Wysłany: Nie Paź 26, 2014 16:54 [R75] Czy to padnięta dwumasa ? Objawy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich, jakieś 2 tygodnie temu zaczęły się u mnie problemy z wrzucaniem biegów, myślę sobie "znów te je@$ne sprzęgło" ale dodatkowo pojawiły się inne niepokojące objawy...poszperałem po forum i obawiam się że może to być sprzęgło + dwumasa do wymiany. Objawy są następujące:
- problem z wrzucaniem 1 i wstecznego
- przy odpalaniu auta i szczególnie przy gaszeniu, autem dość mocno szarpie
- podczas jazdy, jeśli położy się nogę na pedale sprzęgła i lekko dociśnie czuć drgania-wibracje (nie wiem czy to normalne)
Czy to może być dwumasa?
I jeszcze jedna sprawa, nie wiem czy to też jest związane ze sprzęgłem ale jakiś czas temu podczas obfitych ulew wracając z pracy musiałem przeprawić się przez kilka nieźle zalanych obszarów nawet wypłukało mi tablice rejestracyjna z przodu (spoko znalazła się ). Od tego czasu auto dziwnie "świszczy", dźwięk przypomina odrzutowiec F-16 kołujący na pasie startowym . Dodam że hałas dochodzi od strony pasażera.
Jakieś pomysły ?
_________________ stay alert stay alive
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 26, 2014 16:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
- przy odpalaniu auta i szczególnie przy gaszeniu, autem dość mocno szarpie
- podczas jazdy, jeśli położy się nogę na pedale sprzęgła i lekko dociśnie czuć drgania-wibracje (nie wiem czy to normalne)
mam tak nawet po wymianie kompletu sprzęgła i dwumasy więc tym bym się nie martwił
Jeśli wam szarpie przy odpalaniu i gaszeniu to pewnie wina ósemki pod silnikiem.
Qbs, jak położę nogę delikatnie na pedale sprzęgła to on zawsze lekko wibruje. No chyba że bije jak ABS to wtedy jest problem
Próbowałeś odpowietrzyć sprzęgło? Jaką masz pompkę? Jeśli się zapowietrza to może to wina plastikowej pompki..
Trochę mnie uspokoiliście . Jeśli chodzi o pompkę sprzęgła to od roku jeżdżę na zamienniku firmy TAZU i powiem szczerze że działa/ła bez zarzutu i poleciłbym ją zamiast np regeneracji, oryginalna regenerowałem chyba z 3 razy. Teraz sprzęgło ma dość dziwne objawy bo raz pedał sprzęgła zachowuje się jakby faktycznie ubył płynu i opór czuć dopiero gdzieś w połowie i jest problem z wrzuceniem biegu, a innym razem działa całkiem sprawnie.
Co do tych drgań pedału to są to raczej delikatne wibracje, na pewno nie bije jak ABS
Wcześniej na forum czytałem że ktoś w celu sprawdzenia dwumasy proponował odpalić auto i ruszać z 2 biegu, nie wiem jaki efekt takiego testu diagnozuje czy dwumasa jest padnięta czy nie. U mnie auto rusza z 2 no ale z racji tego że ten bieg nie został do tego stworzony to trochę nim szarpie więc nie wiem jak się do tego odnieść.
Szarpie bo może płynu jest mało w układzie wysprzęglania. Ja na tej pompce miałem ubytek płynu na łączeniu przewodu miedzianego z pompką zaraz od nowości. Problem wyeliminowany przez nawinięcie teflonu w to miejsce. Sprawdź u siebie poziom płynu, może jest mało. U mnie sączył się delikatnie, ni było tego widać ale pogarszało się wbijanie biegów
Mechanik zdjął skrzynię, stwierdził że tarcza jest dobra "prawie nówka" jego słowa, dwumasa też dobra (podobno). Wymienił tylko wyprzęgnik, skasował 7 stów. A efekt jest taki że biegi chodzą gorzej niż przed "naprawą", momentami w ogole nie da się wrzucić żadnego biegu dopiero jak pompuje po pedale sprzęgła to bieg wskakuje. Samo sprzęgło bierze bardzo nisko, z samego dołu!
WTF ?
_________________ stay alert stay alive
Ostatnio zmieniony przez Qbs Nie Lis 09, 2014 16:43, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Lis 09, 2014 15:46
Qbs napisał/a:
Mechanik zdjął skrzynię, stwierdził że tarcza jest dobra "prawie nówka" jego słowa, dwumasa też dobra (podobno). Wymienił tylko wyprzęgnik, skasował 700 stów. A efekt jest taki że biegi chodzą gorzej niż przed "naprawą", momentami w ogole nie da się wrzucić żadnego biegu dopiero jak pompuje po pedale sprzęgła to bieg wskakuje. Samo sprzęgło bierze bardzo nisko, z samego dołu!
WTF ?
Źle odpowietrzony układ albo... uszkodzona pompka lub wysprzęglik wadliwy.
Ta jak napisał AdaskoC nic innego nie może być. Sprawdź ilość płynu w zbiorniczku przy pompce. Uzupełnij i jeszcze raz przeprowadź procedure odpowietrzania kontrolując stan płynu. Ja dolewam do pełna, dwa upuszczenia przez odpowietrznik i dolewka żeby powietrze w układ nie weszło.
Nawiasem 700 zł za to co zrobił mechanik to musze powiedzieć żonie że mi krate piwa wisi za wymiane skrzyni biegów.
700zł za samą robotę?? to kradzież w biały dzień! w mojej "wielkiej" mieścinie jeden mechanik się podjął wyjmowania skrzyni - robił to 2 krotnie! 1 - raz bo wysprzęglik zaczął przeciekać -cena 450zł - a jak całą skrzynie po roku zdejmował bo posypała się to 400zł ! dodam ,że tylko on chciał rovera w dislu robić więc mógł sobie cenę sam narzucić bo wiedział że nikt mi tutaj go nie ruszy!no mam nadzieję że te 700zł to z wysprzęglikiem już!
A co do biegów odpowietrz według procedury- i jeśli nie będzie poprawy to albo pompka ale wysprzęglik wadliwy!ale jeśli masz zamiennik to obstawiam że źle odpowietrzony układ
700 zł to cena robocizny + wyprzęgnika + naprawa przewodu przy chłodnicy (faktycznie coś z niego ciekło).
Co się okazało, w pompce podobno były jakieś nieczystości mam ten zamiennik http://www.s-part.pl/485,...r-75-mg-zt.html i powiem szczerze że rok śmigała bez problemu, zastanawiam się w jaki sposób w pompce mogą powstać takie nieczystości... czy to oznacza że pompka zakończyła żywot ?
ech te dwumasy dzisiaj wsiadam do autka wciskam sprzęgło zapalam i czuje dwa delikatne puknięcia na wduszonym pedale sprzęgła.... sobie myślę pewnie dwumasa ciekawe ile pociągnie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum