Wysłany: Pon Lis 25, 2013 16:59 [R620Ti] Szarpanie silnikiem
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam,
problem polega na tym że przy mocniejszym dodaniu gazu, gdy turbo się załącza zaczyna szarpać samochodem, silnikiem.
Gdy jedziemy normalnie, lekko obchodzimy się z gazem wszystko jest dobrze.
Mechanicy nie wiedzą co jest tego przyczyną. Za każdą podpowiedź będę bardzo wdzięczny, pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 25, 2013 16:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ebc - elektroniczne sterowanie turbiny, znajdziesz pod podstawką na akumulator, wchodzi przewód podciśnienia z przepustnicy a wychodzą dwa: do obudowy filtra powietrza i właśnie do dv.
dv - dump valve zawór przy turbinie zwany też wastegate.
dv - dump valve zawór przy turbinie zwany też wastegate.
BŁĄD!!!
DV to dump valve, zawór upustowy PO ZIMNIEJ STRONIE turbo. Jest przykręcony na 3 śruby przy wyjsciu z turbo w strone intercoolera. Upuszcza on nadmiar powietrza z układu po zamknięciu przepustnicy (aby rozpędzone powietrze odbite od zamkniętej przepustnicy nie rozwaliło łopatek turbiny)
Wastegate (WG) to klapka w gorącej części turbo, sterowana "gruszką" - aktuatorem która odpowiada za upuszczenie nadmiaru spalin, czyli za sterowanie wysokością doładowania.
wężyki do DV i EBC, z EBC do WG do tego kable, świece, kopułka. Oraz czujnik położenia wału - czy wtyczka jest ok, kable nie ponadrywane (zdejmij gumę przy samym czujniku, czy kable zaraz przy czujniku są ok). Jest on zamontowany na flanszy skrzyniki biegów od strony silnika (od sciany grodziowej).
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum