Wysłany: Pią Mar 13, 2015 23:18 [R75] Licznik do benzyny 1.8 w automacie, info z komputera.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witajcie,
mam pytanie oraz prośbę o poradę ponieważ jestem kompletnie zielony w tym temacie, mimo, że czytałem artykuł o wymianie licznika na wersje z wyświetlaczem, mam jednak do Was pytania.
1. Czy do wersji 1.8 automat mogę zamontować dowolny inny od benzynowca?
2. Jest ktoś w posiadaniu magicznego part numberu tych liczników?
3. By wyświetlacz działał i poprawnie wyświetlał informację musi być jak dobrze zrozumiałem z do 2001 roku produkcji, także proszę o numer części tylko takich.
4. Rozumiem, że jeśli nie będzie stricte dedykowany do automatu i będzie miał tarcze w milach na godzinę, to ogólnie szkoda zachodu z przeprogramowywaniem i lepiej szukać dalej?
Ogólnie zależy mi na tym wyświetlaczu, tak dla bajeru, bardziej mi się podoba, a mój ma zwykłe kontrolki i wchodzenie do menu diagnostycznego poprzez wciskanie tego przycisku jest uciążliwe.
Nie ukrywam, że będę szukał aż nie znajdę. Kiedyś na pewno uda mi się go kupić... także proszę o wskazówki
Drugi temat również związany z licznikiem. Gdy już wejdę w menu diagnostyczne, odpalę sobie spalanie na 100 km (aktualne) to nie pokazuje poprawnych wartości, mianowicie: moje auto pali ok 12l / 100km. Nie ma opcji, że jak jadę 60 kmph to spala wtedy 7l / 100km, a tyle mniej więcej średnia prędkość wynosi gdy jeżdżę do pracy.
Kolejna sprawa, średnie spalanie na przebytej trasie - wskazuje mi 8,4l/100km w tej chwili, gdy jak pojechałem na stację po 200km zatankowałem równe 24l co daje te 12/100 standardowo. W czym tkwi problem? Wydaje mi się, że czujnik ilości paliwa w baku szwankuje... na pełnym pokazuje zawsze 57 litrów (w trybie diagnostycznym na liczniku), od pełnego baku z początku mało "ubywa", poniżej 3/4 wskaźnika spada dużo szybciej - miał ktoś podobnie?
Wprowadza to niekiedy w błąd, pogodziłem się z faktem, że pali 12l/100 nieważne jak jeżdzę, nawet gdy staram się jeździć oszczędnie to może wyjdzie 11,5/100. Ale te wskazania komputera mnie niepokoją...
Nie wspomnę, że mam wrażenie, że prędkościomierz wskazuje o jakieś 5-7 kmhp za dużo.
Może ktoś montował inny licznik w tym samochodzie, i coś jest źle zaprogramowane, idzie jakoś to sprawdzić?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 13, 2015 23:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z doborem licznika Ci nie pomogę ale co trybu serwisowego:
- chwilowym spalaniem się nie kieruj - zawsze przy jeździe ze stałą prędkością będzie pokazywał niskie spalanie. Miałem Astrę G 2.2 benzyna i przy stałej prędkości 110 jak umiejętnie operowałem gazem to spalanie 6.5-7 litrów pokazywał komp. Dolicz do tego wszelkie ruszania gdzie spalanie skacze do 40, stanie na światłach i korkach (pomijane przy średnim spalaniu) i pewnie te 12 się uzbiera
- Co do czujnika paliwa - on standardowo pokazuje maksymalnie 57 litrów. A jakby 'nierównomierne ubywanie paliwa' (czyt. wskazówki) u siebie też zauważyłem.
Tak ogólnie to już było sporo o tym jak choćby tu jest sporo wyjaśnione.
Ja wymieniałem zegary w zeszłym roku. Robiłem to u MaRka (jeszcze raz wielkie dzięki wszystko śmiga jak należy .
Przy doborze licznika istotne jest naprawdę tylko to czy posiada on ikonę halogenów przeciwmgłowych jeśli takowe masz w aucie.
Takie rzeczy jak tarcze czy pamięć się przekłada z obecnego. Możesz nawet i z 2004 roku licznik założyć tylko wtedy istnieje możliwość że nie będzie Ci się wyświetlać informacja o włączonych halogenach.
Co do spalania, to strasznie dużo Ci pali. Ja mam 1,8 i na trasie potrafię zejść do6-6,5l/100km, 12 to nawet w zimie w mieście mi nie spala. Wg mnie komputer pokazuje w miarę poprawnie - skąd wziąłeś to 12l?
Co do poziomu paliwa to ten typ tak ma - na początku schodzi powoli a później już "z górki" wskaźnik pokazuje zakładany poziom zużycia przy danym stylu jazdy. O tym też było już sporo tematów
Prędkościomierz zawyża prędkość, wynika to z jakichś tam przepisów - każdy tak ma jedni trochę więcej, inni mniej - wszystko OK
Mam nadzieję że pomogłem, jeśli jednak gdzieś minąłem się z prawdą to proszę innych użytkowników o korektę, pozdrawiam
Dzięki za naprowadzenie w kwestii licznika, nie mniej jednak widzę, że to zabawa dla speca aniżeli dla normalnego użytkownika, który potrafi zdemontować i ewentualnie podłączyć nowy Istnieje w ogóle szansa, że nie będzie trzeba bawić się w programowanie EEPROMu ? Wtedy jak dobrze wnioskuje musiałby być licznik idealnie spasowany w sensie kmph i automat. Halogenów przeciwmgłowych z przodu akurat nie mam, to jeszcze taki bez tej kontrolki.
Co do spalania, to ciężko mi się wypowiedzieć w kwestii tego ile spaliłby w trasie, bo nie jeżdżę na duże dystanse. Trasa raczej obrzeżami miasta 17 KM, bez korków, ale skrzyżowania i światła co jakiś czas się zdarzają. Spala równo 12 litrów po przejechaniu 100 KM, może ta trasa właśnie kwalifikuje się pod jazdę miejską, albo kwestia tego, że automat.
Załóżmy, że jeżdżę do pracy i do domu, po 3 dniach jadę na stację, mam przejechane 102-104 KM a z dystrybutora leci i leci aż osiągnie 12 L - sytuacja autentyczna.
Jeśli to za dużo to co może być tego przyczyną?
Wskazówka temp płynu osiąga 1/2 skali po około 3-4 KM. Zdążę dojechać akurat dojechać do pierwszego zakrętu Nie ukrywam, że wcześniej miałem problemy z uciekającym płynem chłodniczym oraz dymieniem z rury, wlałem uszczelniacz i od tamtego czasu no problem.
Sprawdź w pozycji 7 W zegarach bo wskaźnik to taki mocno orientacyjny jest. Filtr powietrza dawno wymieniany? Spalanie duze, bardzo duże jak dla mnie nawet jak na automat. Może to być też wina świec, kiedyś tak w citroenie zx miałem ze palił jak smok, wymiana filtra i świec zmniejszyły spalanie.
Spalanie rozumiem ze mierzysz tankujac pod korek, jazda 100km i dolewanie pod korek tak?
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon Mar 16, 2015 18:15
Podepnę się pod temat. U mnie spalanie również jest w okolicach 12l. Co prawda mam manual i gaz ale to nie na raczej wielkiego znaczenia. Wymieniłem świece, cewki z przewodami, uszczelkę pod głowicą i sondę. spalanie dalej takie samo. Obawiam się tylko, że poprzedni właściciel wyciął katalizator, acz nie wiem jaki to by mogło mieć wpływ na spalanie.
Ktoś ma pomysł co jeszcze może być przyczyną?
Wracając do mojego problemu, odpowiadam na pytania dzelo23.
Filtr powietrza nie wymieniałem od kiedy kupiłem mojego R75, tak samo świece. (zakup lipiec 2014)
Temperatura robocza płynu rozumiem, że 90 stopni, osiągana po przejechaniu 5 KM, po 3,5 KM wskazówka jest w 1/2 , na komputerze pokazuje wtedy 70 stopni, 90 osiąga po dodatkowych 1,5 KM.
Tak spalanie na 100km mierze np. jadąc na stacje po 3 dniach jazdy do pracy i z powrotem. Lub po przejechaniu 2 tygodni, gdzie wychodzi lekko ponad 300km. Sytuacja z wczoraj, przejechane 405km, wlane 47,5 litra. co daje te 12l/100km prawie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum