Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 19:04 [R75] wskazówka temperatury
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
Moj problem polega na tym, ze wskazowka temperatury silnika znajduje sie zawsze na polowie i ani drgnie. Podczas zapalania silnika i jakies 2 sekundy po zapaleniu swieci sie czerwona lampka przy wskazowce temperatury silnika. Podczas jazdy wskazowka na nie opada ani nie podnosi sie naet o milimetr. Czy to moze byc czujnik, czy raczej cos innego. Jesli czujnik to jak on sie dokladnie nazywa? Czujnik temperatury cieczy chlodzacej?
Moje drugie pytanie dotyczace juz troszke innego tematu: chcialbym sam wymienic przeplywomierz. Zlokolizowalem dzis dwie srubki trzymajace to urzadzenie. Czy jest jakies inne dojscie lub trzeba cos zdjac bo nie moge dostac sie do tych srubek zeby odkrecic przeplywke? Pamietam ze oslone wlewu oleju silnika ciezko bylo zdemontowac csy nalezy to srobic ?
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 19:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 19:59
Mayones123 napisał/a:
Czy to moze byc czujnik,
może być brak sygnału z czujnika cieczy chłodzącej (spr. wtyczkę) do ECM. Powinien być też cały czas włączony wentylator chłodnicy bo ECM w tym przypadku włącza go dla bezpieczeństwa chłodzenia silnika, ECM przyjmuje domyślną temperaturę 80 st. C.
SeniorA, Wentylator nie jest wlaczony caly czas.
dawidd, oslona filtra jest przykrecona na dwie srubki do ktorych nie koge dojsc, dlatego pomyslalem, ze moze trzeba zdemontowac inna czesc.. Na "slepo" nie moge odkrecic tej przeplywki...
Co do czujnika, myslisz ze moze byc uszkodzony ? Jak to sprawdzic ? Co jeszcze moze byc powodem braku pokazywania temperatury.
nie możesz odkręcić tych tylnych niżej imbusów? A jak wyciągasz/wymieniasz filtr powietrza? Co do czujnika temp - mozna sprawdzić jego opór - wartości do odp temp sa na gogle. Możesz go tez wypiąć i zobaczysz czy wentylator sie włączy. Może sie nie włączyć jeśli jest uszkodzony - bo to tez częsta przypadłość r75
dawidd, sory, nie mowilismy o tym samym. Ok, odkrece obudowe filtra - myslalem wlasnie ze da rade odkrecic przeplywomierz bez zdejmowania obudowy filtra powietrza...
Co do czujnika temperatury plynu chlodzacego zamowie chyba nowy i wymienie, nie mam dostepu do urzadzen a koszt nowego czujnika to 40zl i szczerze mowiac coraz bardziej wnioskuje ze to wlasnie on jest odpowiedzialny za brak wskazyeania temperatury silnika..
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 15:10
Mayones123 napisał/a:
nie mam dostepu do urzadzen
masz w zegarach komputer diagnostyczny , który w pkt. 7.0 pokazuje temperaturę płynu podczas pracy silnika , taką jak odczytuje sterownik silnika i przekazuje na zegary.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
Aaa.. Sory. Nie wiedzialem wogle, ze cos takiego istnieje zaraz pojde sprawdzic
[ Dodano: Sro Kwi 02, 2014 20:29 ]
Sprawdzilem komputerem diagnostycznym. Temperature pokazuje 4,7 c. Natomiast test deski rozdzielczej nie rusza wskazowki temperatury silnika... Stoi ona nadal w miejscu na srodku.
Zrób test zegarów. Zobacz czy wskazówka idzie do góry. Kolega Maryba ma ta uszkodzone zegary, że wskaźnik temp. silnika (cieczy chłodzącej) jest przed połową kilka mm. Na teście zegarów wyszło, że wskazówka nie przekracza połowy i zbliżając się do niej wyraźnie słabnie. Być może uszkodzony silniczek, albo element na płytce PCB.
T4 też nie potrafi go zmusić do ustawienia się w pozycji HALF i FULL.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Faktycznie. Trochę jestem skołowany tym pierwszym opisem
A tego nie zarejestrowałem.
Autor napisał
Mayones123 napisał/a:
po zapaleniu swieci sie czerwona lampka przy wskazowce temperatury silnika. Podczas jazdy wskazowka na nie opada ani nie podnosi sie naet o milimetr.
Czyli co? Ani drgnie? Czy jednak "na nie" opada ? Czy w końcu nie podnosi się nawet o milimetr?
A po wyłączeniu zapłonu wskaźnik temperatury swobodnie opada?
Jeśli nie, to może przy cofaniu licznika komuś się wskazówka za mocno wcisnęła i stoi w takiej pozycji bo nie ma siły się obrócić. Widziałem już też taki zegar, gdzie wskazówka była przyklejona do cyferblatu na klej bo ktoś urwał jej korpus, który nasadza się na wałek silnika.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, Przepraszam za niesprecyzowany opis. Miało być "wskazówka nie opada" a nie "wskazówka NA nie opada". Dodalo mi sie przez przypadek "na". Powtarzam, test zegarow wykonano, wszystkie zegary ruszaja a wskazowka temperatury stoi w miescu na polowie.
[ Dodano: Sro Kwi 02, 2014 22:44 ]
P.S - wybaczcie za nie fachowe sformułowania. Dopiero sie wszystkiego ucze i licze na pomoc i wyjasnienia
Wyjmij sobie zegary na stół. Ściągnij szybę czołową (pewnie i tak ma połamane zaczepy) ale ostrożnie, żeby nie dokonać większych zniszczeń. Włóż jakiś płaski, cienki wkrętak, albo nożyk i spróbuj delikatnie podważyć wskazówkę do góry (nawet tak żeby spadła) przytrzymując wskazówkę palcem na jej końcu, a podkładając wkrętak blisko środka wskazówki.
Jak się ruszy, albo spadnie. Załóż ją jeszcze raz delikatnie nakładając na wałek silnika. Musisz wyczuć granicę. Nie może być za luźno bo spadnie, ani też za mocno, bo będzie blokować się o cyferblaty. Jeśli nie tu przyczyna, znaczy, że coś się popsuło w zegarach. Proponowałbym wtedy na chwilę podmienić zegary z innego auta i sprawdzić czy działa. Jeśli tak, najprościej kupić zegary używane (anglik/europa) i przełożyć elektronikę. Należy pamiętać także o skopiowaniu eepromu, żeby VIN i przebieg się zgadzały.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
OK. Troszke przeraza mnie ten zabieg, ale sprobuje
Szkoda, ze tak pozno zrobilem ten test bo juz zamowilem czujnik temperatury cieczy chlodzacej Ktos moze potrzebuje ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum