Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 45] Piękny Rover 45, aż za piękny?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 45] Piękny Rover 45, aż za piękny?
Autor Wiadomość
truetrue 



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 37



Wysłany: Wto Maj 13, 2014 22:05   [Rover 45] Piękny Rover 45, aż za piękny?

Dzień dobry
To znowu ja, forumowa maruda:)

Oto kolejny Rover 45, który rozważam.


Cena niska z "konkretnych powodów", których nie będę tu zdradzać ale brzmią bardzo wiarygodnie.

Najważniejsze info: sprzedawca twierdzi, że w zeszłym roku robił po HGF, że ma znajomego z warsztatem i robił to dobrze, na uszczelce nowego typu, przejechał ok. 6 tys. km. po tym. (jak sprawdzić, czy było robione)?
http://olx.pl/oferta/rove...html#ea2249a24f
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 13, 2014 22:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 13, 2014 22:09   

nowy typ uszczelki ZTCW wcale nie jest lepszym wyborem niż stary typ.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
truetrue 



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 37



Wysłany: Wto Maj 13, 2014 22:22   

Tego nie twierdzę. Ale "ponoć zrobiona" i to niedawno. Więc co, mniej się bać HGF (piszecie tu, że i 100 tys. robicie po zmianie) czy po wymianie i tak mogę mieć niespodziankę nawet dbając o auto
i jak sprawdzić podczas oględzin, czy było robione? ;)
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 13, 2014 22:32   

pelson91, ma zupełną rację - poczytaj https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961&postdays=0&postorder=asc&start=0
_________________
R400 -> R75
 
 
truetrue 



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 37



Wysłany: Wto Maj 13, 2014 22:38   

Przeczytałem. Niewiele to wyjaśnia, bo zdania są podzielone co do tej uszczelki.
Więc skoro jest wymieniona nie tak dawno to dobrze dla tego rovera czy nie?
Rozumiem, że nowy typ nie znaczy, że jest lepsza, ale jest nowa. Powinno zatem wytrzymać - jak mówili mi w trzech-czterech serwisach kolejne 80-100 tys. Tak? Czy nie?
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 13, 2014 22:53   

Jeżeli została poprawnie wymieniona i na zimnym silniku nikt nie kręcił/kręci powyżej 3.000 obrotów to powinno być wszystko w jak najlepszym porządku.
_________________
R400 -> R75
 
 
truetrue 



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 37



Wysłany: Wto Maj 13, 2014 22:58   

Właściciel twierdzi, że to jego kolejny rover, że wiedział o HGF, że czekał na pierwsze objawy i zmienił zaraz jak się pojawiły. Twierdzi też, że wie, że nie wolno kręcić powyżej ~2500-3000.

Ale jak sprawdzić, czy faktycznie było robione. Ja nikomu nic nie zarzucam, ale wiecie jak jest... to słowa tego pana: zmieniałem. Ale czy są jakieś widoczne ślady, czy może poprosić go o fakturę. Nie chcę robić czegoś nieeleganckiego, bo nie chcę mu zarzucać kłamstwa. Ale chcę się upewnić :)

Dziękuję za odpowiedzi.
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 13, 2014 23:04   

po HGF wypadałoby wyczyścić układ, łącznie ze zbiorniczkiem, z tego całego syfu
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
truetrue 



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 37



Wysłany: Wto Maj 13, 2014 23:12   

wspomniał, że "czasami jakiś farfocel, sprodaycznie coś tam czarnego" wyleci... w zbiorniczku wyrównawczym.

[ Dodano: Wto Maj 13, 2014 23:12 ]
I tak z zupełnie innej beczki.
Psują się Wam te rovery? Bo jak dzwonię do mechanika "spoza forum" to stanowczo odradzają. Że niby "całkowicie awaryjne auto"... Sam już nie wiem bo chcę wydać parę tysi ale przecież co kupię Hondę Civic też mi coś może strzelić.... Jak wygląda waszym zdaniem awaryjność rowera? Taka jak innych modeli w tej klasie, wyższa czy niższa. Czy naprawy są droższe od innych dużo?
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 13, 2014 23:15   

Z tym kręceniem to jest różnie moim zdaniem :) W benzynie można dbać na bieżąco o wszystkie rzeczy, nie kręcić na zimny, nie przekraczać 3000 rpm itp a prędzej czy później i tak HGF się pojawi. Można to tylko odwlec w czasie - oczywiście dosyć znacząco ale prędzej czy później szlak to trafi.
Osobiście polecam diesla :D :D Najlepiej mojego :D :D
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
truetrue 



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 37



Wysłany: Wto Maj 13, 2014 23:18   

Opcja A - będę robił ok 10. tys km. rocznie
Opcja B - dla mnie maks t 25-30 tys. rocznie. Absolutny maks
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 13, 2014 23:32   

truetrue napisał/a:
Opcja B - dla mnie maks t 25-30 tys. rocznie. Absolutny maks

Przy tych przebiegach to już serio bym diesla brał.

Nawet przy 10-12 można pomyśleć. Wszystko zależy od tego czy będziesz codziennie po 2-3 km czy raz w tygodniu trasę np:300-500 km.
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
truetrue 



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 37



Wysłany: Wto Maj 13, 2014 23:40   

Tak ale diesel to inne problemy. Jak strzeli HGF to naprawa 500-1500zł. Jak strzeli pompa w dieslu to 2000-2500 z głowy... jak strzeli silnik (wiadomo, nie ma dwumasowego i CR) - to remont też nie jest tani...A w aucie 13-15 letnim może wydarzyć się wszystko... Oczywiście ryzyko awarii pompy (czy też sterownika w niej) jest tysiąc razy mniejsze niż HGF ale kilka razy kosztowniejsze (nie spierajmy się o to w następnych postach, mnie trochę denerwuje klekot diesla)
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 13, 2014 23:50   

Mnie też denerwował :D ale spalanie na poziomie 5,5 litra bardzo mnie jednak przekonało :D
Kiedyś też mówiłem że nie chce diesla a teraz proszę już drugi :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
truetrue 



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 37



Wysłany: Sro Maj 14, 2014 00:51   

Chłopaki, czy przy 130 tys. tak wytarte mogą być fotele?
http://img25.olx.pl/image...er-45-2001-.jpg
 
 
marius__ 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: blisko Niepołomic



Wysłany: Sro Maj 14, 2014 07:42   

Hej,
wątpię aby takie wytarcia były możliwe przy takim przebiegu. U mnie przy 250 kkm przebiegu (nieudokumentowany ;) ) wyglądają prawie jak "nówki".

Życzę owocnych poszukiwań Roverka :)
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 14, 2014 07:51   

to jest ciekawe właśnie, że kierownica wygląda b. dobrze, a fotele fatalnie - nie wiem jak można doprowadzić je do takiego stanu

fotele w 400 po 150k były jak nowe, a w 75 welury po 230k też jak nowe

komuś też nie chciało się szukać dywaników dedykowanych, więc kupił za małe - średnio dbał zatem o auto - akurat do 400/45 problemu nie ma z nimi żadnego
_________________
R400 -> R75
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Maj 14, 2014 07:57   

truetrue napisał/a:
Jak strzeli pompa w dieslu to 2000-2500 z głowy...
ja ostatnio z robocizną wymiana pompy+rozrządu + uzywana pompa i diagnozowanie oraz kasowanie checka jakies 1400 zapłaciłem także brednie piszesz

[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 07:54 ]
truetrue napisał/a:
Cena niska z "konkretnych powodów", których nie będę tu zdradzać ale brzmią bardzo wiarygodnie.
to jak my mamy Ci doradzac nie znając pełni informacji o aucie?

[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 07:57 ]
komarek napisał/a:
to jest ciekawe właśnie, że kierownica wygląda b. dobrze, a fotele fatalnie
jak na handel auto idzie to czesto kiere sie zmienia/obszywa :ok:
 
 
 
truetrue 



Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 37



Wysłany: Sro Maj 14, 2014 10:01   

kolego. tylko bez "brednie piszesz" - dzwoniłem do warsztatu polecanego na tym forum, spytałem: skoro w benzynie jest HGF to co pan powie na Diesel. Facet powiedział że poleca, ale "tam może zaboleć wymiana pompy, co kosztuje ok. 2500zł".

Tak mi powiedział, więc nie kłóć się ze mną bo tak ja usłyszałem.

Ad 2 - "okoliczności" sprzedawca sam wyjaśnił w zaktualizowanym ogłoszeniu. Nie chciałem zdradzać tego co mi powiedział przez telefon, bo ja jestem kurturarny

Ad 3 - no to makabra... fotele wytarte jak by przebieg był 400 tys... a książka z 2010 że było "90 tys", teraz jest 130 tys. "oficjalnie". Widział ktoś tak wytarte fotele?
Ostatnio zmieniony przez truetrue Sro Maj 14, 2014 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Maj 14, 2014 10:14   

http://pl.wiktionary.org/wiki/k%C5%82u%C4%87
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 15:18
szoso
Brak nowych postów [Rover 45] Proszę o pomoc przy wstępnej ocenie - Rover 45
sirus25 Chcę kupić ROVERka 9 Pią Maj 27, 2011 12:52
borek88
Brak nowych postów [Rover 75] Rover 75 do 20 tysięcy złotych - proszę o opinię
DanWro Chcę kupić ROVERka 1 Wto Lut 14, 2012 18:49
haszczyc
Brak nowych postów [Rover 75]CHCE KUPIC ROVER-a PROSZE O OPINIE
dzienix21 Chcę kupić ROVERka 2 Pon Lip 12, 2010 18:57
apples
Brak nowych postów Rover 75 2.0 benzyna automat versus Rover 75 2.0 diesel
RobertGrym Chcę kupić ROVERka 2 Pią Lis 15, 2019 10:31
iktorn73



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink