Wysłany: Sob Sie 30, 2014 14:43 [R75] Nie działa komputer pokładowy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Od zakupu auta (2 dni) nie działa mi komputer pokładowy, zero oznak życia. Chodzi mi o miejsce, tam gdzie ma pokazywać spalanie itd. Na manetce kierunku mam włącznik komputera, lecz nie wiem czy to oryginał. Pod światło, gdy świeci słońce, nie widać na nim nawet żadnych znaków, czarny ekran cały
Od czego należy szukać przyczyny ?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 30, 2014 14:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
różnią się tym że te z wyświetlaczem mają wyświetlacz na górze - tutaj zaznaczony czerwoną strzałką - a te bez wyświetlacza maja tam zwykłe ikonki! nie trzeba nic rozbierać wystarczy spojrzeć na licznik
Także u mnie na wyświetlaczu nie widać żadnych ikonek, nawet pod światło jak patrze. Cały ekran czarny. Od czego zacząć diagnozę ? Od rozebrania licznika ?
Od zakupu auta (2 dni) nie działa mi komputer pokładowy, zero oznak życia.
A przed zakupem działał? Sprawdzałeś?
Zakładając, że spełniasz warunek o którym pisze SeniorA przyczyn takiego zachowania może być kilka.
- nieudolne cofnięcie stanu licznika, poprzez modyfikację zawartości pamięci eeprom.
- nie podłączona lub uszkodzona manetka (np. po wymianie poduszki powietrznej kierowcy)
- uszkodzenie taśmy łączącej LCD z płytą główną (np. brak masy)
możesz spróbować wykonać test zegarów za pomocą przycisku do resetu kilometrażu.
Ps.
A czy np. ikonka otwartych drzwi lub bagażnika/maski jest wyświetlana?
Czy tam na środku nic się nie dzieje?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Na zapłonie nie działa. Gdy go kupiłem, komputer już nie działał. Rozkręciłem licznik i taśma łącząca komputer była dziwnie klejona taśmą izolacyjną. Na płytce była taśma izolacyjna naklejona i na tę taśmę izolacyjną była nałożona taśma od komputera, chyba wcześniej jakieś zwarcie robiło. Widocznie muszę kupić nowy licznik. Macie jakieś namiary na niego ? Lub ktoś ma do odsprzedania ?
Na zapłonie nie działa. Gdy go kupiłem, komputer już nie działał. Rozkręciłem licznik i taśma łącząca komputer była dziwnie klejona taśmą izolacyjną. Na płytce była taśma izolacyjna naklejona i na tę taśmę izolacyjną była nałożona taśma od komputera, chyba wcześniej jakieś zwarcie robiło. Widocznie muszę kupić nowy licznik. Macie jakieś namiary na niego ? Lub ktoś ma do odsprzedania ?
Moja rada jest taka. Kup sobie licznik dowolny używany z komp. pokładowym.
Oddaj do firmy AACEF aby naprawili Ci połączenie wyświetlacza z płytką (profi. robota na długie lata). Następnie wykorzystaj cyferblaty ze swojego starego zegara (gdybyś kupił np. anglika), a potem przerzuć zawartość EEPROM. Może się uda, że zadziała od razu, a jeśli będziesz musiał dać goły wsad i skonfigurować na aucie pod preferencje Twojego auta.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja myślałem, że chcesz każdy licznik który kupisz zamontować na stałe
Jeśli dostaniesz wersję europejską z ładnym wyświetlaczem, to będzie dobrze.
Pamiętaj tylko, że w wielu przypadkach przełożenie zegarów od innego auta, będzie skutkowało wyświetlaniem komunikatu ERR na kilometrach dziennych. To przez brak zgodności VINów pomiędzy modułami LSM (światła) a IPK (zegary). Dodatkowo drugie zegary mogą mieć kilka opcji których nie masz w starych zegarach lub odwrotnie. Np. jeśli nie masz kontroli trakcji a weźmiesz zegary z kontrolą trakcji, będzie to skuktowało wyświetlaniem się cały czas symbolu trakcji na ekranie LCD.
Dlatego kup tanio używane cokolowiek (benzyna, diesel, anglik). Przełóż ostrożnie cyferblaty, skonfiguruj dopisując ten moduł do auta i miej wszystko po Bożemu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź !
Jak kupię zegar i będę miał problemy jakieś będę pytał
PS :
Jeszcze mam pytania
1. Czy w każdym zegarze pod światło widać ikonki na LCD ?
2. Jak kupię zegar, wersję angielską, to wystarczy przełożyć tylko cyferblaty ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Sie 30, 2014 20:18
Eros napisał/a:
Czy w każdym zegarze pod światło widać ikonki na LCD ?
w każdym bez komputera pokładowego , to są zegary bez komputera pokładowego.
[ Dodano: Sob Sie 30, 2014 21:18 ]
Eros napisał/a:
Jak kupię zegar, wersję angielską, to wystarczy przełożyć tylko cyferblaty ?
nie ,albo jeszcze przełożyć eeprom, albo muszą być skonfigurowane lub odpowiadające wyposażeniu Twojego auta (tampomat , kontrola trakcji , przeciwmgielne itd )MaReK, to szczegółowo opisał wyżej
Witam ponownie...
Zakupiłem licznik wersje europejską.
Wyświetlacz LCD nie działa w pełni dobrze, jest na nim kilka linijek podłużnych, które nie działają.
Jest na to jakiś sposób ? Czy wymiana wyświetlacza ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum