Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Ale po co (smętne, można pominąć i przejść do "100 pytań o"):
Zabrałem się za zrobienie porządku z samochodami w rodzinie, bo to co teraz jest to nawet szkoda komentować, generalnie na trasę kupuje Subaru Outback, ale na krótsze trasy i do miasta potrzebuje mniejsze aut. Myślałem nad Smartem, mały wszędzie wjedzie, automat, klima - idealny do miasta, ale żona powiedziała że za skarby nie wsiądzie do niego No to poszukałem czegoś innego małego, jakieś lupo, pandy i inne nudne paskudztwa, chciałem coś z małym silnikiem, automatem i klimą, okazuje się jednak że automat w małym aucie to u Nas ewenement i nie ma. Zrezygnowałem zatem z automatu i pomyślałem sobie że jak i tak będzie trzeba machać to niech to przynajmniej jakoś jedzie, znalazłem sobie A3, 1.8T. Fajne auto, silnik niezły, sporo mocy, dobrze znosi gaz, można nabyć AWD ale to jest już powielanie funkcjonalności Outbacka, A3 można śmiało w trasę jechać, zimą też nie zawiedzie, więc po co dwa podobne auta, do tego A3, przy całym moim szacunku dla technologii audi jest moim zdaniem trochę bez wyrazu. Myśląc dalej, postanowiłem wyszukać w allegro jakiegoś fajnego, naprawdę fajnego auta i tak trafiłem na MGF, hej, ja do pracy nie muszę jeździć, żona i tak ma dobry dojazd komunikacją miejską, dzieciaków na horyzoncie nie ma, po co mam kupować Pandę jak za podobną kasę mogę mieć dobrze wyglądające cabrio (co jest rzadkością) z silnikiem uwieszonym centralnie i napędem na tył - czego chcieć więcej od auta. Co z tego że będzie palić i psuć się częściej niż lupu skoro będzie mi za każdym razem rysować uśmiech na twarzy. Niestety będzie to moje główne auto i nie ma przebacz, eksploatacja cały rok, zatem garść pytań.
100 pytań o (edit: uzupełnione o to co znalazłem na forum):
- Gdzie to się serwisuje?
Najchętniej coś we Wrocławiu lub okolicy
- Dostępność części?
znalazłem: "Nie jest drogie w obsłudze. Wszystkie części szybko i na czas dostaniesz u Tomi'ego (Tomateam). " zakładam że chodzi o tomateam.pl?
- Cena części?
Można sprawdzić na http://www.tomateam.pl/, raczej nie ma chyba czegoś bardzo drogiego.
- Jaka jest wytrzymałość silnika/skrzyni?
- Któryś silnik powinienem preferować? Jaka jest między nimi różnica?
- Jak niskie jest takie auto? Przez śpiących policjantów (hopki) normalnie się przejeżdża?
- Jak ze szczelnością dachu podczas deszczu/śniegu?
- Jak z zużyciem dachu po ziemi na dworze?
- Na co zwrócić uwagę przed zakupem coby nie utopić kasy?
Podobno zawieszenie, czy równo stoi, coś jeszcze? Naprawdę są tylko 3 miejsca w których można dobrze sprawdzić MGF przed zakupem?
http://www.roverki.pl/ind...aso-w-polsce/10
- Klima się przydaje w cabrio?
- Opłaca się kupić teraz, czy poczekać do wiosny?
- Inne sugestie mile widziane:)
Auto niestety nie będzie miało zadaszonego parkingu (przynajmniej aktualnie), myślałem żeby zakupić hardtop i na zimę zakładać, jakoś wydawało mi się logiczne że śnieg na normalnych dachu to mniejsze zło niż śnieg na dachu składanym, ale gdzieś tu już wyczytałem że hardtop wcale nie jest lepszy na zimę (dlaczego?).
Auto będzie robić małe przebiegi, pewnie z 3k-5k rocznie, zimą jak spadnie śnieg też nie musi być jeżdżone (zakładając że do tego czasu kupie Subaru co w sumie nie jest takie pewne).
będę bardzo wdzięczny za wszelkie porday.
Ostatnio zmieniony przez Tinuviel Sro Lis 13, 2013 10:58, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 12, 2013 11:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Prawie wszystko jeśli nie wszystko o co pytasz już było wałkowane na forum.
Silniki to K seria, z jej plusami i minusami, skrzynia to R65. Jeśli chodzi o blacharkę, zresztą jak wszystko, głównie trzeba kupić dobry egzemplaż
A serwisowanie osobiście oddałbym auto w ręce najwyżej kilku osób w kraju bez żadnych obaw
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Dzięki za odblokowanie;) Wybaczcie ten grad pytań, ale znalazłem na forum że auta się nie psują, nie korodują, nie są drogie w utrzymani, świetnie jeżdżą, nie mają jakiś nagminnych usterek, nie są drogie w zakupie i nawet niewiele palą... nie może być tak pięknie;)
Głównie zależy mi na tym żeby wiedzieć gdzie i jak auto sprawdzić przed zakupem i jak je eksploatować zimą, czy nie zniszczę softtopu zimą i dlaczego hardtop się nie nadaje, może ja panikuje i po zimie na dworze softtop (btw to jest poprawna nazwa?) będzie całkiem ok a w aucie nie będzie basenu, ale jak już pisałem, jakoś z twardym dachem zimą czułbym się pewniej.
W kwestii silnika, to widzę trzy wersje 120KM, 146 i 160, czy którejś wersji należy się wystrzegać?
wszystkie silniki sa tak samo awaryjne ich problemem jest podatność na przegrzanie uszczelki pod glowica - poza tym to co napisałeś wcześniej >> sama prawda poza ta jedna wada to sa naprawdę udane motory - już "zwykle" 1,8 jest caliem zwawe, mocniejsze mogą być tylko lepsze - za to silniki z vvc sa dość glosne - klepia walki zmiennej fazy
co do budy: wystrzegać się powypadkowych egzemplarzy, raczej nie korodują, chyba ze były poobijane, nie zadbane itepe
szukaj nie porwanego dachu ( nowy to około 1800 pln ) - i tak, zima mu nie będzie sluzyc zasadniczo - snieg lod itepe powodują nadmierne obciążenie plotna i konstrukcji
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Witam! Od niedawna posiadam mgfa ale juz mnie sporo kosztowal. Nie wiem gdzie reszta serwisuje ale napewno nie ma do niego tanich części, spowodowane jest to tym że są bardzo słabo dostępne. Przykład manszeta wewnętrzna (ta od strony biegów) 130 zł , silentbloki tylnego lewego zawieszenia wraz z dwoma manszetami 500zł,końcówki drążków reakcyjnych 300zł -regeneracja ponieważ nigdzie ich nie było a nowe bagatela 600zł za sztuke,jeszcze cztery górne sworznie wahacza niedrogo bo 200zł,reasumując zrobienie zawieszenia i zbieżności trwało miesiąc i pochłoneło 1500zł. Jeżeli ktoś płaci mniej za części to ma dobre dojścia albo czeka na nie pół roku. Tak to auto jest bardzo przyjemne
w zawieszeniu to trzeba kombinować z polibuszami jak siadają jakies tuleje - dużo tansze rozwiązanie - kpl. na cale auto to około 500 pln jak dobrze pamiętam.
jedne drazki rzeczywiście sa bardzo drogie i niedostępne - ale ja mam rzemieslnikow którzy sworznie regenerują za około 35-50 pln sztuka i to we stolycy
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Dzięki za info, mimo pozytywnych opini o tym auci licze się z jakimiś wydatki, 1500zł to jeszcze nie tragedia, niechciałbym po prostu rok w rok wkładać w same naprawy równowartość auta.
GOLY94, flapjck1, jak tam z dachami podczas deszczu/śniegów? Macie może hardtopy? Czy hardtop to dobry pomysł na zimę?
U mnie jedynym miejscem w którym przecieka softtop to uszczelka w lewych przednich drzwiach (tam gdzie sa mocowane drzwi mniej wiecej) ale coś tam podłubałem i narazie szczelnie. Natomiast sam materiał u mnie nie jest w idealnym stanie są nawet dwie prześwitujące dziurki , mimo to podczas ulewy nie przecieka (auto niestety nie posiada swojego domku). Ze śniegiem to nie wiem bo jeszcze zimy w nim nie praktykowałem .
Jeśli chcesz się zorientować w cenie części to polecam eBay . Sam kupowałem kilka drobiazgów i jestem zadowolony. Ceny za nówki lepsze niż za używane z rozbiórek na Allegro i to łącznie z przesyłka z UK. Jeśli tam czegoś nie znajdziesz to TUTAJ znajdziesz już naprawdę wszystko, ale ceny niestety tez mniej atrakcyjne.
Co do dachu to nie mam hardtopa bo nie jeżdżę zimą. Autko stoi w garażu, ale zdarzyło się kilka już razy ze stało cały dzień na deszczu i w środku ani kropli. Co roku wiosna impregnuje dach i woda się go nie chwyta.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Lis 13, 2013 20:20
flapjck1 napisał/a:
1,8 jest caliem zwawe, mocniejsze mogą być tylko lepsze - za to silniki z vvc sa dość glosne - klepia walki zmiennej fazy
Całkiem żwawe, aczkolwiek jak miałbym kupować MGFa to tylko z VVC. Dzięki zmiennym fazom idzie z niskich obrotów, aż do samej odcinki. 1.8 zwykłe niestety powyżej 5500 z racji małych zaworów i krótkich czasów/wzniosu wałków nie radzi sobie.
Co do klepania VVC to owszem, klepią mechanizmy, a konkretnie łożyska w nich, a nie wałki. Fakt, że nie jest to reguła, aczkolwiek wiele egzemplarzy cierpi na tą przypadłość, jedne ciszej, drugie głośniej, a trzecie w ogóle.
Grunt to dbać o wymiany oleju na dobre 10W40 w terminie i nie napinać paska rozrządu za mocno.
Dzięki za informacije, może faktycznie panikuje z tym dachem. Myślałem właśnie nad VVC, na wolnych obrotach pewnie tak nie hałasuje, na wysokich no cóż - niech sobie hałasuje. Z drugiej strony nie mam strasznego parcia na konie mechaniczne, stan auta ważniejszy,wybór i tak jest tak ograniczony że nie ma co wybrzydzać
ja swojego mgf-a sprzedałem, uzytkowalem przez zime 214 cabrio i z nim mam jakies tam doświadczenia co do sniegu - ale tez dach miał w dużo gorszym stanie niż mgf
tak jak ktorys z kolegow napisał - impregnacja regularna pomaga
co do klepania: @multec, masz racje ale walki tez halasuja - ze tak rzekne musza, skoro sa delikatne luzy pomiędzy nimi ,
z moca: moje 1,8 bez vvc szlo naprawdę ladnie, nie miałem problemów z dolem przyspieszaniem czy czyms tam jeszcze, chciało się jezdzic aczkolwiek zgodze się ze był odczuwalnie słabszy niż np. 200vi mojej kobity, poza tym nei chce strzelić głupoty ale chyba mgf ma krótsze przelozenie końcowe niż 200, cos mie się wydaje
kolejna kwestia: kumpel miał lotusa z 1,8 bez vvc ( wg katalogu w serii 118 KM ) , z dobrym kolektorem wydechowym, jakas dedykowana powerrura i prawdopodobnie ( nikt tego nie weryfikowal ) mocniejszymi walkami auto szlo jak głupie, tam przelozenie końcowe na pewno był krótsze, ale auto można było prowadzic po zakrecie poślizgiem kontrolując spina za pomocą pedalu gazu - a to wszystko tylko przy 135 KM
osobiście jak bym miał tuningowac z dobrym budżetem ten silnik to poszedłbym w glowice vvc + kit na stale walki z pipera + itb + jakies EMU ( zresztą do zbudowania takiego silnika brakuje mi tylko kit-a z pipera : ) to tylko skromne 700-800 gbp
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 163 Skąd: Nowy Sącż
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 15:37
Miałem MGF 1.8 (został w rodzinie) i TF 160 z hard topem. Jeżeli ktoś uważa że z hard topem jest coś nie halo na zimę to na pewno ma coś nie tak z głową i tu nie trzeba żadnej diagnozy.
Auta fajne dobrze się prowadzą. Na wolnych obrotach głośniejszy VVC, ale za to mocno odjeżdża od wersji 120KM. Jeśli chodzi o części to drogie w stosunku do ceny zakupu i eksploatacji auta. Kupuj tylko z klimą bo w upalne dni z dachem nie pojeździsz bo ci słońce mózg wypali szczególnie w dłuższą trasę i wtedy daszek w dół, szyby w górę i klimatyzacja.
Taki mały update, może się przydać dla potomnych; szukałem MG F 160KM z klimą w BRG i z hardtopem... ale tak to nie działa, aut jest za mało żeby sobie tak szukać, już samych wersji z 160KM praktycznie nie da się dostać, zatem teraz szukam 140KM w fajnym stanie, dokupię hardtop, jak mnie kolor będzie drażnił to przemaluje na BRG, wszak auto małe, brak dachu, brak tylnych drzwi, lakierowanie nie takie drogie, jak auto mi bardzo przypadnie do gustu i brak klimy będzie mi faktycznie przeszkadzać to tą klimę zawsze można "dołożyć", koszt z 3k zł, pewnie nie obejdzie się bez kupienia anglika, ale cóż, na upartego da się.
Po okrojeniu wymagań z 160KM + BRG + Hartop + klima, do 140KM + dobry stan, jest już z czego wybierać, nadal nie ma szału ale kilka aut spełniających kryteria by się znalazło.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 163 Skąd: Nowy Sącż
Wysłany: Pon Lis 25, 2013 17:42
Klimy nie dolozysz, brak elementow od europejczyka, a z angola to tylko chlodnica, kompresor i przyciski sa te same, rurki calkiem inne i wlasnie z tym jest najwiekszy problem.
Pytanie mam jeszcze jedno, ile miejsca jest w aucie? Konkretnie chodzi mi o to czy zmieści się gdzieś torba z laptopem i mały plecak (nie napakowany), widziałem na zdjęciach że za fotelami jest jakby trochę miejsca, jest tam jakaś półka? Da się coś upchnąć? Jak jeździcie MGF/TF w dwójkę to mieścicie się z torbą/plecakiem/torebką w środku, czy zawsze bagażnik? Słyszałem też że schowek w MGF jest spor, może ktoś bliżej zdefiniować "spory" ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum