A moze wałki są inaczej ustawione + inny soft i ejst te kilka km więcej? widziałem takie rzeczy - seryjny wałem z regulowanym kółkiem, wyniki były zbliżonego do tego co jest w 75 vs 190, lekki wzrost
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
i to wszystko dla kilku koni mechanicznych? długo szukałem informacji dłubiąc KV6 w ZS i serio, te motory są takie same... przy tak daleko idących zmianach w zt powinno byc z 210KM+...
a tak z ciekawości, co w dolocie jest inne? kanały w głowicach? ponoć głowica jest taka sama w obu silnikach a nawet w trzech bo ZS też
[ Dodano: Sob Maj 24, 2014 12:07 ]
z wałkami to (patrząc po tych blokadach) wydaje mi się że są takie same ale ustawione na kółkach są tak że zawory otwierają się deczko wcześniej i jest lepiej napełniona komora spalania. Kto wie czy nie dało by się wyrwać kilku koni ustawiając rozrząd w 177KM motorze blokadami od 190KM.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Z mojej wiedzy wynika:
- bloki są takie same (177KM vs 190KM)
-głowice również,
-kolektory wydechowe,
-ilośc katalizatorów,
Różnica w dolocie jest między ZS180 (dolot z 2,0v6 automat) a R75/ZT. Między 75 a ZT nie ma ŻADNEJ różnicy w dolocie. ZT190 ma inny tłumik końcowy w sotsunku do 75 i ZS.
Na pewno inny jest soft Do czego zmierzam, pisanie o tak daleko posuniętych zmianach:
jest troche niepowazne, bo przecież modyfikacja bloku, wałków czy głowicy (tak rozumiem dolot, bo mialem w rękach dolot z ZS, 75 i ZT i są IDENTYCZNE, od łapacza powietrza w nadkolu do samych głowic) to są OGROMNE koszta. W zasadzie to byłaby zmiana najwazniejszych elementów silnika. I co z tego ? 3 czy 4 KM mocy więcej? Rover w tamtym okresie zbytnio majętny niebył, więc nie wierze, ze wydali górę hajsu na przebudowe silnika z tak marnym efektem.
[ Dodano: Sob Maj 24, 2014 12:11 ]
sknerko napisał/a:
z wałkami to (patrząc po tych blokadach) wydaje mi się że są takie same ale ustawione na kółkach są tak że zawory otwierają się deczko wcześniej i jest lepiej napełniona komora spalania. Kto wie czy nie dało by się wyrwać kilku koni ustawiając rozrząd w 177KM motorze blokadami od 190KM.
o tym pisałem Sknerko i to może mieć sens, róznica jest pewnie minimalna (1-2 stopnie) i w połączeniu z innym softem silnika i wydajniejszym dolotem (75,zt) może dać kilka KM. Z ciekawostek dodam, że dolot z 75/ZT w połączeniu z rezonatorem z ZS i przelotowym wydechem dodał sporo wigoru KV6 w ZS.
W suzuki swift starym modelu tak się robiło moc, że ustawiali lekko inaczej rozrząd i zmieniali dolot. Swoją drogą sam się przekonałem, że rezonator zabiera dużo mocy. Jak jeździłem bez niego Freelem to muł był tak straszny, że nawet moja małżonka się dziwiła czemu tak słabo jedzie i jak założyłem potem to mi sie "odrzutowiec" zrobił.
[ Dodano: Sob Maj 24, 2014 12:22 ]
A R75 2.0V6 manual ma taki sam dolot jak 2,5?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wałek ssący ustawisz, ale walka wydechowego juz nie. Muszą być oba z 190
Wydechowe nie maja znaczenia przy podnoszeniu mocy, czemu muszą być z 190? patrzyłeś czym się różnią od 177?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
nie mam ale na blokadach, a raczej w opakowaniu jest napisane "not 190" później było wybijane już na blokadach. Rozmawiałem też z SeniorA i też powiedział, że nie da się blokady założyć od 2.5 177km do 190
Mam wałki z 2.0 i 2.5 i też są "identyczne", ale jak na nich rozrząd złożyłem, to już blokady 2.5 nie założyłem, i na odwrót na 2.5 nie założysz blokady z 2.0 więc bez powodu nie jest zaznaczone na blokadach aby nie używać w 190.
Mało tego samochód na wałkach jeździł, beż żadnych oznak. Jedynie doił 20l
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a co jak ustawić 177 blokadami z 190? bo po tym jak piszesz że palił jak smok to moja teoria o wcześniejszym otwarciu zaworów jest możliwa bo resztę czyli ustalenie dawki paliwa robi mapa w kompie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ale że co? nie da sie założyć? czy jak ustawisz to nie będzie jechał?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ustawiasz najpierw wałek wydechowy na blokadzie. Ten wałek zawsze ustawisz, nie ważne jaki silnik, nie ważne czy użyjesz blokady z 2.0, 2.5, 190. Po prostu jak ustawisz na złej blokadzie wałek ssący, to nie złapiesz później wałka wydechowego względem ssącego
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak widziałem zmianę paska na filmiku to tam nie było ustawiane ssący względem wydechowego tylko każdy wałek miał swoją blokadę i jak ustawiłeś na obu założyłeś pasek i napinacz to powinno chodzić, nawet na filmiku kół na znaki nie ustawiał tylko blokował przyrządem i tyle. ale ja się nie znam i nie umiem tego, tylko tak na chłopski rozum dywaguję bo wiem ze w swiftach tak moc podnosili
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, oglądałem film 15 razy i myślałem, że wiem o co chodzi, a jak się dobralem do silnika to czekałem na kolesze aby mi wytłumaczył, bo przez telefon to już w ogóle mam młyn w głowie.
Na filmie ustawia pas główny. Pasek krótki jak jest założony to reguluje się razem. Ale jego też trzeba zmienić i jak go zdemontujesz, to walek wydechowy się przestawia i juz go nie założysz jak pomyślisz blokadę na pasie głównym.
A właśnie film przedstawia chyba pierwsza konstrukcje V6,teraz blokada na pasek krótki jest inna i koła są inne niż te na filmie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 27, 2014 11:49
Kozik napisał/a:
składałem bez żadnych blokad i jest ok
czy jest ok, to się okazuje po próbie założenia blokad ,bo niewielkie przestawienie jest niezauważalne przez kierowcę ale odbija się to już na silniku. Znam kilka takich przypadków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum