Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Hamulec ręczny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Hamulec ręczny
Autor Wiadomość
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Nie Lip 08, 2012 11:43   

Ok dzięki pokombinuje z tym kontrowaniem , czyli lekkie tarcie szczek o bęben ujdzie w na początku nic nie nie nagrzeje i bałaganu nie narobi ,
a jeszcze jedno u mnie na gwincie/trzpieniu linki pod dzwignią już były podkładki chyba z 5 tak ma być czy już ktoś podciągał ile się dało ...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 08, 2012 11:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lip 08, 2012 16:59   

pazdzi0h, masz rację, w porównaniu do innych aut tego segmentu, w 75, trzeba strasznie mocno cisnąć hamulec, aby auto zahamowało,a to i tak nie jest skuteczne hamowanie... Sam nie wiem czemu tak jest, bo w testach, jakie oglądałem 75 jeśli chodzi o hamowanie wypadała bardzo dobrze...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Lip 08, 2012 17:33   

olekkelo, ktoś podciągał bez regulacji zębatkami przy tarczobębnach (bez sensu skraca się aktywna częsć linki, zmniejsza się skok dżwigni przy rozpieraku jeśli jałowy skok nie jest ustawiony na szczękach)

[ Dodano: Nie Lip 08, 2012 18:33 ]
Rowan, a może słaba pompka wspomagania,
U mnie V6 hamulce są bardzo skuteczne i przewidywalne, choć nieraz przeszkadza mi abs, zwłaszcza na kopnym śniegu.
_________________
rom
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Nie Lip 08, 2012 19:14   

Czyli podkładki jak uda mi się odkręcić śrubę można wywalić , bo w sumie przez to może być słabawy ręczny ...

co do hamulców też nie mogę narzekać na ich skuteczność ABS faktycznie szybki ale czasem i lepiej ( no może ręczny :)))
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Lip 08, 2012 20:26   

Włąściwie nie musisz ich wywalać, konstruktor dał spory zapas śruby regulacyjnej i jak zostaną będzie mniej kręcenia.
_________________
rom
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lip 11, 2012 15:47   

Ja tutaj nie mówie o skuteczności, lecz o komforcie jego używania :wink: Nie jest to jakiś mankament i bardzo szybko się do tego przyzwyczaja, ale w porównaniu z dużą ilością aut tej klasy, to niestety w 75 działą dość ciężko i nie tylko w moim, ale chyba we wszystkich, bo już kilkoma miałem okazję jeździć :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 11, 2012 17:46   

Również skuteczności, szczególnie powyżej 130 km/h, brakuje w porównaniu z konkurencją, ma wyjątkowo małe i cienkie tarcze z przodu...
I polecam regularnie wymieniać płyn hamulcowy! ;)
 
 
Filip 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Gru 06, 2012 21:26   

Mam jeszcze jedno pytanie, czy przy regulacji ręcznego w którymś momencie istnieje ryzyko przesadzenia i zerwania linki? :shock:
_________________
Filip
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Gru 06, 2012 21:44   

zaciągając hamulec działasz na linkę ze znacznie większą siłą.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Czw Gru 06, 2012 22:43   

pragne zauważyć, że jeżeli komuś brakuje regulacji na lince lub hamulec łapie pod samym końcem jest to spowodowane przez łącznik linek tzn linki która odchodzi od dzwigni i łączy się z linką która idzie do kół, element łączący z czasem ulega rozciągnięciu a raczej pręt, który się w nim znajduje. W opisanym przypadku należy wymienić na nowy orginalny ale za jakiś czas ten problem znowu się pojawi lub wymienić na łącznik zrobiony przez siebie np z innego materiału jakim może być stal nierdzewna, taki nam sie już nie podda rozciąganiu jak orginał.
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 19:09   

Po próbach regulacji muszę jednak wymienić te cięgno linek. I tu problem w sklepach nowego nie ma, są na allegro używki. Jak najprościej jest wymienić te cięgno.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 19:43   

jak dasz stare to będzie już rozciągnięte i może być tak, że sytuacja będzie podobna jak na twoim, najlepiej zrobić samemu ze stali nierdzewnej, w ten sposób łącznik przeżyje samochód :)

http://www.75ztcommunity....mk-2-t4473.html

masz opis jak wymienić ze swojej strony dodam, że nie trzeba przecinać dywanu ale dobrze jest poprosić kogoś o pomoc przy trzymaniu aby łatwiej było.
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Sob Gru 13, 2014 18:09   Hamulec Ręczny

Witam. Panowie. Otóż miałem problem z ręcznym, wymieniłem szczęki i zrobiłem ten wadliwy łącznik bo był już porządnie rozciągnięty. Wymieniłem też linkę tą od rączki do łącznika. Wszystko ustawiłem jak powinno być a ręcznego jak nie ma tak nie ma. I zacząłem się zastanawiać czy aby czasem nie jest coś pogmatwane ze szczękami i sprężynami, Czyt. może są założone odwrotnie. Zaznaczam że wszystko poskładałem jak było wcześniej, tyle że ów hamulec zawsze był kiepski. I teraz moje pytanie. Czy mógł by ktoś wrzucić zdjęcie jak powinny być założone szczęki i sprężyny. Chodzi mi o to że otwory mocowania sprężyn na szczękach są różne. Jest tam zwykła dziura i takie jak by jajo. i gdzie powinna być dziura a gdzie jajo.
Pozdrawiam.
_________________
Miło że sobie pomagamy.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sob Gru 13, 2014 23:11   

nie moje ale powinno pomóc :)

http://i226.photobucket.c...01/P5070448.jpg
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Sob Sty 24, 2015 21:20   Hamulec Ręczny

zedziczek Podziękował.
Dziś po ok 2 miesiącach zabrałem się za mój ręczny.
Więc tak; Wymieniłem; Tarczo bębny, szczęki, linkę od rączki do łącznika i obie linki od łącznika do kół, zmodyfikowałem łącznik, wymieniłem wszystkie sprężynki itp, praktycznie cały ręczny jest nowy. A problem w tym że tak jak przed wymianą wszystkiego jest on tylko "spowalniaczem"
Ma ktoś może jakiś pomysł co może jeszcze być? Bo już mi kuzwa ręce opadają z tym gówn.............
Pozdro.
_________________
Miło że sobie pomagamy.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 24, 2015 22:34   

W trakcie jazdy ręczny wydaje mi się, że będzie tylko spowalniaczem. Ciężko samymi bębnami z tyłu zatrzymać 1.7 tony (no chyba, że nie trzyma na górce itp.). Dlatego z tyłu ręczny jest na bębnie, bo w teorii do bębnów potrzeba użyć mniejszej siły żeby zacząć hamować, ale za to niestety mamy mniejszą ogólną siłę hamowania w porównaniu do tarcz (takie trochę masło maślane, ale myślę, że połapiesz się o co chodzi. A jakbym się mylił to niech ktoś mnie poprawi).

Samemu po kupnie wymieniałem komplet z tyłu i jak powiedzmy przy 100 zaciągnę ręczny to też nie można powiedzieć, że jakoś specjalnie hamuje, ale nie ma problemu, żeby na górce zjeżdżał czy zatrzymać roverka z 20 km/h.
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Sob Sty 24, 2015 22:46   hamulec ręczny

Właśnie chodzi mi o to ze po zaciągnięciu ręcznego na maksa mogę go samemu jeszcze popchnąć. Już dwa razy nie zaliczyłem MOTu. (przeglądu) bo lipa wychodziła na rolkach. Normalnie już wymiękam. Niby wszystko poustawiane( ponaciągane) śruba w rączce wystaje na 24mm w bębnach też ustawione i dup............
_________________
Miło że sobie pomagamy.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 24, 2015 23:03   

dany1107 napisał/a:
Niby wszystko poustawiane( ponaciągane) śruba w rączce wystaje na 24mm w bębnach też ustawione
tylko pytanie czy w prawidłowej kolejności
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Sob Sty 24, 2015 23:18   hamulec ręczny

No więc, najpierw śróba przy rączce, 24mm, potem zębatka w bebnie, naciągnięte do zablokowania, i po tym popuszczone do swobodnego kręcenia się koła. Wydaje mi się że ok.
_________________
Miło że sobie pomagamy.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 24, 2015 23:28   

dany1107 napisał/a:
Wydaje mi się że ok.
nie , najpierw poluzuj dużo nakrętkę przy lince w kabinie, teraz zębatką przez otwór w tarczobębnie zablokuj go całkowicie , następni cofnij zębatkę o 5 karbów i teraz dokręć nakrętkę na lince pozostawiając 23-25 mm gwintu. Tak ma wyglądać regulacja.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] hamulec reczny
grota10 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Kwi 24, 2018 20:36
Dziadek
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
radek9203 Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Sty 05, 2014 23:59
automechanik
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
krist Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Maj 09, 2021 09:16
Sharki005
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lis 15, 2009 14:39
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
Trebor75 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Mar 18, 2009 11:08
Dziadek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink