Wysłany: Sob Lut 01, 2014 21:31 [MG ZS/R45] Czy mam sie obawiac padu UPG?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Od tygodnia powoze MG ZS.
Przejechalem jakies 400 km.
We wtorek sprawdzalem poziomy plynow. P odkreceniu korka od zbiornika wyrownawczego uslyszalem lekkie psssyt i poziom plynu w zbiorniku nieco opadl. Ale tak, ze zapalala zie kontrolka poziomu plynu. Dokladnie bylo to jakies 2-3 mm ponizej poziomu min na zbiornoczku.
Po przejechaniu okolo 80 km uzupelnilem plyn na zimnym silniku.
Nie paluje auta, jesli musze jechac na zimnym nie przekraczam 2, 5 krpm.
Dzis nieco pokrecilem auto tak do 4 kprm.
W domu sprawdzilem plyny.
Spod korka od zbiornoka wyrownawczego wycieklo kilka kropel plynu. Na korku pojawily sie niewielkie slady majonezu. Wewnatrz zbiorniczka tez. Olej czysty.
Silnik mial wymieniona upg jakies 20kkm temu. Zauwazylem tez ze wlaczyl sie dzis wentylator choc tem. Otoczenia nie byla wysoka. Wskaznik temp. Stal nieco ponizej kreski w polowie skali.
Czy powinienem myslec o wymianie upg czy moze to co wyplywa w zbiorniczku to pozostalosci po ostatnim upg?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 01, 2014 21:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dahrek1, na początek wyczyść układ, wypłucz go, obserwuj płyny i sprawdź czy Ci nie pompuje węży. Może być tak że jeśli po HGF nie został wyczyszczony układ to breja może być w zbiorniczku i układzie i mogła zakleić czujnik temperatury który będzie wariował.
Kozik, tak sobie wlaśnie myślę, że to pozostałości po ostatnim UPG.
Wentylator włączał się bo... miałem włączoną klimę na AUTO. Poczytałem instrukcję obsługi i wentylator już się nie włącza.
Mam nadzieję, że temat rozejdzie się po kociach.
Jedno pytanie: w K-serii mamy do czynienia z mokrymi tulejami cylindrów, tak?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Lut 04, 2014 00:47
Półmokrymi - wg. angoli to się nazywa "damp" liners. Stare K16 z początki produkcji do 1994 miało tuleje mokre, uszczelniane o-ringiem na dole i "wieszane" na górnej częsci bloku (top hung liner). Od 1995 - wprowadzenie 1.6 z racji konieczności zmiany konstrukcji wprowadzono wklejane tuleje półmokre, które mniej więcej w 2/3 siedzą w bloku. Tylko 1/3 ma kontakt z płynem chłodzącym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum