Wysłany: Nie Maj 18, 2014 21:23 [R620Sdi] Problem z cieśnieniem oleju
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam. Koledzy mam bardzo poważny problem. Mój roverek ma wymienione pierścienie, panewki korbowodowe, uszczelniacze zaworów, dotartą głowicę. Sprawdzałem panewki główne i są w porządku. Pali rano od strzała w każdą pogodę, ma równiutkie obroty, idealnie ciągnie. Ma świeżutki olej i filtry. A jednak....
Gdy się zagrzeje zaczyna ciężko palić, tak głucho, a potem jak zacznie zaskakiwać to bardzo się męczy, im gorętszy tym ciężej pali, mam wrażenie że jakby przejechał z 200 km non stop to w ogóle by nie zapalił - musiałby swoje odstać. Jednocześnie kiedy jest gorący na wolnych obrotach delikatniutko miga CIŚNIENIE OLEJU, jak dodać gazu gaśnie.
Gdyby nie to odpalanie uznałbym że może czujnik ciśnienia, ale mam nieodparte wrażenie że odpalanie i kontrolka oleju są ze sobą powiązane.
Gdzieś wyczytałem że za ciężkie odpalanie na gorącym mógłby odpowiadać czujnik położenia wału, ktoś pisał żeby spróbować go schodzić na gorącym i sprawdzić. Jeszcze nie próbowałem, ale zastanawiam się czy gdyby to było to czy miałoby to wpływ na ciśnienie oleju?...
Dodam jeszcze że sprawdzałem czy po prostu się nie grzeje, termostat chodzi, jest obieg płynu, spiąłem sobie na krótko wentylatory żeby się upewnić, efekt jest tylko taki że wolniej się grzeje. Ale problem nie znika.
Trochę zgłupiałem bo tak jak mówię miesiąc czy dwa temu robiłem blok i głowice. Co by to mogło być waszym zdaniem? POZDRAWIAM
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 18, 2014 21:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Lip 01, 2014 14:44
Co do kontrolki oleju to znajomy w swoim R620Sdi miał podobny objaw. Kontrolka paliła się na wolnych obrotach gasła dopiero po delikatnym przegazowaniu. Jego mechanik stwierdził, że to panewki, wymienił - skasował grube pieniążki a kontrolka jak świeciła tak świeciła. W innym serwisie sprawdzili ciśnienie oleju, zmienili olej z tego co pamiętam na rzadszy i problem zniknął.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum