JA bym za 100 PLN się nie brudził ... to jest upierdliwa robota . A co do nagrzewnicy to nie trzeba jej wyjmować ... króćce wylotowe z niej są pod maska w ścianie grodziowej. Tam odpinasz węże od silnika a podpinasz weże maszynki czyszczącej. W srodku auta nie ma grzebania. Wyjecie nagrzewnicy to zwykle demontaż całej deski rodzielczej z auta.
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Do dmuchawy żadna linka nie idzie... Idzie prosto do zaworka od nagrzewnicy. Ostatnio wymieniałem ten zaworek u siebie bo zaczęło z niego cieknąć. Nie sądzę aby mógł on stawiać jakikolwiek opór dla płynu jeśli dźwigienka jest we właściwym położeniu.
Roverek nagrzewa mi się dosyć wolno natomiast mój drugi diesel rozgrzewa się znacznie szybciej, pomimo tego że ma silnik sporo większy niż w Roverku.
Do dmuchawy żadna linka nie idzie... Idzie prosto do zaworka od nagrzewnicy.
Mój błąd. Też w ubiegłym roku wymieniałem przeciekający zawór nagrzewnicy, ale nie miał wpływu na jakość ogrzewania. Chodzi mi bardziej o sterowanie temperaturą, jeśli wszystko jest ok(nagrzewnica/zawór) a mimo to leci chłodne powietrze, to ostatnie ogniwo to sterowanie temperaturą.
_________________ Andrzej
madmips [Usunięty]
Wysłany: Czw Lis 21, 2013 22:13
Sterowanie jest elektroniczne. Chyba do elektryka się wybrać musze
Jeśli jest automatyczna klimatyzacja to sterowanie jest inne niż w manualnej i zapewne zaworkiem porusza jakiś serwomotor. Tak czy inaczej po jego zlokalizowaniu powinno się udać ocenić czy zmienia on swoje położenie czy nie.
a działa Ci regulacja nawiewu Na nogi, na szybe itd W climatronic lubi sie jakis przycisk na panelu stereowania zablokować ( za mocno nacisniesz na przycisk albo krzywo ) i wtedy nie działa jaka kolwiek regulacja, dodam ze ciezko sie zorientowac jak sie taki przycisk zablokuje o obudowe bo trudno to dostrzec, inna rzecz ze mogł sie zwiesic silniczek sterujacy tymi "przysłonami" albo jakis wodzik przyblokowal i nie mozesz przełaczyc na grzanie, luknij pod panel i delikatnie tam postukaj , poruszaj wodzikami
ruszę dzisiaj leniwą .... i sprawdzę, zmiany nawiewów działają, z tym zacinaniem czasami zdarza się z tym nawiewem na szybę i przełącza się temperatura z celcjusza na Farada
Zamówić można w serwisie Hondy, ale cena jest łagodnie mówiąc odstraszająca... Coś sporo ponad 300zł...
Ja kupiłem na Alledrogo z Hondy, bodajże CRV i pasował prawie idealnie. Ze starego musiałem przełożyć dźwigienkę bo hondowska miała inne położenie względem zaworka i w oryginalnym mocowaniu wywiercić dwa otworki gdyż kupiony zaworek był kilka mm krótszy.
Mam pytanie, czy jeśli termostat jest niesprawny to silnik nagrzewał by się do odpowiedniej temp. (czyli ok 90stopni-połowa skali) i trzymał temperature?
Czy jeśli jest niesprawny to silnik nie nagrzeje się nawet do połowy?
Znajomy mechanik mówił mi, że pewnie mam walniety termostat skoro nie mam ogrzewania i chciał go wymieniać...
Ale zastanawia mnie to, bo wskazówka temperatury utrzymuje się w okolicach połowy czy li tak jak ma być.
Czyli termostat jest ok bo jakby był niesprawny to silnik NIEMIAŁBY prawa się zagrzać wogóle?
dokłądfnie tak. Zobacz czy zaworek przed nagrzewnicą sie otwiera i czy węże od nagrzewnicy są oba ciepłe. MOżesz miec też zapchaną nagrzewnicę ... było kilak takich przypadków na forum. Pomaga płukanie zwykle. Poszukaj innych tematów na forum o takiej przypadłosci.
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum