Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Podczas delikatnego przyspieszania poszarpuje i jakby wypadały zapłony, gaz wciśnięty mniej więcej 1/4-1/3. Szarpanie do 3 tyś obrotów.
Wymienione: świece, kopułka, palec.
Podmieniane: kable, cewka.
Odłączane do testów: sonda lambda, czujnik położenia wałka, TPS, silniczek krokowy.
Szarpanie występuje dopiero po rozgrzaniu samochodu. Przy dodatnich temperaturach występuje już przy 1/4 temperatury, przy ujemnych temperaturach dopiero po osiągnięciu 1/2 skali temperatury.
Podmieniałem komputer, na innym komputerze szarpanie nie występuje
Czy może to być wina mapsensora w komputerze czy może coś innego konkretnego?, mam drugi komputer w którym inne rzeczy są uszkodzone więc mogę z dwóch jeden zrobić.
Komputer to MKC101960 Mems 1.6
Pomocy
[ Dodano: Wto Sty 27, 2015 13:06 ]
Sprawdziłem jeszcze jedna rzecz, szarpanie pojawia się na granicy doładowania czyli między podciśnieniem a nadciśnieniem. Przy doładowaniu 0,1-0,2bara już nie szarpie.
Ale niestety szarpie w zakresie obrotów spokojnej miejskiej jazdy
_________________ Pozdrawiam Kozik
Ostatnio zmieniony przez Kozik Wto Lut 03, 2015 13:49, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 27, 2015 13:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Sty 27, 2015 19:11
Witam.
Teoretycznie można sprawdzić sam czujnik ciśnienia w komputerach, porównać napięcia, lub połączyć się Mems_Diag_lite i odczytać wskazania mapsensora.
Ja podobnie miałem przy padniętej sondzie, gdy jechałem równo przy stabilnej prędkości silnik zaczynał poszarpywać, ale przestawał gdy gwałtownie wciskałem pedał gazu, wiec podobnie, ale nie tak jak u Ciebie
Też czepiłbym się czujnika podciśnienia w kompie. Skoro po wymianie kompa objaw ustępuje to wskazuje to jednak na kompa.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ja jakbym wiedział że u mnie komputer wszystko psuje to bym go wymienił.
to że komputer psuje to wybadałem dopiero dzisiaj, zmienić to jak się ma kasę nie problem ale
1. te kompy są dość drogie
2. ciężko dostać komputer do turbo z dwiema wtyczkami w rozsądnych pieniądzach
3. to już jest komputer wymieniony który zepsuł się po paru dniach
w sumie mam dwa komputery
pierwszy ten o którym mowa a drugi w którym nie działa adaptacja przepustnicy
W sumie jakbym znalazł magika który by mi naprawił oba albo chociaż jeden to byłoby najlepiej
[ Dodano: Wto Sty 27, 2015 22:52 ]
Cytat:
Kozik, na PB i LPG tak samo?
nie ma znaczenia czy PB czy LPG to samo się dzieje
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Sty 28, 2015 00:37
Może to czujnik poł. wału? To on może odpowiadać za przyśpieszanie zapłonu , jeśli źle odczytuje , może źle przesuwa zapłon i szarpie. Ten uszkodzony komp może ma odczyt czujnika też uszkodzony. Ja nie kombinował bym zbyt głęboko i zaczekał na ft232 , podłączył pod tel, lub kompa i zobaczył odczyty . Może to np. TPS?
na drugim kompie jest tylko falowanie obrotów i gaśniecie na wolnych obrotach z powodu nie działającej adaptacji przepustnicy a szarpania nie ma, więc wykluczam inne elementy które już sprawdzałem. Awaria sterownika i tyle.
Szukam naprawiacza memsów jeśli ma ktoś kontakt do takowego to proszę o info
Sprawdź rezystory na wejściach?wyjściach, podobno tam coś się często uwala. Generalnie najłatwiej chyba znaleźć jakiegoś magika na elektrodzie, tam problem naszych memsów jest powszechnie znany, podobno naprawa banalnie prosta. Oczywiście nikt nie po wie o co chodzi, trzeba by się na wysyłkę ECU umówić. Ja też szukam kogoś kto naprawił by mojego starego memsa, brak adaptacji przepustnicy jak u ciebie, w ogóle brak sterowania silnikiem krokowym.
U mnie jest problem że szarpie jak się nagrzeje
Też mems 1.6. Mam nadzieję się jutro podpiąć mems_diag i zobaczyć parametry, może to mi coś rozjaśni.
Mi też by się zdał nowy komp na dwie wtyczki
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
auto dzisiaj na sznurku do domu zaciągnięte - dzięki Żaba
zgasł i nie chciał zapalić, podmieniałem kompy bo akurat drugi miałem w bagażniku ale bez zmian,
brak iskry, obstawiam awarię cewki
ale to się zobaczy
chciałbym podpiąć na próbę cewkę z V6
tylko nie wiem jak ją podłączyć są 3 piny oznaczone 1, 15 i 48
jest to cewka ROVER NEC 101010 BREMI
jakbym wiedział który + który - to bym sobie poradził, do samego sprawdzenia czy chociaż jakąkolwiekk iskrę wytworzy
Remigiusz, tak dlatego, cewka padła umarła i dlatego nie chciał zapalić, po przymiarce cewki z kserii odpalił. Szukam oryginału, może czasami po wymianie cewki przestanie samochód szarpać na tym kompie
[ Dodano: Czw Sty 29, 2015 13:27 ]
takiej cewki szukam ROVER GLC170 lub NGK 48191, póki co jedzie do mnie jakaś używana ale nie wiadomo ile pożyje więc będę szukał.
napisałeś niby w pierwszym poście że cewka podmieniona
podmieniona ale jakość połączenia nie była idealna bo piny robiem na szybkości z gwoździków więc nie było idealnie i stabilnie, tak jeździłem na cewce z kserii ale mogła być nie właściwa do tserii więc i parametry nie takie jak trzeba
[ Dodano: Czw Sty 29, 2015 23:38 ]
Markzo napisał/a:
ale nie jeździł na niej
dzisiaj po awarii nie jeździłem bo podłączyłem żeby tylko sprawdzić czy to faktycznie cewka padła
[ Dodano: Wto Lut 03, 2015 14:04 ]
Temat cewki był ciężki do przemielenia z powodu problemu z dostaniem. Ceny na internecie od 160zł - 260zł z czego 160zł to była cena na stronie a po rozmowie telefonicznej cena skakała do 250zł i 4 tygodnie oczekiwania.
Zakupiłem identyczną cewkę tyle że bez blach do zamocowania na gotowo w samochodzie.
Cewka z Citroena AX (66zł z wysyłką) wyglądała identycznie na zdjęciach więc zamówiłem po otrzymaniu okazuje się że nawet numerki, wytłoczki są takie same jak na oryginalnej cewce, auto jeździ bez problemów (oczywiście problemy związane z komputerem nie znikły).
Dla potomnych
Numery producenta
Valeo 245039
Numery OE
BERU: 0040100249
BERU: ZS249
BREMI: 11880
CITROËN: 597045
CITROËN: 96035284
FACET: 96055
INTERMOTOR: 12304
LUCAS ELECTRICAL: DLB208
LUCAS ELECTRICAL: DLB233
PEUGEOT: 597045
QUINTON HAZELL: XIC8125
SAGEM: 2526026
To cewki pasujące do 220 coupe turbo, 620Ti na pewno jest więcej modeli do których pasuje, identyczna wtyczka, wymiary i wszystko, trzeba sobie tylko do blachy przykręcić oryginalnej.
Proponowałbym wydzielić temat cewki z tematu komputera, prośba do moda.
slax, niestety nie, cewka to była dodatkowa awaria, po wymianie na nową problem z szarpaniem nadal jest. Jeżdżę teraz na komputerze który ma problem z wolnymi obrotami przez brak adaptacji przepustnicy.
Czyli znachor od kompów dalej potrzebny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum