Wysłany: Sob Mar 28, 2015 12:44 [R75 CDT] podmienienie przepływki stargard szczec.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Szukam kogoś z Stargardu Szczecińskiego, kto posiada r75 w dieselku i pozyczylby doslownie na jedną jazde przepływke, wiem ze moja na 99% jest walnięta, ale przed kupnem nowej chce zobaczyć jaka jest różnica w przyśpieszeniu i czy jest wgle sens w to inwestować.
Przy okazji spytam czy walnięta przepływka ma wpływ na zbyt wielkie spalanie czy spalanie rzędu miasto-8,5 (teraz) trasa- minimum 6 oraz ponad 10 w miescie jak było zimniej to normalne.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 28, 2015 12:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie musisz przepływki podmieniać. Po prostu odłącz swoją i sprawdź czy jedzie lepiej.
A co do spalania to jak najbardziej ma wpływ. Ja po wymianie przepływki (na używaną, bo nie byłem w 100% pewien) samochód lepiej się zbiera i spalanie 1.5l w dół.
Jeździłem na odpiętej i idzie lepiej, lepiej reaguje na gaz, jest żwawszy, lecz wtedy spalanie jest owiele wieksze z tego co zauwazylem i dośc czesto przerywa (w ogole nie reaguje na wcisniety pedal gazu) przy 100kmh wciskam gaz do konca a zachowuje sie tak jakbym nie wciskał go w ogole
co sadzicie o przeplywkach zamiennikach nówkach za 150-200zł z allegro ? kiedys znajomy miał kupioną firmy QUAK (czy jakos tak) i bylo wszystko OK, lecz nie wiem jak te innych firm.
Z tego co wyczytałem to do Roverków tylko i wyłącznie oryginał Boscha (niestety koło 600 zł).
Jedynym polecanym obejściem jest Pierburg i amplituner (tzw. MAFAM). Niestety MAFAM kosztuje 350 zł, pierburg przepływka koło 300 więc nie licząc trwałości (Pierburg ponoć trwalszy od Boscha) to nic finansowo nie zyskujemy.
na allegro właśnie widać dużo zamienników po 150-200zł i pytanie czy ktoś coś takiego ma i jak to sie sprawuje, samochod i tak wystawiony na sprzedaz wiec bez sensu troche inwestowac w przeplywke za 600zł
Tylko trzeba uważać, bo co prawda nie jestem elektronikiem, ale w obydwu schematach moim zdaniem są błędy.
Jakie błędy widzisz? Może rozwiejemy wątpliwości?
[ Dodano: Pon Mar 30, 2015 08:38 ]
BigBoyPL napisał/a:
Czy jest ktoś w stanie sprawdzić czym różnią się
0928400527 (E46, E39)
0928400529 (E53, E70)
od roverkowego ?
Nikt nie będzie wiedział dokładnie. Jednak zawsze jakieś różnice są w charakterystyce napięcie/przepływ. Przepływomierz jest optymalizowany pod konkretny kształt kanałów dolotowych powietrza pomiędzy filtrem a kolektorem dolotowym. Przepływomierz mierzy tylko przepływ powietrza w punkcie, tam gdzie jest element pomiarowy. Aby mieć wiedzę na temat przypływu całej masy, czujnik jest kalibrowany pod konkretny układ jaki jest w aucie i dlatego zawsze są różnice. Więc najlepiej aby charakterystyka była o podobnym kształcie a co do wartości napięć można ją skorygować wzmacniaczem operacyjnym.
Wiem, że nie warto szukać idealnego zamiennika bo go nie ma. Aby było dobrze treeba stosować MAFAM A skoro stosujesz MAFAM to nie warto kupować drogich i na dodatek mocno awaryjnych przepływek Bosch. W zamian za to kupić tańszy Piierburg i skorygować jego wskazanie MAFAM.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=863396
+5V powinno pójść raczej na 8 pin, a nie na 7. Do tego nie wiem czemu 5 pin MAFa jest połączony z 6 nóżką wzmacniacza. 5 pin z przepływki wchodzi na pin 3 (Non-inverting input A), a wychodzi 6 (inverting INPUT B) - czemu wyjście informacji jest przez 'wejście'. Output A jest na pinie 1. To takie teoretyczne rozważania, bo jestem informatykiem, więc z elektroniki za dużo to nie umiem (w sumie to nic ), ale to tak na logikę biorąc.
A na Twoim schemacie teraz patrzę i jest ok. Pamiętam, że się zastanawialiśmy czemu na 8 PIN dajesz +12V (nie wiedzieliśmy czy to pomyłka i po prostu bierzesz 5V z wtyczki, czy tak ma być). Musiałbym Sandmana spytać czy coś jeszcze nam nie pasowało
+5V powinno pójść raczej na 8 pin, a nie na 7. Do tego nie wiem czemu 5 pin MAFa jest połączony z 6 nóżką wzmacniacza. 5 pin z przepływki wchodzi na pin 3 (Non-inverting input A), a wychodzi 6 (inverting INPUT B) - czemu wyjście informacji jest przez 'wejście'. Output A jest na pinie 1. To takie teoretyczne rozważania, bo jestem informatykiem, więc z elektroniki za dużo to nie umiem (w sumie to nic ), ale to tak na logikę biorąc.
Ten schemat jest słuszny dla wzmacniacza operacyjnego NE5230. Nie wiem dlaczego jest tam przywołany również LM358
[ Dodano: Czw Kwi 02, 2015 09:28 ]
prebenny napisał/a:
A na Twoim schemacie teraz patrzę i jest ok. Pamiętam, że się zastanawialiśmy czemu na 8 PIN dajesz +12V (nie wiedzieliśmy czy to pomyłka i po prostu bierzesz 5V z wtyczki, czy tak ma być). Musiałbym Sandmana spytać czy coś jeszcze nam nie pasowało
U mnie oczywiście jest inaczej podłączone niż w powyższym schemacie bo użyłem dwukanałowy LM358
Podłączyłem zasilanie wzmacniacza pod akumulator bo tak jest prościej. Nie chciałem ciąć instalacji w samochodzie. Ten moduł można zasilać do 32V
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum