Wysłany: Czw Sty 09, 2014 11:02 [620Sdi] Komunikacja przez OBD a ABS
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam RoVerzystów.
Wczoraj oddałem swojego R do mechanika z uwagi na świecącą się kontrolkę ABS (między innymi). Po lekturze tematów na forum w tej kwestii byłem przekonany, że będzie to prosty zabieg...
Dziś otrzymałem tel z warsztatu, w którym poinformowano mnie, że:
zlokalizowanie przyczyny świecenia kontrolki ABS nie jest możliwe z uwagi na niepełną komunikację z komputerem, spowodowaną najprawdopodobniej jakąś awarią w układzie elektryki.
Na moją odpowiedź, że mnie to nie dziwi gdyż z tego co wiem pełna komunikacja jest możliwa tylko przy użyciu T4 powiedziano mi że mieli niejednego ROVERA i nie było nigdy problemów i w takiej sytuacji proponują wymianę jakiejś magistrali gdyż tylko w tedy (ich komputer z pełną bazą pojazdów za 25 tyś PLN) będzie w stanie dokładnie zlokalizować problem dotyczący ABS.
Co więcej pan powiedział mi, że bez zlokalizowania problemu to on jest w stanie jedynie wymienić całość, tzn oba czujniki, kable pierścienie etc... aby zlikwidować problem... Więc powiedziałem, że skoro 'Wszystko albo nic' to ja wolę 'nic'
Teraz jestem w kropce... ABS raz się świeci, raz nie... zapala się przy głębszym skręcie, co w 70% utwierdza mnie w przekonaniu iż do wymiany jest kabel idący do czujnika... a ten mi z takim tematem wyjechał...
Chyba pozostało mi tylko jechać na T4 aby zweryfikować ten problem z komunikacją...
Co myślicie o tej sytuacji i jakie kroki radzicie podjąć i przede wszystkim, czy możliwe jest to, że część układów da się sprawdzić na ich kompie, a część nie odpowiada ze względu na awarię...
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Sty 10, 2014 14:49
Zwierasz kostkę od absu (niebieska) i Ci błyska błędy lista jest gdzieś na forum. Mam ten sam rocznik co Ty i tak robiłem. Pokażę CI które koło dokładnie lub pompa albo coś innego! Błyska Ci wtedy kontrolka od ABS!!!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Sty 10, 2014 15:41
Kostka u Mnie była pod kierownicą doklejona do przewodów od kostki serwisowej silnika nie było jej widać bo była zaizolowana ale jakoś ją znalazłem. Na forum była informacja że jest po stronie pasażera ale u mnie nic tam nie było. Pod kierownicą miałem jeszcze jedną niebieską ale to nie wiem od czego jest. Generalnie jest niebieska i ma dwa piny.
Niebieska kostka po stronie pasażera występuje w jednostkach benzynowych.
zaq napisał/a:
Zwierasz kostkę od absu (niebieska) i Ci błyska błędy lista jest gdzieś na forum. Mam ten sam rocznik co Ty i tak robiłem. Pokażę CI które koło dokładnie lub pompa albo coś innego! Błyska Ci wtedy kontrolka od ABS!!!
Jakimś cudem masz system ABS BY4 który w/g Haynesa występował tylko w R623 przed 96 rokiem i w tym wypadku dwu pinowa niebieska kostka jest po stronie kierowcy.
Z tego co zrozumiałem muszę poszukać OSOBNEJ kostki od ABS?
Robiłem diagnostykę już nie raz (mostkowanie OBD) ale nie kojarzę, aby kontrolka ABS podczas tej czynności zapaliła się choć raz... aczkolwiek robiłem to dawno...
Mój jest w sumie nietypowy bo z zewnątrz wygląda jak przedliftowy a środek poliftowy i to taki jakiego nie widziałem w żadnym innym R.
Chyba, że jest tak :http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_abs.html
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Sty 10, 2014 18:29
Nie wiem jaki mam abs ale mam rocznik 97 środek po lifcie z zewnątrz niby przed liftem, trzy świece żarowe, według vin to po model po lifcie więc mam wersje jakąś dziwną ale na pewno nie żaden składak bo był kupiony od pierwszego właściciela z Niemiec. Znalazłem na forum parę informacji o sprawdzaniu abs i wszystko się zgadza wiec nie wiem czemu to ma być coś dziwnego? Może przeszperajcie dokładniej swoje auta:) U mnie jest oddzielna kostka do błyskania błędów abs i znajduje się zaraz przy kostce od błyskania błędów silnika, jest przyklejona izolacją do przewodów tej że kostki. Trzeba ją zewrzeć tak jak tą od silnika odczyt też jest taki sam. U mnie był uwalony czujnik w tylnym lewym kole.
koledzy dzisiaj szukałem kostki od abs wszędzie w środku. Niestety nie znalazłem. Kostkę od silnika mam po prawej strony pasaźera i mam diesla z 1995r . Jakieś sugestie ? Jak mogę sprawdzić błędy abs bez podłączania do komputera ?
Ja mam inne pytanie a nie chce nowego tematu zakładać..
R620Ti - nie działa ABS, nie świeci się bład ABS...
Może być, że jest skasowany czy coś a ABS dalej nie bangla.. Da się w jakiś sposób wymusić wyczytanie błędu (jeśli coś taki powoduje (jakąś diagnostykę załączyć)). Jeśli tak to jak i którą kostką Tą od silnika (po prawej (u pasażera w nogach)) czy jakąś kostką umieszczoną pod kolumną kierownicą tam gdzieś w okolicach kostki od SRS ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum