W IPK jest"węzeł" komunkacji multipleksowej i moim zdaniem musi być informacja , że silnik został prawidłowo uruchomiony.
To nie ulega wątpliwości. Odłączenie IPK od auta spowoduje całkowity brak komunikacji z jakimkolwiek modułem - sprawdzone.
Natomiast wracając do ikonki ENGINE DISABLED - muszę przyznać, że po prostu jestem głupi i zbyt szybki Oczywiście, że w dieslu też się to pojawi, tylko trzeba troszkę poczekać, ponieważ diesel wyświetla w momencie przekręcenia zapłonu info o grzaniu świec, potem znika i chwilę trwa zanim pojawi się kolejny komunikat. Dzisiaj wykonałem test i zwracam honor, bijąc się w pierś. Znowu potwierdziło się, że z SeniorA nie ma co wchodzić w dyskusję, bo on zawsze ma rację
Natomiast zrobiłem próbę z wyjętym bezpiecznikiem F6. Niestety żadnych ciekawych informacji nie mam. Po prostu mogłoby nie być tego bezpiecznika. Przejechałem 22Km, żadnych błędów w ECM ani w EWS nie było. Wszystko zachowywało się normalnie.
Po przyjeździe sprawdziłem jeszcze kanał komunikacyjny pomiędzy modułami. Podłączyłem interfejs diagnostyczny INPA/BMWSCanner i bez problemu łączyłem się z każdym możliwym modułem w aucie - szczególnie IPK i EWS.
A F6 jak rozumiem ma zapobiegać ponownemu rozruchowi w momencie kiedy silnik jest uruchomiony?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dzięki za podpowiedzi co do zasilania licznika.
Mam jeszcze pytanie:
Czy przekładając eprrom 93S56 ze swojego starego uszkodzonego licznika do drugiego anglika od benzyny będzie to chodzić?
Na razie pytam tylko teoretycznie, bo jeszcze nie miałem czasu podjąć próby naprawy starego licznika.
I druga rzecz - Marek pisałeś ze duże LCD w licznikach benzyna /diesel są inne. Czy to pewna informacja? Czym się różnią?
tak to zrozumiałem, ale ok jeśli lcd w benzynie i dieslu są takie same to pasuje.
A co z tym przełożeniem epromu z diesla do benzyny - zagra?
Dzis maja mi przyjść zegary z benzyny z ponoć 100% sprawnym lcd. Jeśli nie naprawie swoich starych zegarów to właśnie chciałem przełożyć eprom cyferblat i lcd
nie czekając na odp przełożyłem eproma i wszystko gra poza ikonka przednich halogenów. Nie zapala się. W zegarach z benzyny w tym miejscu był fotelik z dzieckiem. Nie sprawdzilem sobie czy jest tam dioda czy może puste miejsce.
Pytki na oko sa takie same poza kolorem laminatu. U mnie był zielony a w tych z benzyny pomarańczowy.
Posiadałem tajemną wiedzę kiedyś jak włączyć info o przednich halogenach zmianą konfiguracji w eeprom. To był jeden bajt chyba - nie pamiętam. Wtedy info o włączonym halogenie pokazuje się na LCD tak - jak ten z tyłu.
Innym rozwiązaniem jest wpięcie się pod któryś PIN z lsm'a diodą.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
zmiana bajtu była by ok.
Ale zastanawia mnie czemu na tych nowych zegarach nie działa podświetlanie tej ikonki skoro na starych działało, a eprom przełożony. Patrzałem na foto płytki z zegarów które tez miały zamiast ikonkę halogenów ikonkę fotelika i jednak w tym miejscu jest dioda - wiec czemu nie świeci? Nie możliwe żeby producent wstawił diodę a nie wstawl np rezystora czy jakiegoś tranzystorka sterującego nią.
[ Dodano: Sro Paź 08, 2014 13:46 ]
sprawdzilem jeszcze zegary swoje stare z diesla z ikonka halogenów i już wlutowanym epromem z benzyny. Na teście zegarów ikonka od halogenów zapal się, wiec to czy ona świeci czy nie nie jest kwestia epromu tylko czegoś innego.
Moze faktycznie w zegarach gdzie nie było halogenów przednich nie ma jakiegoś opornika przed dioda - sprawdzę to przy okazji jak jeszcze raz je wyciągnę
dawidd, nie mam kiedy niestety. Ale mógłby pomóc kolega jedyna czyli obecnie MiReK. Jemu robił taki przeszczep w Zatorze na spocie lokalnym i wtedy udało nam się taką opcję uzyskać. Gdyby z jego zegarów odczytać ROM na pewno dużo szybciej odnalazła by się szukana dana Spróbuję do niego napisać. Może pomoże jeszcze kolega dzieju.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum