Wysłany: Wto Lis 18, 2014 22:29 [R620SDI] Problem z centralnym zamkiem.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Szukałem informacji szczegółowej na ten temat ale nie znalazłem w innych postach o centralnym. Mój problem dotyczy centralnego zamka. Otóż w roverku mama dołożoną uniwersalną centralkę zamków z pilotem. Nie miałem z tym problemu do wczoraj. Otóż wcześniej po zamknięciu pilotem sygnalizował mrugnięcie kierunkowskazami jak i po otwarciu. Nie pamiętam ile razy dokładnie, jednak wiem że alarm zawsze mi się nie uzbrajał, nie mrugała kontrolka w drzwiach, ponieważ stacyjka nie zawsze pstrykała tak jak powinna.
Od dziś brak w momencie otwierania i zamykania sygnalizacji kierunkowskazami, jak również brak funkcji szukania auta na parkingu. Nawet próbując tak wyjąć kluczyk ze stacyjki aby pstryknął, brak sygnalizacji diodą i mrugania. Moje pytanie brzmi czy winna jest temu stacyjka? Wcześniej dorabiałem już do niej kluczyk bo oryginalny był już zużyty.
Kolejne pytanie, to jeśli jest temu winna stacyjka czy wymiana na inną coś zdziała?. Mam całą kolumnę kierowniczą od roverka 620 z 1996 roku wraz z kierownica, blokadą i stacyjką. Czy po wymianie nie trzeba będzie czegoś programować. Pytam bo nie wiem czy stacyjka aktualna jest zdatna do naprawy.
Liczę na waszą pomoc.
Ostatnio zmieniony przez pawelino87 Sro Lis 19, 2014 07:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 18, 2014 22:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
co do alarmu, to skoro masz dokładany, to chyba kwestia tego co to za alarm. w fabrycznym chyba nie było takiej funkcji jak szukanie auta, nie wiem jak to by miało wyglądać.
Co do stacyjki, to na pewno nie trzeba nic programować, czy da się naprawić Twoją stacyjkę? zależy co tam się zepsuło.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
w fabrycznym chyba nie było takiej funkcji jak szukanie auta, nie wiem jak to by miało wyglądać.
Nie było takiej funkcji.
pawelino87 kilka dni temu czytałem na forum o tych trudnościach.Prawdopodobnie jest to problem ze stacyjką.Nie wiem jak wyciągasz kluczyk, ale moja rada jest taka abyś kluczyk wyjął bardzo dynamicznie oraz przed tym, aż przestanie migać na zielono kluczyk na desce.
Warto sprawdzić także centralkę w bagażniku czy nie została zawilgocona ( o ile ją masz, ale chyba każdy R 600 był z centralnym zamkiem )
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Dzięki za podpowiedź. Postaram się w weekend coś pogrzebać bo teraz centralny już całkowicie siadł z pilota. Alarm oryginalny mam podobno wyłączony przez poprzedniego właściciela, który nie miał pilotów i czasami po zamknięciu wył bez powodu. Ja zamontowałem uniwersalny moduł do centralnego zamka wraz z uniwersalnymi pilotami. I ma o na funkcje szukania auta tzn. po zamknięciu auta i wciśnięciu funkcji szukania kierunkowskazy mrugały przez 30 sekund po czym automatycznie się wyłączały.
Nie wiem czemu zrzucasz winne na stacyjkę? Masz odcięty alarm z bagażnika? pewnie do tego sterownika centralnego zamka za 100zl dodali drugi pilot?
O ile sam nie montowałeś możesz sprawdzić kabelki czy nie rozlutował ci się od kabelków centralki, ew. sprawdzić baterie w pilocie. Możesz mieć problem z krańcówką w drzwiach albo wiązką z drzwi (do zamka idą 3 kabelki)
Temat dało się rozwiązać. Po sprawdzeni kostek, przewodów, krańcówek problemem ukazał się kabel doprowadzający zasilanie do centralki. Przypomniało mi się, iż elektryk wspominał przy montażu, iż zasilanie podłączył od kabla idącego od akumulatora do wzmacniacza. Kabel zapewne od wibracji pod komora silnika przestał łączyć dokładnie. Dokupiłem nową końcówkę na przewód, zaizolowałem i wszystko działa tak jak wcześniej
Czesc ,wlasnie kupilem 620 sdi 2.0 diesel z 99roku. Nie jestem w Polsce. Hiszpania . Dopiero bede sie uczyl, pewnie w duzej mierze na tym forum o moim roverku,ale zawsze mi sie podobal, byla okazja z suchym silnikiem za 600 euro wiec sie nie zastanawialem dlugo
Teraz do rzeczy.
Przyczyna dla ktorej sie skonczyl moj poprzedni zlomek ( fiat punto) byl immobilizer, ktory sie uszkodzil i mimo prob kilku mechanikow ( generalnie tutaj slabiej potrafia kombinowac niz w Polsce, wiadomo, chetniej zlomuja i kupuja nowe) nie udalo sie go uruchomic a wolalem sie juz nie bawic w kolejne koszty. Dlatego mam troche stracha. Przede wszystkim chcialbym ustalic, co ja wlasciwie w tym roverku mam. Tzn centralny zamek na pewno. Mam niestety tylko jeden kluczyk, bez pilota. Zadnego guzika. Nie wiem, czy w tej grubej ,czarnej gumowej oprawce kluczyka jest jakis chip zblizeniowy do stacyjki?? Zeby zamknac drzwi musze najczesciej przekrecic kluczyk nieco w lewo,odczekac jakies pol sekundy i odkrecic z powrotemw prawo ale jak go wyjmuje, wszystko sie zamyka. Z tym,ze niekiedy dziala to inaczej, tzn. po prostu trzeba przekrecic w lewo i wtedy sie zamyka raz a porzadnie. Tak ze zaczynam sie nieco obawiac czy takie rozne stany zamykania sie ,to nie jakies pierwsze objawy czegos tam. Przy burcie pasazera tez miga przez chwile po zamknieciu czerwone swiatelko. To centralny? czy sie okaze, ze jest jakis seryjny alarm?? Chcialbym ustalic co ja tam mam Tzn. na pewno centralny, bez pilota ( pytanie czy system na pilota mam, tylko nie mgoe go uzywac bo nie mam pilota, czy po prostu mam tylko centralny na kluczyk). Czy mam immobilizer? czy mam alarm?? Jak juz ustale co mam, to bede ustalal jak to usunac , bo nie potrzebuje, a jak sie zepsuje to koszty naprawy duze. Dzieki za odpowiedzi.
_________________ Jaguary kupuja tylko ci, ktorych nie stac na rovera...
Immobilizer "wszyty" jest w kluczyk jeśli chodzi o 600tki po lifcie
Alarm można łatwo sprawdzić-po zamknięciu auta z kluczyka ( czy też z pilota, ale go nie masz ) w dzwiach jest właśnie czerwona dioda, która powinna migać.
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
co znaczy "600setki po lifcie"... czyli mam immo czy nie?
A skoro piszesz,ze to migajace swiatelko w drzwiach pasazera to alarm, tzn ,ze mam alarm jak rozumiem. Tylko kiedy on sie wlacza i jak go wylaczyc?? A da sie go wogole wywalic jakos??
_________________ Jaguary kupuja tylko ci, ktorych nie stac na rovera...
Masz immobilizer.
Z tego co mi wiadomo alarm włącza się po zamknięciu samochodu, a wyłącza po jego otwarciu.
Ja bym go nie wywalał ( o ile się da wyrzucić )
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
o boze.... Tego chcialem uniknac w sumie ,tzn immobilizera wlasnie . Jak to sie zepsuje to mogila. Nie mam ani kodu zadnego,ani klucza "matki" co tu robic??
_________________ Jaguary kupuja tylko ci, ktorych nie stac na rovera...
Cieszy mnie to co napisales, ale czuje sie niepewnie majac tylko jeden kluczyk,ktory wiadomo jak sie rusza w zamkach i w stacyjce przy takim roczniku. W sumie najlepiej byloby miec przynajmniej osobny do otwierania drzwi iosobny do stacyjki w takiej sytuacji. Boje sie, bo jak pisalem, przez immo stracilem poprzednie autko. Uwazam,ze immo i alarm kompletnie nie sa mi potrzebne i chce sie ich pozbyc. Ale otworze nowy temat pod tytulem "jak odlaczyc immo i alarm" (zakladam,ze zgodnie z tym, co ktos pisal, czerwone swiatelko migajace po zamknieciu w drzwiach pasazera, oznacze, ze mam tez alarm). Auto swietnie jezdzi. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i nie chcialbym meic klopotow przez takie drobiazgi.
edytuje:
Mozliwe , ze tak, jak mowisz,z roverkiem 600 nikt,albo niewiele osob mialo problemy z sypaniem sie immo. Faktycznie szukalem na forum,wyszukiwarka i pokazalo duzo takich przypadkow , ale innych modeli rovera. Ciekawe,czy immo 6setki tak abrdzo sie rozni od tamtych,ze jest "niewysypalne" Nie mysle.
_________________ Jaguary kupuja tylko ci, ktorych nie stac na rovera...
Mimo twojego pisania od "rzeczy" zrozumiałem tyle że masz auto i masz klucze od niego w każdym cywilizowanym kraju jak i u Nas są ślusarze co ci ten jeden kluczyk dorobią, immobilizer to taki mały magnesik w kluczyku który też można za parę euro zgrać na nowy klucz. Alarm sprawdzisz zamykając auto z otwartą szybą i po kilkunastu sek otwierając drzwi za klamkę od środka (tak zabawne bo pomyślałem by siedział w aucie i nacisną kłódkę na pilocie,ale go nie ma).
Alarmu nikomu nie powiem jak odciąć jak i imo bo to nie zgodne z prawem, są inne fora na ten temat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum