HP w okolicach 15 a LP 1 - 2 z tego co znalazłem...
[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 14:34 ]
jak by mnie ktoś mógł oświecić wiedzą... kto ma R75 ze sprawną klimatyzacją czy na postoju na wolnych obrotach w taki dzien jak dziś, ciepło i słonecznie wentylator chodzi cały czas na 1 biegu czy załącza się co chwilę 2?
Witam ,u mnie co jakiś czas się załącza ,w trackie jazdy też nie pracuje cały czas ,inna sprawa , że w czasie mocnych upałów , słabo chłodzi ,przy temperaturze zewnętrznej 18-25 stopni jest OK, jednak już 25 i powyżej klima nie wyrabia i po jakimś czasie zaczyną lecieć letnie powietrze (odgrzybiana i nabijana była dwa lata temu,brak nieszczelności) ,myślicie ,że po dobiciu czynnika(lub wymianie)
powinno być dobrze?
Jeszcze jedno ,pod maską silnika w skrzynce bezpieczników ,są dwa przekażniki ,jeden większy w gnieżdzie oznaczonym dużym symbolem wentylatora i obok mniejszy (Siemensa) w miejscu z symbolem śnieżynki (to chyba przekażnik sprężarki ) , otóż bywa tak(rzadko ,ale bywa),że czasami po odpaleniu auta wentylator (w trybie auto klimy) nie startuje i z nadmuchu leci ciepłe powietrze ,dopiero jak wyciągnę ten przekażnik od sprężarki i postukam nim trochę i wsadzę z powrotem to słychać takie jakby cyknięcie ,sekundowy spadek obrotów (to chyba od włączającej się sprężarki klimy?) wentylator rusza i jest OK,,z nadmuchu zaczyna lecieć zimne powietrze i teraz pytanie,wymienić ten przekażnik Siemensa? na nowy ,czy to coś da?(odnośnie uruchamiania sprężąrki klimy),cena tego klocka z nóżkami 23pln ,koszt niewielki ,tylko czy będzie poprawa ?,jak myślicie ?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 12, 2014 14:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sorry ze nie mam chciał bym z tego powodu choc nacieszyc sie zwykła klima.
[ Dodano: Czw Cze 12, 2014 19:15 ]
Dla potomnych, to pewnie rzadki przypadek, próba jakichś kombinacji poprzedniego własciciela magika.
Dziś gość od klimatyzacji też mi powiedział że to magia jakaś że ta klima nie działa.
Upór i dążenie do celu daje wymierne efekty, klimatyzacja przywrócona do żywych, a rozwiązaniem okazał się zawór rozprężny przy parowniku.
Skoro raz działała raz nie, sprężarka wytwarzała odpowiednie ciśnienie, klima sprawna, wentylator sprawny wszystko szczelne, osuszacz teoretycznie do wymiany, a koszty zamknęły się w kwocie 0 zł.
Otóż poszukując rozwiązania postanowiłem poznać budowę zaworu rozprężnego i okazało się że poza tym, że działa na zasadzie podobnej do termostatu gdzie odpowiednia temperatura uchyla iglicę jest tam też sprężynka ORAZ najważniejsze śruba regulacyjna na imbus. Wykręciłem ją o kilka obrotów (poznając wcześniej na ile jest to możliwe na jakimś starym zaworze który leżał w piwnicy) i stał się cód, nastał chłód
longer86 gdzie masz dobrego magika na klimę? bo chciałbym mój też zdiagnozować.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
żaden magik mi nie pomógł... w mosinie sami nabijacze tak jak w Puszczykowie, wszyscy by pół auta wymienili. taki konkretniejszy zakład w Przeźmierowie na ulicy Dolina 65. ale jak usłyszeli wymiana osuszacza za 70 zł zaproponowali całą nowa chłodnice za 400 +150 wymiana... walczyłem sam
Ok, to jak masz wprawę to musimy coś zawalczyć z moja klimą jedynie muszę jeszcze raz dać na pomiar ciśnienia i nie bardzo wiem gdzie. Widziałem że darmowa diagnostyka jest w Norauto ale nic więcej nie wiem.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jak chcesz to mam dzis po robocie troche czasu... ale moja wprawa to czysto majsterkowe podejście. norauto... hmmm widziałem że jest, ale mam wątpliwości co do tego czy faktycznie sie znają i gdzie jest haczyk tej darmowości diagnostyki... chyba że można za free uzyskać info o ciśnieniu w klimie
Ja mam b. podobnie. Klima nabita, szczelna. Wentylator od voyagera i działa na pierwszym biegu jak i na drugim. Klima działa, chłodzi (chociaż nie tak mroźnie jak dawniej). Wiadomo, że jak 32C i auto nagrzane w środku do 50C, to nie odczuję morzu z nawiewów tak szybko. Nie mniej jednak, kiedy jadę w korku lub powoli tak do 100km/h to klima pracuje, chłodzi. Jak jadę szybciej powyżej 120km/h kompresor się wyłącza i mam efekt jakbym jechał na ECCO. Czyli suche powietrze i duszno natychmiast. Wystarczy, że uruchomię silnik ponownie i działa poprawnie.
Byłem z diagnozą w BritishCars.pl, podłączyłem się pod maszynę od klimatyzacji i wyszło, że ciśnienie rośnie jak podnoszą się obroty. Wentylator działa, ale ciśnienie rośnie. Mariusz ocenił, że to może być problem chłodnicy klimy i żeby ją wymienić na nową. Bo takie właśnie są objawy jak mam. Oczywiście ja mam climatronic, ale to chyba nie ma znaczenia bo do komory silnika mamy to samo
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Problem w tym, że u mnie sprężarka pracowała cały czas i pomimo, że nie chłodziło w środku to ciśnienie utrzymywało sie stałe HP15 i LP3.
Wentylator pracował praktycznie cały czas na 1 biegu.... jak odłączyłem kostkę od wentylatora to nabiło ciśnienia. jak podłączyłem kostkę ponownie to na chwilę wskoczył 2 bieg wentylatora zbił ciśnienie cały czas znów 1 bieg.
zawór rozprężny działa podobnie jak termostat, a te jak wiadomo z czasem też się psują. Śruba regulacyjna ściska sprężynę która utrudnia otwarcie zaworu rozprężnego i w ten sposób uniemożliwia chłodzenie czynnika podczas rozprężania na parowniku.
u mnie pomogło, przynajmniej wczoraj klima zadziałała pierwszy raz od 3 lat jak mam to auto. Dziś co prawda pogoda nie dopisuje ale sprawdzę czy to na pewno było to.
Oczywiście biorę pod uwagę, że skoro większości użytkowników klima działa bez regulacji tego zaworu to może to być objaw zużycia lub uszkodzenia, przytkania innego elementu.
na ten czas jest to rozwiązanie które umożliwiło schłodzenie wnętrza.
chcąc zgłębiać temat można by wymieniać na nowe wszystkie elementy klimatyzacji po kolei, od sprężarki przez skraplacz na czujniku kończąc...
Puki co działa
MaReK w RAVE jest opisane o czym pewnie wiesz, że klima przy mocnym przyspieszaniu jest wyłączana przez sterownik aby nie obciążać silnika, ale to nie ma pewnie związku z Twoim przypadkiem, skoro ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem obrotów.
Chyba też w RAVE to było bo nie mam akurat pod ręką była budowa naszej sprężarki zdaje sie DENSO 7sbu16c,która jak wg google występowała też w audi a4.
Jak dobrze pamiętam w sprężarce również znajduje obrotowy zawór odpowiadający za regulację ciśnienia HP LP...
Tzn. co konkretnie zrobiłeś bo pogubiłem się
Zawór nie występuje w komplecie z nową chłodnicą?
Nie wiem czy występuje z nową chłodnicą bo nic nie kupiłem, moja ingerencja zakończyła się na pokręceniu imbusem
Zawór rozprężny jest przy nogach kierowcy na wejściu rurek od klimy w parownik i tam jest regulacja na zaworze od spodu duża śruba na imbus, nie mozna wykręcić za mocno bo wyleci śruba i cały czynnik. Na końcu śruby jest oring
Parownik jest przy wentylatorze nawiewu wewnątrz auta
Chłodnica pod maską przy IC to skraplacz
w sprężarce jest jeszcze jeden zawór regulujący ciśnienia ale to nie o tym w moim przypadku mówie
Zawór rozprężny jest przy nogach kierowcy na wejściu rurek od klimy w parownik i tam jest regulacja na zaworze od spodu duża śruba na imbus, nie mozna wykręcić za mocno bo wyleci śruba i cały czynnik. Na końcu śruby jest oring
Aha To na pewno nie wystąpi z nową chłodnicą (skraplaczem)
Ten problem powstał w momencie kiedy w Norauto odciągnęli czynnik, a potem go wpuścili dobijając brakujący czynnik.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum