No to w końcu zebrałem się w sobie żeby cos tu sklecić sensownego
A wiec na początek:
Mój pierwszy własny samochód to popularne Cinquecento 700
Potem Oplomania:
- Corsa B 1.4 90 koników (przy swojej masie mimo 90 koni miała chyba najlepsze przyspieszenie ze wszystkich samochodów jakie posiadałem )
- Astra F kombi 1.4 90 koni z LPG
- Astra G Bertone Coupe 2.2 147 koni - moc była, prezencja tez, spalanie lpg sensowne ok 10-11 litrów... + 1-1.5l oleju/1000km i comiesięczne rujnujące wizyty w serwisie.
Teraz nadszedł czas na kanapowóz :
Rover 75 Tourer 2002 rok Silnik: 2.0 CDT (+ naklejka xpower 135hp na słupku)
Piękny błękitny kolor
Całkiem ciekawe wyposażenie - jasna skóra + podgrzewane tyłki z przodu , czujniki parkowania, tempomat. Niestety brakuje mi xenonów i trochę TC.
Przebieg LICZNIKOWY obecnie ponad 234 tysiące. Zaznaczam, ze licznikowy, bo w holenderskiej książce serwisowej wpis sprzed 3 lat - 270 tys. Ze statystycznych wyliczeń ma przejechane kolo 380 tys (rok niewiadomy w Holandii policzony statystycznie + poprzedni właściciel twierdzi, ze w ciągu 2 lat zrobił nim 70 tys). W każdym razie nie kopci, silnik oleju na 1000 km bierze około 0.1-0.2 litra (jeżeli przyjęte założenia, ze różnica min/max na bagnecie to 1 litr) wiec tragedii tez nie ma.
Tak na początek pojawi się lista rzeczy, które niestety muszę zrobić i tych, które chce zrobić (a trochę tego jest ). Także plan na najbliższe 2 lata.
05.05.2015 (236.000): 140 zł
- nabicie klimy i ozonowanie (70 zł)
- spawanie przedniej prawej 18'' (70 zł)
13.05.2015 (236.500): 800 zl
- kupno 4 używanych wtryskiwaczy od AdaskoC (3 były sprawne, 1 niedomagał)- 300 zł
- sprawdzenie wtryskiwaczy od AdaskoC i dobranie czwartego sprawnego z kompletu co był włożony - 500 zł
18.05.2015 (236.700): 450 zł
- wirus a'la MaRek (z podziękowaniem dla longer86) (450 zł)
20.05.2015 (236.750): 240 zl
- montaż tłumika końcowego z BMW E46 2.0d po lifcie (70 zł używany tłumik + 170 zł montaż)
24.06.2015 (237.800): 430 zl
- wymiana rurek przewodów hamulcowych idących do tylnych kół (1 walnięta, druga w agonii) - 430 zł
25.05.2016 (244.500): 7000 zł
- naprawy blacharskie (w tym wymiana uszkodzonych elementów (wszystko co się da wymienić), naprawa pordzewiałych progów, wyprostowanie progu, prostowanie dachu) - 2000 zł
- lakierowanie całego pojazdu 4500 zł
- spinki do chromów - 500 zł
28.05.2016 (244.500 -> 390.000): 0 zł
- wymiana licznika (dzięki MaReK) i zaprogramowanie EEPROMu na przebieg 390 tys km (tak chciałem - jest to przebieg 'w miarę realny')
- wymiana oringów na kolanku IC
16.07.2016 (391.500): 80 zł
- wymiana poduszki olejowej tzw gruszki na używkę - 80 zł
- wymiana fotela kierowcy (poprzedni był zarwany i skóra popękała)
18.07.2016 (391.500): 480 zł
- wymiana oleju na Specol Gold 0W40 (z płukanka), filtra oleju (Knecht) i dodatek do oleju - 350 zł (płukanka Archoil 2820 - 59 zł; Specol Gold 0W40 8L - 2x77zł=154zł; dodatek Archoil 9200 - 136 zł; filtr oleju Knecht - 30 zł) - 380 zł
- montaż czujnika temperatury powietrza w dolocie z polifta - 50 zł
- specyfik do czyszczenia okładu paliwowego i wtryskiwaczy VALVOLINE VPS SynPower HD Diesel System Complete 500 ML (starcza na 1000 litrów ON) - 50 zł
Na pewno: - sprzęgło (myślę, ze w ciągu najbliższego roku trzeba niestety będzie się zabrać - łapie 1-2 cm nad podłogą) - Kupno opon letnich - Polerowanie reflektorów - Wymiana przednich bocznych szyb - Niezamykające się tylne drzwi na mrozie - Klepanie i być może malowanie tylnych lewych drzwi (ktoś na firmowym parkingu pozazdrościł R i przejechał przez polowe drzwi - efekt w postaci rys i drobnego wgniecenia) - wymiana poduchy olejowej - malować przedni zderzak i odnowić grill - pozbyć się rdzy po obydwóch stronach z przednich błotników i progów (chlapacze wciskały się w lakier) - wymienić przednie hamulce - wymiana poduszki silnika nad skrzynia biegów - ogarniecie bijących hamulców
Prawdopodobnie: - Nie jestem pewien co do wtrysków (średnie wartości korekcji wg INPY 1. -2,46 || 2. 0,04 || 3. 1,23 || 4. 0.85
Chce: 1. Zmienić przednie lampy z halogenów na xenony (soczewki) (sensownie i legalnie, a nie HIDy za 80 zł z alledrogo) - oczywiście zależy w jakiej kwocie da rade się zamknąć 2. Polerowanie lakieru 3. Obszycie skóra kierownicy
4. Regeneracja felg
5. Wymiana końcowego tłumika na cichy 6. Kupno większych felg (R obecnie stoi na 15) 7. Może zwiększyć moc do 150 km? 8. Jak już szaleć to może dorzucić TC 9. Założyć dolna osłonę silnika (obecnie jej brakuje) 10. Przy następnej wymianie oleju płukanka układu. 11. Zamontować większe turbo ze zmienna geometria łopatek.
12. Zamontować tylny zderzak i dokładkę klapy bagażnika z polifta 75. 13. Pomalować zaciski hamulcowe. 14. Wymienić przednie hample na większe z ZT190 przez co konieczne jest kupno felg 17" i zimówek
15. Wymienić wszystkie poduszki silnika na PU
16. Wymienić skrzynie biegów na automat (odpada ze względu na 'wytrzymałość' automatu na tuning) 17. Montaż zestawu HID (+ spryskiwaczy lamp i samopoziomowania)
18. Wymiana przedniej szyby (obecna jest mocno potrzaskana) 19. Wymienić radio na stację 2 din 20. Wygłuszyć samochód
Zapewne o 20 innych rzeczach zapomniałem i będę je dopisywał na bieżąco
Na początek 2 pytania:
1. Czy wtryski się kwalifikują do regeneracji, czy na razie jeszcze przeżyją?
2. Czy ta szpara miedzy grillem i maska nie jest za duża?
3. Co trzeba wymienić/dołożyć/zrobić do LEGALNEJ przeróbki na xenon:
a) domyślam sie, ze wymienić lampy
b) zbiorniczek płynu do spryskiwaczy różnił się w zależności od wersji normalnej/xenon?
c) pompka + spryskiwacze reflektorów (zastanawiam się nad wymiana zderzaka - obecny jest porysany z obydwu stron przez poprzedniego właściciela)
d) wymiana LSM?
e) czujniki do poziomowania są tylko na tylnych wahaczach, czy z przodu tez?
Więcej zdjęć wleci po wizycie na myjni
A na koniec burze mit, ze R75 ciężko się parkuje
I parę 'świeżych' zdjęć:
W sumie dodam jeszcze podziękowania dla osób, które ratowały pomocą, radami i z cierpliwością odpowiadającymi na glupie pytania
- AdaskoC
- sash997
- Sandman
- sknero
- longer86
- tuners
- MaReK[/quote]
Ostatnio zmieniony przez prebenny Czw Lis 23, 2017 10:58, w całości zmieniany 72 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 28, 2015 22:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Aby mieć xenon wystarczy lampy i spryskiwacze, jak chcesz się bawić konkretnie, to możesz założyć czujniki poziomowania i zmienić włącznik świateł pod xenon. Spryskiwacze nie są łatwo sprawą ponieważ albo dasz oddatkowy przełącznik albo udasz się do Warszawy na programowanie fabryczne i trzeba wówczas zmienić syreny alarmową. Bo teraz masz taką ze jak zaprogramujesz spryskiwacze, to wraz z ich włączeniem włączy się syrena. Chyba ze zamontujesz osobny przycisk
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Czyli LSM musiałbym zmienić dopiero w momencie jakbym chciał samo poziomowanie świateł dorzucić?
Tak. Ale tu nadal nie jest prosto, bo nie ma wiązki idącej od LSM do czujników, trzeba samemu zrobić, nawet w RAVE nie ma zdjęć wtyczek jak wyglądają, ale schemat instalacji jest.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Aha. To będzie trzeba pokombinować Dzięki za odpowiedzi o również witam longer86
Na dzień dzisiejszy wymontowałem sterownik webasto i jako, że Inpa zgłasza błędy czujnika płomienia (wg sasha najprawdopodobniej uszkodzony sterownik) i wentylatorka, to najpierw sterownik odwiedzi elektronika żeby go sprawdził i ew. naprawił.
Z najbliższych planów: wymiana przepływomierza, sprawdzenie czy po resecie błędów silnika znów pojawi się błąd świec -> jeśli tak to czeka mnie wymiana świec. A trzecią męczącą mnie sprawą są wtryski (i tu już chyba się będę konsultował z mechanikiem a i przy okazji lampy wyreguluję, bo chyba po oczach walą ).
szpynior też o STP myślałem W niedzielę jeszcze raz podepnę R pod Inpę i sprawdzę czy znów pojawił się błąd świec. Jeżeli tak to od nich zacznę i przy okazji doleję STP do zbiornika.
A co do spryskiwaczy to myślałem żeby się czegoś z elektroniki nauczyć i może dorzucić jakiś prosty układzik, który by zliczał uruchomienia spryskiwaczy i powiedzmy co 5 uruchamiał spryskiwacz lamp (acz nie wiem na ile jest to możliwe, a na ile moje abstrakcyjne myślenie informatyka, który z elektroniką wspólnego nigdy nic nie miał ).
[ Dodano: Pią Sty 30, 2015 16:58 ]
I dziś naprawiony został sterownik webasto - znikł błąd czujnika płomienia (co zresztą sash997 przewidział . Zostaje jeszcze wiatrak, ale niestety pogoda nas nie rozpieszcza do robót 'pod chmurką' więc trzeba będzie poczekać na przyjazne warunki
Tyle z dobrych wiadomości. Z tych nieco gorszych - 13573 glow device strikes back
Czyli świece do wymiany (w sumie już sam widziałem, że coraz ciężej odpalał).
[ Dodano: Pią Lut 13, 2015 10:19 ]
No to w końcu 2 dni wolnego i można się było zabrać do roboty
Wczoraj wizyta u szklarza i dorobienie prawego lusterka (ale coś mi podgrzewanie nie działa ). Dzisiaj z kolei dotarł do mnie sterownik po wizycie u sash997, ale niestety jeszcze świeca do wymiany
Przy okazji wizyta na szczotkach na orlenie (wiem, że lakier, ale niestety bezdotyk by sobie już nie poradził).
[ Dodano: Czw Mar 05, 2015 18:57 ]
Dziś wymiana świec (2 były uwalone) i przepływomierza na używkę (zobaczymy jak teraz będzie się sprawował, na razie mam wrażenie, że równiej chodzi i 'równiej' przyspiesza, acz nadal jest jakby przymulony ).
[ Dodano: Pią Kwi 03, 2015 20:13 ]
No to na dzisiaj felgi od AdaskoC (680 zł komplet 5 felg + 60 zł transport) + 1580 zł opony (380zł/szt, czyli 1520 + 60 zł montaż). A oponki Yokohama BlueEarth-A AE-50 225/40R18 ( http://www.oponeo.pl/dane...xl-rpb#88790747 )
I R w końcu stoi na letnich. Sorry za jakość zdjęć, ale ciemno już i pogoda nie powala
Ale już teraz wszędzie obcieram tymi chlapaczami, a co dopiero po obniżeniu A tak serio to będę myślał o obniżeniu, ale póki zawieszenie jest OK to jest to priorytet niski. Teraz muszę ogarnąć lakiernika (prawy próg i podłoga zżarte ), wtryski i sprzęgło. Potem jeszcze wirusa i wtedy bierzemy się za pierdoły
Ciężko powiedzieć po zrobieniu 5 km Mam wrażenie jakby trochę twardziej siedział, ale coś więcej będę mógł powiedzieć jak już chociaż ze 100-200 km zrobię
widzę tu ciekawe pomysły roverowy grill prebenny Ty poszukujesz gumek do progów? jeśli wezmę progi od Adama w maju i będą gumki to będę miał sześć bo już się ponoć wysyłają, jeśli od Adama nie będzie(muszę dopytać) to będą 2 wolne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum