Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Prosze o pomoc, w moim roverze 75 1.8t stalo sie kuku. Woda dostala sie nad tlok odpalilem auto i cisnienie wygielo korbe i rozwalilo tuleje tloka. Moje pytanie brzmi, czy w 1.8t sa te same tloki i tuleje co w 1.8 bez turbo ? Szukalem, dzwonilem wszedzie nikt nic nie wie.
_________________ jesaj pozdro
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 04, 2014 17:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z numerów katalogowych wynika,że są inne, ale optycznie i wymiarowo wyglądaja na takie same.
Silnik jest przecież taki sam, tylko dołożona turbina, inne wałki rozrządu i dolot
[ Dodano: Pią Kwi 04, 2014 22:36 ]
Jednak jest różnica tłok jest wzmocniony a korbowód krótszy
Dołączył: 17 Kwi 2007 Posty: 46 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Kwi 06, 2014 19:47
Dzieki za podpowiedzi, a tuleja bedzie ta sama czy rowniez inna ? Powiem wam tak mechanik stwierdzil ze ten tlok gdzie zrobilo sie kuku jest krotszy o pol milimetra i sadzi on ze tak moze byc. A ja musze podjac decyzje czy nowy motor za jakies 2000 zl, czy np. Wymieniam sama tuleje/ jesli jest taka sama co w silniku bez turbo bo tylko takie sa dostepne i czesc .
[ Dodano: Nie Kwi 06, 2014 20:47 ]
Czy ktos zna odpowiedz czy tuleja bedzie taka sama ?
Dołączył: 17 Kwi 2007 Posty: 46 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Kwi 15, 2014 15:57
Powiem tak, wymieniam uszczelkę 2 raz:(
Nadmienię, że mechanik zrobił mi uszczelkę po wymianie tłoka i tulei tłoka i okazało się , że nie ma ciśnienia na jednym cylindrze ( już nie wnikam teraz dlaczego) i robią mi na nowo.
Przebieg 150 tys, rover 75 1,8t
Przejechałem 15 km zauważyłem, że nie równo pracuje i wróciłem do mechanika.
Pytania są w sumie 2:
Jaką uszczelkę założyć? Nowego, starego typu?
Czy te śruby, które zostały dokręcone wedle norm, które zrobiły 15km też są do wymiany ponownie, czy mogę nową uszczelkę na nich przykręcić?
Tłok założyłem od 1.8 bez turbo, niby turbo sa inne ale po demontażu okazało się, że są identyczne, nawet numery maja te same.
śruby mogą zostać, jest na forum jak je sprawdzić, ale skoro sa nowe i były raz przykręcone to będą oki. Uszczelka ja bym założył starego typu dobrego producenta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum