Wysłany: Sob Lis 08, 2014 08:57 [Rover 25 rocznik 2005] Koszty Napraw i Części
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2005
Witam Serdecznie,
Jeżeli podobny post już istnieję, przepraszam za dublowanie.
Muszę kupić samochód, by dojeżdżać do pracy - dalekie odległości, jednorazowo około 400 km. Nie chcę kupować auta, które będzie tylko jeździć, chcę mieć też satysfakcję i przyjemność z jazdy. Na Alfa Romeo i Volvo mnie nie stać, jedynym samochodem za rozsądne pieniądze okazał się Rover 25, piękne wykonanie i bezpieczeństwo.
Pojawia się jednak problem. Każda osoba odradza mi zakup maszyny tejże marki, kierując się "faktami" lub "uproszczeniami", że Rovery są rzadkością na naszym rynku, więc będzie i z nimi problem u mechanika. Czytałem też, że faktycznie wiele części zamiennych można pobrać z marki Honda, ale są też takie, które trzeba wymienić oryginalnie, a jest to bardzo drogie.
Zależy mi na kupnie samochodu, którego reperacje będą niewygórowane finansowo, bo na to mnie po prostu nie stać.
Jeżeli to możliwe, chciałbym prosić znawców tematu o wypisanie najczęściej psujących się części i ich koszt naprawy. Planuję kupić Rover 25 z roku 2005 o przebiegi 120 000, na wstępie do wymiany zapewne pasek rozrządu. Słyszałem, że najczęściej psuje się w nim też jakaś uszczelka, której wymiana jest także droga. Jak sytuacja wygląda z wachaczami i hamulcami?
Bardzo Dziękuję za pomoc!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 08, 2014 08:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Lis 08, 2014 09:20
Albert napisał/a:
Rover 25, piękne wykonanie i bezpieczeństwo.
stary po pierwsze - to nie ten dział, jesteś w usterkach, a raczej nic Ci się nie popsuło jeszcze skoro nie masz samochodu
Po drugie, właściwy dział to chcę kupic roverka i najlepiej byś zrobił jakbyś poprosił o przeniesienie
"1. Ten kącik służy wyłącznie do prowadzenia dyskusji na temat usterek pojawiających się w naszych ROVERkach, oraz do zamieszczania pytań i porad natury technicznej."
Właśnie ten watek mnie interesuje, nie ma znaczenia czy posiadam samochód czy nie. Zależy mi na uzyskaniu wiedzy, jakie są koszta napraw tego modelu.
Rozumiem, szukałem i czytałem tu co nieco, ale chciałbym uzyskać informację jak drogie to auto jest w utrzymaniu, to rzecz kluczowa, a opinie są podzielone
Chcesz budżetowe auto to nie pchaj się w R czy MG! Zrobisz marce krzywdę a z ROR'a będą uciekać cyferki.
Fiat Panda z gazem. Corsa B z gazem, Matiz z gazem lub bz. Z naciskiem na zadbaną pandziorę.
Albert napisał/a:
wiele części zamiennych można pobrać z marki Honda
Bzdura! Od trzeciej generacji R200 zakończyła się współpraca. Chyba 95 albo 96 rok.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Lis 08, 2014 10:29
Jak zalozysz ze uszczelka to koszt +/- 1000zl a ktos Ci powie ze to duzo w aucie z 2000-05 to walnij go w łeb i tyle, hamulce tanie, wahacze to juz kpina jakas, ja za qh ze stabami dalem 240pln kpl. Jedynie blacharsko mozesz sie obsunąć w polifcie jak w cos walniesz albo ktos w Ciebie.
[ Dodano: Sob Lis 08, 2014 10:29 ]
NoPE napisał/a:
Bzdura! Od trzeciej generacji R200 zakończyła się współpraca. Chyba 95 albo 96 rok.
whacze są od concerto tarcze też od hondy więc nie taka bzdura
Ale po co? Wystarczy poszperać po internecie i zobaczyć jakie są ceny części. A koszty utrzymania zależą od szczęścia przy zakupie. O najczęstszych usterkach i bolączkach dowiesz się przeglądając chociażby ten dział. Polecam też przeglądnięcie działu "Chcę kupić Roverka".
Kolego może ja powiem inaczej.
To że ktoś wypisuje że wymienił to to i tamto nie znaczy że u ciebie też się to popsuje.
Ceny też są różne zależy gdzie kupujesz i jakich firm.
Zamiennych części jest bardzo dużo i nie są wcale drogie.
Jedynie blacharkę trzeba używaną.
Kolejna rzecz im taniej kupisz taki samochód tym jest większe prawdopodobieństwo że zacznie ci się sypać. Nie mówię że tak będzie na pewno bo wszystkiego choćbyś nie wiem jak się starał i tak nie sprawdzisz a wyjdzie to np. po miesiącu.
Wiele osób narzeka na te samochody bo chcieli by tylko lać paliwo i nic przy nich nie robić.
Z takim podejściem.... Mamy firmowe pandy, które jako jedyne z floty nie wymagają napraw, a robią dziennie duuuużo kilometrów. Lejemy i jeździmy. Na bazie obserwacji z 4-ech lat.
Problem w tym, że nie znam się na motoryzacji wcale. Stąd pojawia się problem, szukam auta i jak na razie jedynym jaki mnie "zauroczył" jest właśnie R25. Nie wiem, które części są bardziej lub mnie awaryjnie, nie znam niuansów.
Chyba też po to istnieje te forum, aby pomagać ludziom w podobnej sytuacji.
Z takim podejściem.... Mamy firmowe pandy, które jako jedyne z floty nie wymagają napraw, a robią dziennie duuuużo kilometrów. Lejemy i jeździmy. Na bazie obserwacji z 4-ech lat.
Nie neguję, ale Pandą wykonam ten dystans w dłuższym czasie
Szukaj R25 w dieslu dla siebie. Szybko jeździ i jeśli chodzi o silnik to mało się psuje. Eksploatacja R25 nie jest droga. Uważam, że to dobre wybór na pierwsze auto. Przy trasach rzędu 400 km pokonywanych z większą prędkością (autostradową) może przeszkadzać hałas we wnętrzu samochodu.
Jeśli coś ci to pomoże w decyzji, to TUTAJ jest mój xls z kompletnymi wydatkami na ZR'a. Od zakupu do teraz zrobiłem ok 9300km więc bardzo łatwo wyliczyć ile kosztuje mnie przejechanie kilometra. Chyba właśnie w tym miesiącu będzie rok od zakupu.
[ Dodano: Sob Lis 08, 2014 11:41 ]
Albert napisał/a:
Nie neguję, ale Pandą wykonam ten dystans w dłuższym czasie
Mylisz się. Zbiera się lepiej niż mój 1.4. Zresztą Harry i Ciufa mogą potwierdzić jakiego mam muła 110KM
Panda 160/170 ciśnie bez problemu.
Szukaj R25 w dieslu dla siebie. Szybko jeździ i jeśli chodzi o silnik to mało się psuje. Eksploatacja R25 nie jest droga. Uważam, że to dobre wybór na pierwsze auto. Przy trasach rzędu 400 km pokonywanych z większą prędkością (autostradową) może przeszkadzać hałas we wnętrzu samochodu.
Czyli benzyna odpada, z dislem nie jest problem, jadąc kilka godzin autostradą chyba się zagrzeje silnik. Disel dobra rzecz do miasta, ja muszę jeździć autostradami ? A wiesz jak z silnikiem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum