Wysłany: Wto Lis 12, 2013 09:49 [k series] różnice pomiędzy 1.8 vvc a 1.8 T
Witajcie.
Czy ktoś z Was wie jakie są techniczne różnice pomiędzy 1.8vvc a 1.8T? na http://www.dvapower.com/ nie znalazłem różnic ( pomijając fakt że jeden ma Turbo a drugi zmienne fazy rozrządu ).
Gdzieś kiedyś czytałem, że różnice są następujące :
1.8 T ma inne tłoki i korby kute i inny stopień sprężania (10,5 vvc 9,6 turbo).
Czy ktoś może mi potwierdzić w/w informację? gdzie mogę znaleźć dane techniczne tłoków i korbów z 1.8T a 1.8 VVC
Czy 1.8T był sterowany programowalnym MEMS3 jak VVC160 czy MEMS 1.9/2 ?
Jako że od jakiegoś czasu zastanawiam się nad rozpoczęciem projektu z jakimś fun autem pomyślałem o zrobieniu ciekawej 200.
Zastanawiam się czy technicznie było by możliwe połącznie silnika 1.8 T z r75 z 1.8vv z mgf i wsadzenie tego do r200.
Ktoś powie że temat skarbonka i nie opłacalne i jest tyle innych rozwiązań, jednak z drugiej strony z UK można ściągnąć r75 1.8t i mgf 1.8vvc i zamknąć się w ok 5-6 tyś zł. Auta po wyciągnięciu potrzebnych gratów można sprzedać handlarzom na części i częśc tej kwoty powinna się zwrócić.
Wiem że ktoś podobny temat próbował ugryźć w poldoroverze ale nie wiem jak to się skończyło.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Lis 13, 2013 08:46, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 12, 2013 09:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Lis 12, 2013 15:27 Re: [k sieries] różnice pomiędzy 1.8 vvc a 1.8 T
michone napisał/a:
Witajcie.
Czy ktoś z Was wie jakie są techniczne różnice pomiędzy 1.8vvc a 1.8T? na http://www.dvapower.com/ nie znalazłem różnic ( pomijając fakt że jeden ma Turbo a drugi zmienne fazy rozrządu ).
Gdzieś kiedyś czytałem, że różnice są następujące :
1.8 T ma inne tłoki i korby kute i inny stopień sprężania (10,5 vvc 9,6 turbo).
Czy ktoś może mi potwierdzić w/w informację? gdzie mogę znaleźć dane techniczne tłoków i korbów z 1.8T a 1.8 VVC
Czy 1.8T był sterowany programowalnym MEMS3 jak VVC160 czy MEMS 1.9/2 ?
Jako że od jakiegoś czasu zastanawiam się nad rozpoczęciem projektu z jakimś fun autem pomyślałem o zrobieniu ciekawej 200.
Zastanawiam się czy technicznie było by możliwe połącznie silnika 1.8 T z r75 z 1.8vv z mgf i wsadzenie tego do r200.
Ktoś powie że temat skarbonka i nie opłacalne i jest tyle innych rozwiązań, jednak z drugiej strony z UK można ściągnąć r75 1.8t i mgf 1.8vvc i zamknąć się w ok 5-6 tyś zł. Auta po wyciągnięciu potrzebnych gratów można sprzedać handlarzom na części i częśc tej kwoty powinna się zwrócić.
Wiem że ktoś podobny temat próbował ugryźć w poldoroverze ale nie wiem jak to się skończyło.
Pozdrawiam
Po kolei.
Ad.1 Bzdura. Korbowody są z tego samego materiału i tak samo obrobione, tyle, że krótsze celem zmniejszenia stopnia sprężania. Tłoki pochodzą z VVC160 (wzmocnione względem zwykłego 1.8/VVC145 - wzmocnione półki).
Ad.2 Danych technicznych to raczej nie znajdziesz, ale informacje powyżej są w 100% pewne.
Ad.3 Tylko i wyłącznie MEMS3, gdyż 1.8 Turbo produkowane było od 2003 roku, a MEMS3 wszedł ok. 2000.
Ad.4 Jest możliwe stworzenie VVC Turbo, potwierdzenia są na Youtube. Ale jeśli kogoś zadowoli ok. 180KM i 260Nm to spokojnie może wykorzystać seryjne 1.8 Turbo. Warto zaznaczyć, że od razu należy iść w sterownik typu Standalone (np. EMU) lub MEMS 1.9/MEMS3 do wersji wolnossącej + świnka (np. Ecumaster), gdyż zastosowanie komputera z 1.8 Turbo jest niezbyt możliwe, z racji m.in innego czujnika położenia wału (przystosowanego do skrzyni Getrag, a nie PG1), magistrali CAN itp... W każdym razie nie warto byłoby pchać się w seryjny sterownik, zwłaszcza, że jest mocno okrojony by nie dorównywać osiągami KV6.
A projekt VVC Turbo w Poldoroverze jest w trakcie. Obecnie odpalone odprężone VVC (Dół z 1.8 Turbo + głowica i osprzęt MEMS2J z VVC). Zresztą na wielu gratach ode mnie...
Panowie, bez obrazy, ale zdecydowanie więcej o K-Serii wiedzą użytkownicy forów FSO. Niedawno pisałem, jak wygląda sprawa bloku w K16 od 1995 do końca produkcji. Jest taki sam w każdej odmianie. W Turbo jedyną zmianą jest otwór pod spływ oleju w dolnej połówce bloku (czyt. pokrywa łożysk głównych). Zasilanie jest wzięte z podstawki filtra oleju.
Panowie, bez obrazy, ale zdecydowanie więcej o K-Serii wiedzą użytkownicy forów FSO
Sam nie raz pisałem, że w temacie Kserii dużo więcej dzieje się poza marką MG/Rover niestety. Taka specyfika tego forum, gdzie Kseria to zło i zaraza, a inni jakoś działają z fajnym skutkiem - Fiacik 1,8VVC z ITB dla przykładu.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
MultecFSO,
1. Zerknąłeś na linki Markzo ? wg. ebaya tłoki z vvc i 1.8t się różnią co widać na fotkach. O krótszych korbach przeczytałem właśnie na forum fso.
2. Co do mems3 to doczytałem, że jest to jedyny programowalny mems więc byłby chyba najlepszym rozwiązaniem jednak słyszałem że ecumaster nie do końca sobie radzi z ogarnięciem serii k, na wyspach większość korzysta z emeralda jednak nowy cenowo trochę zabija.
3. co do danych technicznych to nigdzie nie ma data sheet do k-series ? rover nie wydał czy nigdy nie ujrzało światła dziennego ?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Lis 13, 2013 20:08
michone napisał/a:
MultecFSO,
1. Zerknąłeś na linki Markzo ? wg. ebaya tłoki z vvc i 1.8t się różnią co widać na fotkach. O krótszych korbach przeczytałem właśnie na forum fso.
2. Co do mems3 to doczytałem, że jest to jedyny programowalny mems więc byłby chyba najlepszym rozwiązaniem jednak słyszałem że ecumaster nie do końca sobie radzi z ogarnięciem serii k, na wyspach większość korzysta z emeralda jednak nowy cenowo trochę zabija.
3. co do danych technicznych to nigdzie nie ma data sheet do k-series ? rover nie wydał czy nigdy nie ujrzało światła dziennego ?
Ad.1 Niech Ci będzie. Zerknąłem. A ja napisałem wcześniej, że tłoki w VVC160 są inne niż w VVC145tce czy każdym zwykłym 1.8 (łącznie ze 135tka). Zresztą jak spojrzysz na fotkę tego tłoka z Turbo to widać na środku '160', co wynika z faktu, że Turbo dostało z nich tłoki. Budowę K-Serii znam na pamięć, łącznie z różnicami między rocznikami/odmianami.
Ad.2 Owszem programowalna, tylko znajdź kogoś kto Ci taniej niż Ecumasterem to przeprogramuje. W UK remapy kosztują ok. 1200zł, co raczej się nie kalkuluje, bo za 300-400zł można mieć używanego DETa III.
Ściągnij sobie Rave, tam jest sporo informacji, ale nie wiem czy akurat to czego szukasz.
Jaqo ogarniał DETem MEMS2J z VVC 145 + ITB, delikatne pasowanie głowicy z kolektorami i wydech z nierdzewności. Efekt - 166,5KM, a podobno teraz jeszcze coś poprawili. Ciekawe tylko ile tłoki wytrzymają, bo dla zwykłych tłoków z 1.8 (120, 135 i VVC145) granicą jest ok. 165~170KM, dlatego wprowadzono nowe, mocniejsze do 160tek.
Czyli na dobrą sprawe kupić cokolwiek z motorem VVC 160, korby z turbo dorobić zasilanie oleju dla turbiny i strojonko detem.... wynik całkiem miły by był a i charakterystyka nie głupia
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Chyba najlepiej to kupić motor 160, blok wziąć z 1.8T już z gotowym blokiem i zrobić jeden.
Ewentualnie 160 ale po 2003r. gdy silniki miały już inną magistralę olejową, wtedy trzeba tylko w bloku kilka otworów zrobić, nagwintować i można turbo zakładać.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Lis 13, 2013 23:01
Najprościej to kupić dół z 1.8 Turbo, który w miarę często występuje na allegro i założyć na to czapkę ze 160tki. Od razu masz gotowca z mocnymi tłokami i odpowiednimi korbami. Aczkolwiek ja poszedłbym raczej w zwykłe 1.8 Turbo + ostrzejsze wałki (np. para z TF135, dwa wydechowe z VVC lub customowe). Osprzęt MEMS 1.9 lub MEMS3 jeśli ktoś nie chce kopułki + Ecumaster i ogień.
A co do zdejmowania tłoków z korb. Ktoś może rozbierał K16 i widział, jak to wygląda ? No więc sworznie są pasowane ciasno w główce korbowodu (główka na czas montażu była podgrzewana, co zresztą widać po przebarwieniu) i większość prób demontażu tłoka kończy się jego pęknięciem.
Magistrali olejowej ? Do końca produkcji magistrala była taka sama, tą nową wprowadzono w 2006 razem z uszczelką MLS.
Chyba, że chodziło Ci o dolną połowę bloku, czyli pokrywę łożysk głównych to się zgadza.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lis 14, 2013 15:18
Jeździł/jeździ 260 konny VVC160 Turbo. W UK popularny jest remap sterownika na 180KM i 265Nm w przypadku seryjnego 1.8 Turbo, ale jak widać zniesie nieco więcej.
T-Serii nie miałem okazji rozbierać, aczkolwiek o pękaniu tłoków w K-Serii słyszałem nie raz. W każdym razie najlepiej kupić gotowy dół/kompletny 1.8 Turbo i mieć spokój.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum