Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Ti] Szarpanie silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Ti] Szarpanie silnikiem
Autor Wiadomość
papaey91 



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Pon Lis 25, 2013 16:59   [R620Ti] Szarpanie silnikiem
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,
problem polega na tym że przy mocniejszym dodaniu gazu, gdy turbo się załącza zaczyna szarpać samochodem, silnikiem.
Gdy jedziemy normalnie, lekko obchodzimy się z gazem wszystko jest dobrze.
Mechanicy nie wiedzą co jest tego przyczyną. Za każdą podpowiedź będę bardzo wdzięczny, pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 25, 2013 16:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 25, 2013 19:47   

Sprawdź doloty powietrza do silnika, czy z samą turbiną jest wszystko okej ..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 25, 2013 19:49   

Sprawdź EBC, DV.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
papaey91 



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 7



Wysłany: Pon Lis 25, 2013 19:53   

a mógłbys objanić skrót ebc i dv?
turbina jest po regeneracji. Dolot sprawdze jutro
 
 
sudiero 



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 14



Wysłany: Pon Lis 25, 2013 23:10   

ebc - elektroniczne sterowanie turbiny, znajdziesz pod podstawką na akumulator, wchodzi przewód podciśnienia z przepustnicy a wychodzą dwa: do obudowy filtra powietrza i właśnie do dv.
dv - dump valve zawór przy turbinie zwany też wastegate.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 25, 2013 23:35   

sudiero napisał/a:
dv - dump valve zawór przy turbinie zwany też wastegate.

BŁĄD!!!
DV to dump valve, zawór upustowy PO ZIMNIEJ STRONIE turbo. Jest przykręcony na 3 śruby przy wyjsciu z turbo w strone intercoolera. Upuszcza on nadmiar powietrza z układu po zamknięciu przepustnicy (aby rozpędzone powietrze odbite od zamkniętej przepustnicy nie rozwaliło łopatek turbiny)

Wastegate (WG) to klapka w gorącej części turbo, sterowana "gruszką" - aktuatorem która odpowiada za upuszczenie nadmiaru spalin, czyli za sterowanie wysokością doładowania.


wężyki do DV i EBC, z EBC do WG ;) do tego kable, świece, kopułka. Oraz czujnik położenia wału - czy wtyczka jest ok, kable nie ponadrywane (zdejmij gumę przy samym czujniku, czy kable zaraz przy czujniku są ok). Jest on zamontowany na flanszy skrzyniki biegów od strony silnika (od sciany grodziowej).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620Ti] Masakryczne szarpanie
slax Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Kwi 17, 2015 15:03
Markzo
Brak nowych postów [R600] szarpanie silnikiem
roberthj1 Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Sie 29, 2013 21:33
roberthj1
Brak nowych postów [R620Ti]Zawór MBC
rav020 Rover serii 600, Honda Accord 12 Czw Lis 21, 2013 20:29
rav020
Brak nowych postów [R620Ti] Coś stuka?
KatoSBE Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Cze 25, 2014 06:02
Markzo
Brak nowych postów [r620ti] Map sensor
davidlive Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Maj 26, 2012 09:59
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink