Widzę, że już jesteś zdecydowany, ale ja tez dołożę swoje pięć groszy i także polecam Ci CDT / CDTi w automacie. Sam coś takiego posiadam i jestem mega zadowolony z samej jazdy i płynności w pokonywaniu kilometrów. Dobry wybór. Mój w mieście bierze ok 10-11/100, w trasie 6-7, zależy od stopnia wciśnięcia pedału do podłogi.
Tak jak napisałem w pierwszym poście ,będę szukał autka dopiero w listopadzie. Obecnie jestem jako cywil na misji w Afganistanie , wiec jeszcze mam kilka miesięcy czasu na zakup Jeśli chodzi o spalanie to na pewno w automacie jest ono wyższe niż w manualu niezależnie czy to diesel , benzyna, czy LPG i liczę się z tym oczywiście, a 75 do lekkich pojazdów nie należy , więc swoje spalić musi
5 lat mamy 75 i wg mnie, 2,5l + lpg z automatem to najbardziej bezawaryjne połączenie. Ponad 100 000km przejechane do tej pory i odpukać, zespół napędowy działa tak jak powinien. Zjeździliśmy nim Europę, wiele razy długie trasy (tam to autko czuje się jak ryba w wodzie), długie przeloty autostradowe (1200km w 20h). Auto nigdy nas nie zawiodło, zawsze wróciło do domu na kołach (raz tylko z opóźnieniem, kiedy rozleciał się regenerowany alternator).Ze skrzynią problemów zero, wymieniony tylko olej na ori MG/R. Silnik? cewki+świece, rozrząd, termostat i kable zapłonowe. Auto od początku u nas na LPG śmiga powaznie bym rozważył ten wariant, bo KV6 to na prawde dobry silnik, pod warunkiem, że nie kupisz trupa - ale to jak w każdym przypadku, skatowane CDT czy 1,8T też będą generować duże koszta. Podam przykład - rodzice pojechali na Węgry z przyczepą kempingową, 200km za Polską granicą padła cewka zapłonowa. Silnik chodził na 5 garów. I co? no i dojechali na miejsce, spędzili tam 10dni, wrócili do Polski bez żadnego problemu motor zrobił 800km na 5 cylindrach po powrocie do domu założyłem cewkę, 6 garów znowu pracowało w komplecie i to by było na tyle żadnych trybów awaryjnych, problemów po prostu Na plus na pewno przemawia ekonomia (lpg) świetna kultura pracy i bardzo fajny dźwięk. Do tego KV6 z reguły są mocno doposażone, co jest sporym plusem.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo dziękuję za wypowiedź. Dźwięk V6 to kolejna super sprawa swojego czasu miałem Opla Omegę MV6 3,0 211kM w automacie z LPG i przy wciśnięciu pedału gazu silnik pięknie mruczał. a po założeniu filtra stożkowego jeszcze pomruk się pogłębił. Na prawdę miód dla ucha , często wyłączałem radio bo lepsza muzyka dobiegała z pod maski Na mieście spalał mi od 16 do 18 litrów LPG , na trasie dało się zejść do 13 litrów. A jak wychodzi w spalaniu ten silnik 2,5? Oczywiście rozważam tylko opcję z automatyczną skrzynią biegów. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy tych silnikach?
Pannowie zapytam tylko z ciekawości ( robię akurat roverka 75 po kolizji drogowej w autoimacie )? Jakim olejem zalewa się automatyczną skrzynię biegów w roverku 75 CDTi ? Pozdrawiam !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum