Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Problem polega na tym że kilka dni temu podczas jazdy zapaliła się kontrolka ABS który przestał działać ku mojemu zdziwieniu nie było też tempomatu.Kiedy zapaliłem ponownie zgasła i ABS działał (tempomat też) a teraz cały czas na desce kontrolka świeci się i nie działa.Co mogło się stać i czy samodzielnie mogę to naprawić, jakie będą ewentualne koszty naprawy?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 22:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 22, 2010 09:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Problem może być z którymś z czujników abs Gdyby udało Ci się zlokalizować z którym, to jego wymiana nie jest trudna i nie wymaga specjalistycznych narzędzi. Koszt nowego czujnika od ok 150 zł w górę
Najprościej podłączyć pod kompa. Gdyby nie działał Ci prędkościomierz- to byłby czujnik przy przednim kole od strony pasażera. Obejrzyj dokładnie przewody idące do czujnika. W swoim przypadku znalazłem przetarty kabel czujnika .
Ja mam to samo od miesiąca z tym ze mi nie działa też prędkościomierz.Dowiedziałem się że czujnik prędkościomierza jest w prawym przednim kole.Byłem też z tym na komputerze lecz nie mogli się połączyć ze sterownikiem.Czy mam wymieniać w ciemno? Pomocy...
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Sie 22, 2010 10:28
Każdy z 4 czujników ABS daje sygnały do ECU , które są wykorzystywane do działania różnych układów. Prawy przód to prędkościomierz , lewy przód to tempomat.Czujnik ABS działa wykorzystując zjawisko Halla, czyli jest zasilany ( 12 V) i podczas obrotu koła na skutek przecinania pola magnetycznego wytwarzanego przez zmienne biegunowo elementy magnetyczne, umieszczone na pierścieniu łożyska piasty , wysyła sygnał do ABS ECU ,proporcjonalny do prędkości zmian.
Witam.Podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego o podobnej tematyce.
Ostatnio zaczęła mi się świecić kontrolka ABS i dodatkowo towarzyszy temu zapalająca się od czasu do czasu kontrolka hamulca ręcznego.
Co może być tego przyczyną?
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Sob Sty 05, 2013 10:46
sebol11, miałem taki przypadek tydzień temu gdzie winę pełnił czujnik ABS-u przód. Pokazywało nawet na kompie brake fault, również świeciła się kontrolka. Po wymianie czujnika jak ręką odiął .Czujnik kosztował mnie 50 zeta, nowy na allegro.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Sty 05, 2013 11:28
sebol11 napisał/a:
Już wcześniej przeczytałem ten temat i podobne ale nigdzie nie znalazłem nic o zależności abs ze świecącą się ikonką hamulca ręcznego...
przeczytałeś nie dokładnie bo ta zależność jest w tym temacie opisana :
" Należy zapytać co jest przyczyną że świeci kontrolka ABC i TC , a wtedy odpowiedź że usterka w obwodzie ABS , może to być nie tylko czujnik ale też np. przewód , pompa lub pierścień łożyska.Jeśli przy tej usterce zajdzie potrzeba zadziałania ( a nie musi ) układu EBD , to dodatkowo zaświeci się kontrolka hamulca."
Witam Panowie.
U mnie też wyskoczył błąd ABS ,przy tym kontrola trakcji też się zapaliła.
W dzień kiedy wybrałem się do mechanika po odpaleniu kontrolka dalej się paliła,ku mojej uciesze po przejechaniu jakiś 200 metrów kontrolka zgasła
ABS działał Kontrola Trakcji też , ale tylko do następnego odpalenia auta i przejechania kilku metrów, znowu się zapaliła.
U mechanika ku mojemu zdziwieniu zastałem gościa który ma warsztat w Anglii a R75 miał w paluszku.
Do czego zmierzam; gość powiedział mi jakie mogą być główne przyczyny zapalenia się kontrolki ABS.
zacznijmy od osi przedniej ;
-padnięcie czujnika ABSu
-przetartego przewodu od czujnika (co w r75 bardzo często się zdarza)
-padniętego czujnika położenia kierownicy (pod kierownicą)
-rozsypania się koronki na przegłóbie
Natomiast jesli chodzi o tylną oś :
-padnięty czujnik
-przetarcie kabla czujnika
-zabrudzenie oczka czujnika ABS znajdującego się za piastą koła na tylnej osłonie osi
-zabrudzenie pierścienia magnetycznego znajdującego się na łożysku piasty
U mnie na kompie pokazało awarie tylnego prawego czujnika (a teraz pytanie czy padł czujnik czy zabrudziło się oczko czujnika ABSu )
Najbardziej rozsądnym rozwiązaniem będzie przeczyszczenie wszystkiego i wymiana czujnika żeby nie rozbierać wszystkiego dwa razy .
Sory że się tak rozpisałem ,ale mam nadzieję ze komuś to pomoże
Witam SeniorA...
Nie jestem mechanikiem więc nie będę się sprzeczał , zresztą forum jest po to by wymieniać swoje doswiadczenia i informacje.
A co do koronki ABS w r75 na przegubie to się mylisz bo jest (nie wiem czy we wszystkich wersjach silnikowych ale w 1,8 napewno) bo znalazłem na allegro przegub z taka koronką http://moto.allegro.pl/pr...2863223835.html
Co do czujnika położenia kierownicy to nie wiem bo jeszcze nic na ten temat nie znalazłem ,ale poszukam i dam znać co z tego wyszło.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Sty 07, 2013 11:11
stee-zoo napisał/a:
co do koronki ABS w r75 na przegubie to się mylisz bo jest (nie wiem czy we wszystkich wersjach silnikowych ale w 1,8 napewno) bo znalazłem na allegro przegub z taka koronką http://moto.allegro.pl/pr...2863223835.html
stee-zoo, na tej aukcji to jest zdjęcie poglądowe przegubu , ta firma sprzedaje przeguby do ponad stu aut i zamieszcza jedno zdjęcie .W R75 we wszystkich wersjach systemem ABS, jest system Bosch 5.7 w skład którego wchodzi czujnik i pierścień magnetyczny ( z punktami ) zamontowany w łożysku (nie ma koronki ).
stee-zzo, a działa to tak : czujnik ABS ( aktywny czujnik Halla ) , we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska piasty ( nie koronką ) mającym zatopione 48 elementów magnetycznych wytwarzających podczas obrotu koła przemienne pole magnetyczne ,przekazuje sygnały w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i dalej magistralą CAN do innych sterowników .
_________________
A więc panie Andrzeju zwracam Honor ...
Dobrze posłuchać mądrego, teraz będę wiedział jak w razie czego zagiąć pseudo mechaników mających cos tam w małym paluszku
A odnośnie kontrolki ABSu która paliła mi się ,w niedziele po odpaleniu auta zgasła zrobiłem samochodem ponad 100km. w trasie i po mieście i nie zapaliła się, zobaczymy co będzie dalej na razie muszę zajrzeć pod auto co tam się dzieje i sprawdzić czy ewentualnie gdzieś woda lub błoto nie robi zwarcia czy coś w tym stylu...
Właśnie wczoraj miałem problem z kontrolkami ABS/TC/ręczny wszystko na raz - Licznik działał poprawnie. Zanim przystąpiłęm do naprawy to już podejrzewałem pompę ABS bo taka diagnoza jest najczęstsza przy palących się wszystkich wspomagaczach ABS/TC/RĘCZNY. Zacząłem od sprawdzenia wtyczki pompy pod akumulatorem. Była OK. Okazało się że przetarty był przewód prowadzący od koła do wtyczki w lewym kole (nie mam tempomatu więc musiałem organoleptycznie sprawdzić przewód).
Problem zniknął.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum