Na alledrogo też można dostać za 170-200 zł takie chińskie produkcje, ale pytanie jak z jakością tych przepływek? Ze zdjęcia nie widać nawet, czy mają czujnik pomiaru temperatury. Więc chyba ostatecznie mamy trzy opcje:
1) oryginalny Bosh, jak zasugerował kolega wcześniej
2) przypływka Pierburg + MAFAM od RoverRon-a ze strony http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm
3) remap, o którym wspominają koledzy wyżej.
Przy tym nie wiem jak ostatnie rozwiązanie wpływa na żywotność silnika i spalanie.
Dwie pierwsze cenowo ostatecznie wypadają podobnie, więc to kwestia decyzji i chęci zabawy w przypadku wybrania opcji 2.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Chciałem jeszcze zasugerować tego oto linka:
http://www.autoczesci-ele...ra-2.0-dtl.html
Jest to przepływomierz od Opla Vectry 2.0 DTL ale sam wkład jest oryginał BOSCH, taki jak w R-75 czyli F 00C 2G2 030 no i kosztuje 180 złociszy, mnie by pasował.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Ostatnio zmieniony przez janio Sob Maj 03, 2014 21:07, w całości zmieniany 1 raz
Wymienialem we FL Td4. Zalozylem pierburga kupionego w serwisie. PIERBURG 7.22684.09.0 / MHK 101130 LGS Jest z czujniem temp. W sklepach internetowych/allegro od 350 pln. Zrobilem dopiero kilkadziesiat km. ale poprawa jest odczuwalna, zwlaszcza powyzej 3 tys.
janio, zaiste ciekawe, co na to specjaliści w dziedzinie przepływomierzy? Będzie ok kupić taki wkład lub tego pierburga, co proponuje zdzichu?
Jeśli to miałoby dać ten sam efekt co bosch za 540 PLN to zawsze lepiej wydać mniej niż więcej
No i - być może głupie - pytanie (nie wiem, czy nie padło wcześniej, tematów o przepływomierzach dużo, a jeszcze się przez wszystkie nie przekopałem chyba) - czy wkłady są wymienne w obudowach między producentami? Czyli np. jeśli mam założonego bosha w oryginalnej obudowie to będę mógł włożyć tam wkład pierburga i odwrotnie?
Teoretycznie wyglądają właściwie identycznie, ale "kto pyta - nie błądzi".
Chciałem jeszcze zasugerować tego oto linka:
http://www.autoczesci-ele...ra-2.0-dtl.html
Jest to przepływomierz od Opla Vectry 2.0 DTL ale sam wkład jest oryginał BOSCH, taki jak w R-75 czyli F 00C 2G2 030 no i kosztuje 180 złociszy, mnie by pasował.
Jeśli to jest oryginał boscha i wklad pasuje do r75 to nawet nie ma się nad czym zastanawiac
W dolnym zakresie bylo niezle, wiec poprawa mniej odczuwalna. Wklad pierburga pasuje do obudowy boscha. Nic jeszcze nie mierzylem i niewiele jezdzilem ale ten wklad ma oznaczenia pierburg i LR
Experymentowałem z przepływkami w przedziale 40 - 60 euro i wszystko kicha.
Na jednej to nawet zabrało mi moc że autko nie mogło się do 40kmh rozpędzić.
Oddałem i kupiłem orginał boscha za 140 euro i wszystkie bolączki znikły.
Jeśli sprzedawca gwarantuje możliwość oddania towaru i jeśli masz czas na zabawę to można spróbować.
Moim skromnym zdaniem to te wszystkie tanie przepływki to czysta chińszczyzna tylko naklejki psełdo producentów się zmieniają.
Nawet jak po założeniu zadziałają to pewnie nawet roku eksploatacji nie dożyją.
Nie wiem czy ktoś z szanownych forumowiczów już z tym experymentował bo Anglicy wymodzili sprzęcik do podkręcania niedomagających przepływomierzy Boscha i Pierburga
Aukcja na Ebayu Opis na stronce Producenta Ich Onlineshop
Może komuś się przyda, jest to też jakaś alternatywa.
Podłącze się z trochę innym pytaniem w tym temacie:
Jak duży wpływ może mieć uszkodzony/niepoprawnie działający przepływomierz na drgania samochodu ? Auto jeździ dynamicznie, ale chciałbym się upewnić czy aby tu nie leży przyczyna drgań zwłaszcza na biegu jałowym ? Od razu uprzedzam wszystkie poduchy wymienione.
Może mieć jeśli komputer dostaje nieprawidłowe wartości z czujników.
Przepływomierz może paść różnie od nieuruchomienia auta poprzez np. różnice w spalaniu.
A co pokazuje komputer diagnostyczny? Jaki zakres pracy ma Twoja przepływka na biegu jałowym i np. przy 2 tyś. ?
Jak nie masz czym sprawdzić odepnij przepływomierz na chwilę i zobacz czy problem ustąpi.
To mogą być też wtryskiwacze lub za niskie obroty.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Taka zagwozdka, właśnie zdjąłem wtyczkę z mojego przepływomierza, żeby sprawdzić jak będzie "bez". Przy okazji wyciągnąłem go, żeby sprawdzić jaki w ogóle mam włożony i jest BOSCH o numerze:
F 00C 2G2 029
Czy taki powinien być czy może lepiej coś takiego, jak wspominał kolega wyżej z końcówką 030? Niby w innym temacie o przepływkach jest napisane, że "030" to cały przepływomierz", a "029" to tylko wkład. Ale znalazłem w sieci zdjęcia samych wkładów z obydwoma numerami, więc to raczej mało ma to wspólnego z prawdą. Do tego widzę, że ten "030" jest ponoć standardem w R45.
W każdym razie po wyjęciu przepływki mój roverek rusza z kopyta. Nie drży na I przy dodawaniu gazu, zrywa się ładnie z II, wchodzi zauważalnie lepiej na obroty powyżej 2000. Czyli czas na nowy przepływomierz. No i pytanie - jaki ostatecznie? Opinii w każdym temacie o przepływomierzach są dziesiątki.
1. BOSCH identyczny jak ten, co mam (F 00C 2G2 029).
2. BOSCH F 00C 2G2 030 jak napisał janio - w przystępnej cenie, ale z tego co widzę to przeznaczony do R45, nie 75.
3. Pierburg 7.22684.09.0 z czujnikiem temp. za sugestią zdzicha - na formach brytyjskich też znalazłem pochwalne opinie, ale podobno nie jest przeznaczony do R75, o czym pisał gość od MAFAM na swojej stronie (http://tuning-diesels.com/Pierburgh/pierburgh.htm).
4. Pierburg 7.22684.11.0 - też ma czujnik temp. Wg. oficjalnych informacji ze strony producenta skalibrowany do R75 i - oczywiście - droższy od .09.0. Znalazłem ofertę sklepową za 461 zł z przesyłką - nadal taniej niż BOSCH.
Te MEAT&DORIA to podobno włoskie zamienniki (choć nie wiadomo, czy przypadkiem włoska nie jest tylko nalepka) i opinie w sieci są mocno podzielone, więc w tej cenie to bym już wolał dołożyć trochę i BOSCH-a. Natomiast o marce MAGNETI MARELLI i ich o połowę tańszych zamiennikach to - z tego co widzę - już legendy krążą i raczej bym unikał.
Dzisiaj po obiedzie pokusiłem się i wyjąłem wkład z mojego R-75 CDTi po lifcie, oto co zobaczyłem, F 00C 2G2 030. Pragnę nadmienić, że u mnie przepływka działa dobrze, skrzynia biegów automat Jatco JF506E. Ja mam tylko tyle do powiedzenia.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum