Wysłany: Czw Mar 05, 2015 11:06 [R200]Napięcie paska rozrządu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam Mam pytanie odnośnie napięcia paska rozrządu jakie powinno być jego napięcię. Szacując na oko pasek powienien miec wibracje czy nie przejechane 50 tys od wymiany manualny napinacz pasek wibruje na najdłuższym ramieniu bez rolek na fotkach szkic. Proszę o podpowiedz.
http://zapodaj.net/82cc30ecad0cb.jpg.html http://zapodaj.net/d6b967c4d0934.jpg.html
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 05, 2015 11:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
po 50 tysiącach wypadałoby sprawdzić napięcie paska. luzujesz śrubę centralną, luzujesz śrubę blokującą napinacz, napięte ma być tyle, co sprężynka dociągnie, jak nie masz sprężynki to dociskasz palcem tylko nie na siłę, skręcasz wszystko zaczynając od śruby blokującej, potem centralną i wsio.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
jeden docisnie maks z sila 20 nm drugi z 30 nm itd. Dlatego nie mozna tak do tego podchodzic jest specjalne urzadzenie do tego pomiaru ktore dociska z okreslona sila nastepnie mierzy wychyl i porownuje sie je z wartosciami z tabel scisle okreslonymi. Swoja droga wydaje mi sie ze jest za slabo u mnie napiety przy 1000 rpm widoczne sa bardzo duze drgania paska jutro sprawdze napinacz miejmy nadzieje ze problem zniknie. Dzieki panowie:)
Wracam do tematu pasek byl poluzowany i przesunal rozrzad. Ustawilem go na nowo wedlug znacznikow na korbie i rozrzadzie lecz teraz mam problem z odpalaniem i zla praca silnika. Czy moglem przestawic zaplon?
No wiadomo ciezko jest wrozyc ale silnik chodzil duzo lepiej niz po dobrym ustawieniu rozrzadu pozatym skoczyl o jeden zab to nie jest duzo. takze nie wydaje mi sie aby problem lezal w zaworac napewno nie bylo kolizji w silniku. Panowie jak wyglada temat zaplonu w tym silniku, ustawia sie go w jakis sposob?
Niemam teraz fotek ustawione jest wedlug rave in ex in ex na rozrzadie w lini prostej w miejscu gdzie jest wypustka na plastiku miedzy silnikiem a kolami pasowymi zas na korbie tez wypustka miedz dwiema kropkami na kole. Efekt nie dziala wczesniej byl przeskoczony o jeden zab pierwszy walek.
to te kropi na kole powinny trafiać w wypustkę na pompie oleju, a nie na plastikowej obudowie. Na plastiku jest znak, do ustawienia z kołem pasowym i jest w troszkę innym miejscu.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum