Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] ODB2 + interface ELM327 Mini BT v1.5 z 2014 i Rover 75
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] ODB2 + interface ELM327 Mini BT v1.5 z 2014 i Rover 75
Autor Wiadomość
kazio 



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 12:51   [R75] ODB2 + interface ELM327 Mini BT v1.5 z 2014 i Rover 75
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam
Zakupiłem to cudo żeby sie pobawić i spróbować skasować błąd poduszki, który wyskakuje mi czasem po przesunięciu fotela (standardowy problem napinaczy jak sadze)

Czy ktoś się podłączył przez to z ECU? Mi wyskakuje info w Torque ze moduł nie łączy się z ECU. Czy moje auto nie obsługuje ODB2?

Ktoś ma większą wiedzę na ten temat?
Dzięki i pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 27, 2015 12:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 12:57   

O ile kojarze ELMem raczej się do ECU nie połączysz. Do silnika się podepniesz, ale nic ponad to.

Najlepsze są INPa i BMW Scanner (kabel do Inpy na allegro 40-50 zł, do BMW Scannera koło 120 o ile pamiętam).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
kazio 



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 13:09   

A czy Rover 75 z 99r beznyna ma ODB2?
Ten ELM nic mi nie pokazuje totalnie i chodzi o to ze nie wiem czy to odeslac, czy sie bawic w konfiguracje i szukanie przyczyn
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 13:23   

Cytat:
System OBDII obowiązkowo posiadają auta:

sprzedawane po 1 stycznie 1996 w USA

sprzedawane po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej

sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce

auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2003


Te interfejsy, o których wspomniałem (Inpa i BMW Scanner) działają z dieslami. A jak działają z benzyniakami niestety Ci nie powiem.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
Ostatnio zmieniony przez prebenny Pią Lut 27, 2015 13:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Lut 27, 2015 13:23   

Oczywiście ze ma OBD. Tylko ELM to głównie do odczytu parametrów i nic więcej. INPA w benzynie za dużo nie zdziałasz. Bynajmniej nie silnik. jak coś porządnego do silnika to wydatekin 340 w Polsce. Błędów poduszek nie musisz kasować. One mają precheck jak jest wszystko ok kontrolka sama zgaśnie.
 
 
ToXiC
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 27, 2015 22:05   

Posiadam taki moduł i u mnie działa bez problemu. Pokazał mi błędy związane z VISami i wypadanie zapłonu itp. Moj R75 z 2000r, moduł mam cały czas wpięty w złącze kiedy coś potrzebuje uruchamiam apke Torque na telefonie i działa. On działa tylko jako czytnik i tylko łączy się do sterownika ECU silnika. Wiadomo że teź kasuje w tym sterowniku błędy i odczytuje podstawowe parametry silnika.
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 23:12   

Też używam takiego ustrojstwa, ale sporadycznie, na dłuższych trasach głównie jako wskaźnik chwilowego zużycia paliwa.

Błędy okazujące się na desce jako "check engine" da się sczytać i skasować.

W Oplu Astrze II mojego wujka łączy się z większą ilością modułów niż w Roverze.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 27, 2015 23:20   

0L0, a nie przekłamuje Ci zużycia? Ja w torque u siebie jak się toczę bez wciśniętego pedału gazu (czyli zużycie paliwa = 0), to mimo wszystko pokazywał mi spalanie 13 litrów, i w sumie podczas jazdy też dane z sufitu nijak mające się do wskazań z trybu serwisowego (bodajże rozdział 4, albo 5).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 28, 2015 10:54   

prebenny napisał/a:
0L0, a nie przekłamuje Ci zużycia? ...


Przekłamania są, ale niewielkie. Przy średnim spalaniu jest 0,3-0,5l/100km mniej w stosunku do tego co pokazuje komputer na zegarach, ale było to z ustawioną korektą w ustawieniach programu torque na 1,1 (w ustawieniach poprawkę ustawia się dla MPG i pewnie stąd nieco niższe spalanie).

Wskaźnik chwilowego spalania po puszczeniu gazu idzie na 0 na biegu.
 
 
kazio 



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Mar 02, 2015 11:19   

Mi Torque pokazuje że brak połączenia modułu ELM z ECU. Co to oznacza?
Czy musieliscie jakoś specjalnie konfigurować ten program zanim sie połączył z ECU?

Ja mam urządzenie z aukcji od tego typa:
http://allegro.pl/interfe...5099616672.html

LISTA SAMOCHODÓW Z OBDII:
Europejskie osobowe, terenowe i dostawcze od 1996 roku:
Jest jak byk ROVER 75
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 02, 2015 19:00   

Utworzyłeś profil auta?

Telefon jest sparowany poprawnie z ELM'em?
 
 
kazio 



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Mar 02, 2015 21:20   

Utworzyłem profil, cześc danych zostawiłem bez zmiany bo nie wiem co oznaczają (np.sprawnosc wolumeryczna). Telefon oczywiscie jest sparowany z urzadzeniem w Torque wszystko jest ok (zielony check) oprocz połaczenia ELM z ECU.

W profilu auta ustawiłem automatyczne rozpoznanie protokołu. Moze ktoś wie jakie jest w roverze 75 '99?
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Mar 04, 2015 21:49   

Wątpię, żeby Ci się udało połączyć. Ale jeśli już Ci się uda to daj znać:)
 
 
spidi23 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 159
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 05, 2015 22:38   

Profil auta przy zasilaniu LPG powinien wyglądać tak:





W ustawieniach musisz wybrać typ łączenia bluetooth i wybrać wcześniej sparowany z telefonem adapter.
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Mar 06, 2015 15:33   

Z tym, że 1.8 ma chyba inny protokół. Z tego co słyszałem 2.0 i 2.5 łączą się bez problemu.
Sam mam 1.8 i zwykłym ELM-em 1.4 nie mogłem się połączyć. Myślałem, że jest coś źle sparowane ale mazde 6 2004 sczytał bez problemu.
Jeśli się tutaj jakoś uda to było by super i sam bym wtedy kupił.
W ogóle czy ktoś wie jaki jest protokół w 1.8?
 
 
kazio 



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Mar 09, 2015 11:57   

No ja mam 2.5 benzyna i nie udało mi się połączyć w ogóle. Miałem dwie wersje ELMa 1.4 i 1.5 obie nie dały rady.
 
 
slav 




Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 52
Skąd: Wrocław

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 28, 2015 19:56   

@ Kazio - odezwij się do mnie na priv - podjedziesz do mnie to podłączymy :)
 
 
Piotr-Jac 




Dołączył: 08 Wrz 2018
Posty: 3



Wysłany: Pon Wrz 24, 2018 20:03   

Witam, mam podobny problem z R75 1.8 benzyna '99r.

Podłączyłem ELM327, sparowałem z telefonem i wybrałem interfejs w programie Torque, Piston, Olivia Drive,...
Programy pokazują, że urządzenie jest podłączone, ale brak jest połączenia z ECU.
Generalnie nie mogę odczytać żadnych danych, ani żadnych błędów z samochodu.
Czy ktoś wie co mogę zdziałać, aby nawiązać połączenie z ECU?

Dla sprawdzenia adaptera podpiąłem go do Volvo v40 i problem ten sam ale już z
Renault Master zadziałał OK
Czy te adaptery nie radzą sobie z tym modelem akurat, jeżeli tak to czy komuś udało się podłączyć z R75 1.8 '99r i jakim interfejsem
Może jakaś zmiana pinów?

Proszę o rade.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] ELM327 - zero kontaktu
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 60 Pią Cze 21, 2013 08:27
xROnx
Brak nowych postów [R75] Po wymianie Visów , Błędy ELM327 - Pomocy
piotrek250 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Paź 17, 2012 20:34
dzieju
Brak nowych postów [R75/ZT] Nawigacja HERE VDO Dayton non C-IQ Europa 2014-2015
Physixc Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Sie 22, 2017 06:47
MaReK
Brak nowych postów [Rover 75 ZT,2005] Tarcza sprzęgła ROVER 75
tomun991 Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Paź 24, 2022 20:27
tomun991



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink