Dzisiaj po obiedzie pokusiłem się i wyjąłem wkład z mojego R-75 CDTi po lifcie, oto co zobaczyłem, F 00C 2G2 030.
mam R75 po lifcie i wkład F 00C 2G2 029 jest zainstalowany
Jezdżę teraz z odpietym przepływomierzem, ponieważ mocno mi zaniża.
Spalanie normalne, średnio 6.2 litra
To co należy przypomnieć, to to że w R75 po lifcie jest dodatkowo osobny czujnik temperatury powietrza doładowanego przed zaworem EGR. Ciekawe czy w tej wersji czujnik temperatury zabudowany w przepływmomierzu jest wogóle wykorzystywany?
W przypadku odpięcia przepływki mozliwe, że kompouter dobiera dawkę paliwa na podstawie MAP sensora i czujnika temperatury powietrza przed zaworem EGR
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 07, 2014 08:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z tego można przypuszczać, że oba te wkłady będą pracowały dobrze. Ja swojego R-75 przyprowadziłem z Holandii na jesieni zeszłego roku, nic jeszcze przy nim nie robiłem. Nie mam wiedzy czy w Holandii wymieniali przepływkę, czy też nie. Odpukać, wszystka działa mi dobrze więc nie kombinuję tylko śmigam.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Wczoraj zrobiłem trasę, jakieś 240km, z odpiętym przepływomierzem. Wcześniej pisałem już, że po odpięciu zrobił się bardziej zrywny i jakby lepiej przyspiesza, co znalazło teraz potwierdzenie przy dłuższej jeździe.
Co dziwne, spodziewałem się wzrostu spalania, tymczasem zamiast mieć - jak zwykle - 5.5-5.8L/100km teraz wg. komputera mam 5.0-5.6/100km. Pokonuję tą trasę regularnie i jeszcze mi się to nie zdarzyło, żeby zejść do takiego poziomu. No i... czy odpięta przepływka nie powinna zwiększać spalania? Nie zauważyłem też dymienia.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Ja mieszkam w małej pipidówce, u nas nikt nie ma takich przyrządów. Trzeba by specjalnie pojechać gdzieś do większego miasta ale chwilowo nie mam takiej potrzeby. Może kiedyś przy okazji. U mnie komputer pokazuje w trasie 6,5 l/100 km, zaznaczam że mam automat.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
wellman, sprawdź spalanie ale po zalaniu pod korek i przy dystrybutorze. Wskazania kompa można w ipk samemu zmodyfikować zeby pokazywał np 4l/100 albo 10l/100. Słuzy to temu żeby wprowadzać korekty bo każde elementy sie zużywają i maja jakiś tam wpływ na spalanie podobnie jak szerokość opon styl jazdy, droga czy nawet pogoda. U mnie spalanie w kombi manualny na org rozmiarze opon i po chipie to 7/100 i ni jak nie idzie zejść niżej. Mierzone przy dystrybutorze.
Mój szwagier także ma R-75. Zadzwoniłem do niego aby u siebie sprawdził ten wkład od przepływomierza, no i żeby było śmieszniej to u niego jest PBT-GF30.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
czy odpięta przepływka nie powinna zwiększać spalania? Nie zauważyłem też dymienia.
Uważam, że nie.
W skrajnych przypadkach może nawet spaść. Załóżmy że przepływka zaniża pomiar. Komputer daje małą dawke paliwa. Auto w ten sposób ma mniejszą moc co powoduje, że przy ruszaniu i przyspieszaniu musi wiecej spalić. To jest podobny efekt jak spadek spalania po tuningu. Zawsze rozsądne podniesie momentu/mocy powoduje spadek spalania.
U mnie przepływka zaczeła zaniżać pomiar do 2000 obr/min. Mycie jej już nic nie pomgało, więc odpiąłem ją. Auto ożyło a spalanie jak było tak jest. Spalanie mam realne bo zapisuje każde tankowanie. Jeżdżę już tak pół roku, a że spalanie jest ok nie śpieszy mi się aby kupić nowy przepływomierz.
janio, czyli Twój szwagier ma F 00C 2G2 029 tylko przeczytał oznaczenie na drugiej stronie obudowy mój ma identyczne.
dawidd, jakiś czas temu regularnie robiłem pomiary przy dystrybutorze i wyniki pokrywały się (z tolerancją +/- 0.1L), więc zakładam, że nie ma tutaj przekłamania.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Po co zaraz używkę, to nie lepiej nowiznę jak w tym linku?
http://archiwumallegro.com.pl/przepływomierz+bez+osłon+wkład+corsa+1+0+1+2+bosch-3826003654.html
Przecież Bosch to chińszczyzna, tylko swoje logo dają.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
wczoraj robiłem test swojego przepływomierza. Ta sama trasa po 140km z tym samym obciążeniem i prędkością od 120-140. Z odłączonym przepływomierzem spalanie (reset kompa na starcie) 7,1. Z powrotem reset i już z podłączonym przepływomierzem spalania 7,1. Nie ma różnicy w mocy, zadymieniu. Odczyt z czujnika temp zasysanego powietrza prawidłowy, dawki powietrza tez - sprawdzane w inpa i na T4. Wychodzi na to ze mój motor jest ślepy na przepływomierz - nie robi mu różnicy czy on jest czy go nie ma, pracuje tak samo
dawidd może to kwestia zmiany mapy i przesunięcia wartości MAX.
Jak kupiłem auto (2007 rok) miało niesprawną przepływkę i było b. mułowate.
Spalanie na niej było rzędu 8-9l / 100 (wg wskazań komputera) w cyklu miejskim.
Na spocie mariusz418 odpiął mi przepływkę co zwiększyło dynamikę auta.
Po tym zabiegu spalanie na trasie Warszawa-Kraków-Warszawa uśredniło się na 13l/100 km.
Podjąłem decyzję o zakupie przepływomierza. Najpierw wziąłem zamiennik z TomaTeam za 250 zł. Ciężko było ruszyć z miejsca Oddalem zamiennik (przed którym ostrzegał mnie Tomi) i kupiłem oryginał. Spalanie w trasie rzędu 6-7l a w cyklu miejskim w granicach 8-8.2l (moja jazda)
Zupełnie inaczej ma się sprawa po remapie i dotknięciu map. Ale to też działa tylko wtedy jak przepływomierz podaje prawidłowe wartości i na pewno jest zależne od stylu jazdy. Jak będzie czujnik uszkodzony (tak jak kąpiel ultradźwiękiem), to auto albo będzie muł, albo nie będzie odpalało w ogóle. Wtedy lepiej się pozbyć przepływki poprzez odpięcie jej.
Na zamiennik myślę, że mam sposób i jak będzie taka możliwość chętnie przetestuję swoje przypuszczenia na sobie
Z drugiej strony, może styl jazdy wpływa na spalanie zarówno bez jak i z przepływką. Przy b. dynamicznej jeździe efekty są jak pisałem wyżej. Inaczej nie wiem - bo nie jeżdżę w trybie eco No i nie mam żadnego doświadczenia z komputerem po liftowym. Tam jak słusznie już ktoś zauważył, pojawia się dodatkowy czujnik.
W ostatnim miesiącu spalanie w mieście (które zwykle wahało się między 8.2-9l) drastycznie wzrosło. Sięgało 12l na 100 w cyklu miejskim. Styl jazdy się nie zmienił. Mapa też nie.
Zmodyfikowałem zakres wartości przepływomierza i zszedłem poniżej 8l. To wskazania z komputera. Nie liczyłem pod dystrybutorem.
Te duże wskazania zbiegły się z wymianą filtra powietrza. Na INPA przepływomierz podaje jednak wartości jak zawsze. T4 też nie znajduje żadnych błędów.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum