Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Zacznę od tego że padła mi oryginalna pompka sprzęgła i stwierdziłem że spróbuję ją naprawić według sposobu z FAQ-u
Regeneracja pompy sprzęgła za 15 PLN ale to całkowicie ją zepsuło. Zobaczyłem że jest sposób 2 z pompką od BMW z wyjmowaniem tłoczka i stwierdziłem ze to bez sensu, też z tego samego tematu.
Ale w FAQ-u jest też temat z pompką od BMW i jest tam za dużo komplikacji, a oto link: Montaż pompy sprzęgła od BMW w ROVERku 75
I tym tematem się zajmę, z drobnymi poprawkami i usprawnieniami.
Co potrzeba:
-POMPKA BMW OD E46 320D - KOSZT NOWEJ 130ZŁ ( UŻYWKA 50ZŁ)
-KUPIĆ POMPKĘ Z PRZEWODEM WYCHODZĄCYM DO WYPRZĘGLIKA
-KUPIĆ NP:"PRZEWÓD HAMULCOWY ELASTYCZNY FORD MONDEO MK3 TYŁ: (BĄDŹ JAKIŚ PODOBNY DŁUGOŚCI MAX 40CM MOŻE BYĆ Z FIATA 125)
-1M PRZEWODU GUMOWEGO 8 MM
-ZBIORNICZEK NA PŁYN WAŻNE BY BYŁ TYLKO Z 1 KOŃCÓWKĄ I NAJLEPIEJ JAK BY BYŁA ONA OD DOŁU
-ZROBIĆ BLASZKĘ MOCUJĄCĄ Z RYSUNKU POD SPODEM (GRUBOŚĆ BLASZKI 3-4 MM)
KOSZT NA UŻYWKACH 100ZŁ, NA NÓWKACH 200ZŁ
A TERAZ CZAS NA MONTAŻ:
1) WYKRĘCIĆ NASZĄ POMPKĘ
2) ROZKRĘCAMY PRZEWÓD Z WYSPRZĘGLIKA POŁĄCZONY Z PRZEWODEM OD POMPKI PRZEZ SZYBKOZŁĄCZKĘ (FOTO) ORAZ WYJMUJEMY NASZ PRZEWÓD RAZEM Z SZYBKOZŁĄCZKĄ
3) WKRĘCAMY W PRZEWÓD Z WYSPRZĘGLIKA NASZ DODATKOWY PRZEWÓD - 2 PRZEWÓD
4) PRZEKŁADAMY ORYGINALNY PRZEWÓD OD BMW PRZEZ ŚCIANKI GRODZIOWE ORAZ ŁĄCZYMY GO Z PRZEWODEM DODATKOWYM.
SKUTKUJE TO TYM ŻE OMIJAMY JAKIEKOLWIEK ZARABIANIE PRZEWODÓW JAK TO W TEMACIE W FAQ-u TYLKO ROBIMY WSZYSTKO NA GOTOWYCH ELEMENTACH
5)MONTUJEMY POMPKĘ WEDŁUG OPISU NA ZDJĘCIU BLASZKI
6)U GÓRY POMPKI ZAKŁADAMY PRZEWÓD GUMOWY 8 MM I MOŻEMY CO ZACISNĄĆ OPASKĄ DLA PEWNOŚCI, ORAZ PRZECIĄGAMY GO DO GRODZI BĄDŹ KOMORY SILNIKA TAM GDZIE CHCEMY MIEĆ ZBIORNICZEK. NAJLEPIEJ BY BYŁO GDYBY NIE MIAŁ ZBYT DUŻO ZAKRĘTÓW
7)MONTUJEMY ZBIORNICZEK - TYLKO JEST JEDEN MANKAMENT ŻE ZBIORNICZEK MUSI BYĆ NAJWYŻSZYM PUNKTEM UKŁADU
7)SPRAWDZAMY CZY WSZYSTKO SKRĘCILIŚMY, ZALEWAMY UKŁAD I ODPOWIETRZAMY POMPKĘ.
MIŁEJ ZABAWY Z ROBOTĄ - MI ZAJĘŁA 4H Z ODPOWIETRZENIEM A POMPKA HULA
W RAZIE PROBLEMÓW PROSZĘ PISAĆ NA PW
DZIĘKUJĘ UŻYTKOWNIKOWI Dam-Kam ZA PODSUNIĘCIE POMYSŁU JAK TO ZROBIĆ oraz BlackD ZA ZAPROPONOWANIE TEGO USPRAWNIENIA ORAZ POMOC W REALIZACJI
Ostatnio zmieniony przez mironh Sro Paź 29, 2014 21:05, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 27, 2014 19:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 311 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Paź 27, 2014 20:28
Miro dodać wypada, że zbiorniczek musi być najwyższym punktem układu po to żeby układ się nie zapowietrzał. kolejna rzecz popraw rysunek ponieważ otwory montażowe są na tej samej wysokości. Mit z tym, że pedał sprzęgła chodzi twardo albo coś w tym stylu jest totalną nieprawdą. W warunkach spartańskich zajęło to niecałe 4h razem z testami drogowymi, paleniem auta na kable i dymiącym webasto. Pozdro dla Miro i oby żyło dłużej niż fabryczna pompka Rovera. A co do pomocy to chyba realizacja moja a pomoc twoja
Do administracji. Można by to jako alternatywę łatwiejszą i szybszą wrzucić w dział techniczny do poradników.
_________________ Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Lip 18, 2015 08:46
Nie jest to mit, tylko prawda. Pompka działa dużo ciężej niż oryginalnie. Nie warto tego przerabiać już teraz, jeśli dostępny jest zamiennik, który jest trwały. U mnie dopiero lekko chodziła pompa BMW, gdy miałem ją przerobioną na taką z wkładem cylindra i przerobionym tłoczkiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum