Forum Klubu ROVERki.pl :: Pierwsze autko pierwszy Roverek!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsze autko pierwszy Roverek!
Autor Wiadomość
Bartas12 



Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 8



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 11:20   Pierwsze autko pierwszy Roverek!

Witam wszystkich!
W niedalekiej przyszłości planuję zakup pierwszego samochodu i bardzo mocno zainteresowałem się Roverkami ze względu na to, że podobają mi wizualnie i nie powinno być dużych problemów technicznych a ich jednostki napędowe są interesujące.
Mam do wydania około 4 tysięcy złotych
Zainteresowałem się serią 200 oraz 25.
Silniki serii 200
214Si w gazie
216Si w gazie
220SDi

Silniki serii 25
1.4 (103) w gazie
1.6 w gazie
2.0 iDT (101)
2.0 iDT (113)

Wybrałem je ze względu ze względu, że wydaję się być dynamiczne a przy tym tankowanie nie będzie kosztowało mnie fortuny.
Co do km, to nie będzie, to jakoś strasznie dużo dojazdy do szkoły i jakieś wypady 150 km 1 raz w miesiącu.



Moją obawą jest to czy uda mi się kupić któryś z wymienionych modeli w dobrym stanie za te pieniądze.
Z tego co przeczytałem na forum to opinia o tym, że te samochody są strasznie awaryjne jest wyssana z palca i nie ma za dużo wspólnego z rzeczywistością.
Chciałbym się dowiedzieć jak te samochody sprawują się w gazie i czy naprawy są drogie.
Chętnie przeczytam opinię właścicieli tych modeli.
Teraz chodzi mi głównie o wszystko, co związane z tymi modelami linki do artykułów również mile widziane, a na linki do ogłoszeń przyjdzie czas.
Mam nadzieję, że dobrze trafiłem i dowiem się tego czego chcę :)
Ostatnio zmieniony przez Bartas12 Nie Lut 02, 2014 12:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 02, 2014 11:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 11:32   

Nie używaj koloru czerwonego w postach!

Był w ogóle diesel 113? Chyba coś Ci się pokręciło z benzyna 1,6.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 02, 2014 11:36   

sTERYD napisał/a:
Był w ogóle diesel 113?

Był.
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Lut 02, 2014 14:04   

W tych pieniądzach to bardziej 200 niz 25
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 02, 2014 14:17   

Z kwotą 4k będzie trudno o dobry egzemplarz R25. 8k już coś można znaleźć...
Bolączką marki jest HGF w serii silników benzynowych i to przyniosło niechlubną opinię aut awaryjnych.
Diesel'e już lepiej wypadają i niewyeksploatowane posłużą bardzo długo.

A może coś ze smaczkiem i MG ZR Cię zainteresuje w w/w jednostkach napędowych?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Lut 02, 2014 14:30   

Poczytaj to jeśli chcesz kupić 200.Wsumie do R 25 także to się odnosi.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15124
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Bartas12 



Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 8



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 14:33   

hmmm szczerze to nie wiem praktycznie nic o MG ZR ale z tego co widzę to sportowe autka i cena jest wyższa niż to co posiadam.
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Lut 02, 2014 14:50   

Usportowione może z wyglądu, silniczki są tam różne oraz 160 KM
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Bartas12 



Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 8



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 15:49   

Ale cena większa więc odpada :(
Bo z wyglądu naprawdę fajnie się prezentują :)
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Nie Lut 02, 2014 20:08   

nikt koledze jeszcze widze rzeczowo nie napisal :D masz 4000zl wybij sobie z glowy r25/mg zr bo nic za tyle nie znajdziesz. Ew uda ci sie znalezc jakis w miare fajny egzemplarz r200. Benzyna nie wypowiem sie zbytnio jak auto bylo katowane ma pewnie wydmuchana uszczelke pod glowica naprawa na wejsciu okolice tyska jak dobrze pojdzie :) mysle ze najlepszym wyjsciem dla ciebie bedzie zakup r200 2.0 SDI 105km tylko sprawdz czy auto bardzo pordzewiale a reszte poczytaj na forum jak sprawdzic auto przy zakupie bo tego ci juz pisac nie bede :D
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lut 02, 2014 20:28   

Julek, nie do końca diesel, a czemu? Bo nie wiemy jednej rzeczy...

Bartas12, ile masz do tej szkoły? Bo odległość ta nie jest unormowana w Polsce (ja jak chodziłem do technikum to miałem 40km).

Jeśli masz okolice 10km to daj diesel tak sobie...

Ogólnie co do awarii:
1. Benzynowe jednostki napędowe są dość ciekawe, praktycznie niema co w nich się zepsuć. Elektronika po 2000r. (np. R25) jest poprawiona, ma inny ECU i czujnik podciśnienia umieszczony w kolektorze ssącym a nie w komputerze.
Dołożono także czujnik położenia wałka rozrządu, ale to raczej ze względów "stylistycznych".
Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to fakt jest taki, że potrafi ją częściej wydmuchać niż w innych silnikach, co wynika z długości szpilek i sposobu odprowadzania ciepła z cylindrów (zobacz zdjęcia bloku).
Ale to się zdarza co jakieś 100tys., chyba że robota spartaczona to i po 10tys. wróci ;]

2. Diesel jak diesel, pompa z mechanicznym wtryskiem paliwa, żadnych wynalazków tutaj niema. Potrafi siąść przepływomierz, pompa paliwa i turbina (jak to w dieslu). Oczywiście zaraz zostanę "opluty" że przepławkę można "chipować", turbina jak się nie dba a pompa rzadko, ale się zdarza.

Ja miałem na początku R214Si i bardzo sobie chwaliłem, teraz mam R45 facelift z 1.8 benzyną i także bardzo zadowolony jestem.

Ogólnie najważniejsze aby na starcie trupa nie kupić.
 
 
 
Bartas12 



Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 8



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 21:04   

Do szkoły mam około 12 km w jedną stronę.
Tylko, że wiadomo, że nie będę, nim jeździł tylko do szkoły.
Po prostu wiem jak znajomi mają benzyniaki to całe życie na rezerwie :mrgreen:
I jakie miałeś mniej więcej spalanie w tym benzyniaku?
I czy jest możliwość sprawdzenia w jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, bo nie widzi mi się od razu dokładać tysiąc złotych.
No i zostanę tylko przy modelach 200, bo w nic innego nie ma się co pakować z tego co widzę.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lut 02, 2014 21:07   

Tutaj masz spalanie mojego byłego R214Si:
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/17778

Jak 12km to ja bym brał jednak benzyniaka. HGF sprawdzasz czy niema plam oleju w zbiorniczku wyrównawczym, kawy zamiast oleju.
Można także zrobić test na obecność spalin w wodzie, to już musisz poczytać bo ja tego nigdy nie robiłem.
 
 
 
Bartas12 



Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 8



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 21:22   

A jak taki rover przyjmuje gaz bo to też jest jakaś opcja.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lut 02, 2014 21:25   

Tylko sekwencja, po za tym to wszystko dobrze ;)
 
 
 
Bartas12 



Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 8



Wysłany: Nie Lut 02, 2014 22:00   

Czyli będę celował w benzynę/benzynę+gaz no, chyba że znajdę dieselka, który będzie bardzo interesujący.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Kiedy już będę kupował, to odkopię ten temat i wrzucę jakieś oferty do analizy :)
Poczytam trochę do tego czasu, aby nie wpakować się na jakąś dobrze zamaskowaną minę :wink:
 
 
soviet100 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 499
Skąd: Czechowice-Dziedzice

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 03, 2014 07:50   

Za ten pieniądze kupisz zadbanego 800 2.7 V6 albo Honda Legend 2.7
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 03, 2014 11:35   

Fakt ale nie każdemu się ta linia jednak podoba, poza tym samochód dużo dłuższy. Ja miło wspominam moją 214Si, gdyby miała ze 160KM to pewnie bym nie sprzedał :)
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Bartas12 



Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 8



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 19:41   

800 jednak troszkę za duża, ale silnik naprawdę fajny :D

A Rowerka 400 w tej cenie da się wyciągnąć, czy raczej słabo?
 
 
soviet100 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 499
Skąd: Czechowice-Dziedzice

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 04, 2014 07:22   

No to szukaj 220 TI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Rover 75 - Czy nadaje się na pierwsze autko?
davep Chcę kupić ROVERka 22 Pon Lut 09, 2015 02:16
wellman
Brak nowych postów Pierwszy samochód- pierwszy Rover 45
Clint Chcę kupić ROVERka 38 Wto Mar 25, 2014 12:10
Clint
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75 2.0 V6] Pierwsze auto, woj łódzkie
Gość Chcę kupić ROVERka 11 Sro Kwi 30, 2014 16:52
szoso
Brak nowych postów [R25] 1,4 103 KM Jako autko do pracy?
maciek73 Chcę kupić ROVERka 35 Sob Kwi 23, 2011 18:44
maciek73
Brak nowych postów [MG ZS] Autko w częściach do kupienia ?
kosiarzx Chcę kupić ROVERka 5 Nie Sty 16, 2011 00:54
own



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink