Punx, czy firma od której odpowiedź dostałeś , wiedziała , że chodzi o skrzynię JATCO ?, przecież w tej skrzyni filtr ( tzw. smok pompy ) można wymienić dopiero po rozłożeniu skrzyni np. przy remoncie.
Jedna wiedziała i wyskoczyła z 1200pln za usługę, druga dostała info o jaka skrzynię chodzi ale widać się nie orientowali więc ich olałem poza tym na Śląsk to za daleko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum