dziś dostałem się do chłodnic. Przed remontem skrzyni, 2 razy wypluła olej i teraz oto taki efekt. Chłodnica wody taka sama Teraz użyć piany aktywnej czy nie
Czy chłodnica klimy jest tylko na 4 śrubach u góry przykręcana?? Pasowało by mi się dostać do chłodnicy wody,a nie byłem ściągnąć czynnika
da się obudowę ściągnąć bez ściągania węzy od klimy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 30, 2014 16:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam! ja mam taki problem - klima nabita ale nie mogę z niej korzystać bo nie włącza się wentylator i nie wiem teraz czy to wina rezystora ? czy wina wiatraka ?
jak sprawdzić co jest nie tak ? i czy da się to naprawić domowymi sposobami czy to będą kolejne koszty ?
Sprawdź, czy wiatrak w ogóle działa - włącz nawiew na przednia szybę przyciskiem na panelu klimy. Jeśli wystartuje to wiatrak (a przynajmniej jeden jego bieg) jest ok. Jeśli nie - szukasz dalej.
Możesz zdjąć grill i - mając sprawne dłonie - wyciąć rezystor i połączyć tymczasowo przewód. Teraz włącz klimę i sprawdź, czy ruszy. Jeśli ruszy - to winny był rezystor, który w tej sytuacji wypada wymienić. Jeśli nie - to szukasz dalej, ale i tak bez zdjęcia zderzaka to się raczej nie obejdzie.
Będziesz musiał dostać się do skrzynki z przekaźnikami i - skoro masz CDT - sterownikiem wentylatora w formie PCB. Najprościej będzie rozpiąć wtyczki i podając napięcie bezpośrednio na wentylator (bez pośrednictwa sterownika) sprawdzić, czy ten działa. Jeśli działa - winny jest jeden z przekaźników lub płytka PCB. Jeśli nie działa - to masz uwalony wentylator.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Troszkę szukałem ale niestety mam bardzo ograniczony wolny czas a nie mogłem znaleźć nic konkretnego. Zderzak ściągnąłem już nie raz, przekaźniki? Te pod maską? Wszystko wydaje się takie proste jak czytam wiec może jakoś podolam.
Jeszcze jedno- co moge popsuć np źle podpinajac ? Bo elektryka to chyba jedyne czego boję się ruszać w samochodzie.
sqiddy25, nie, nie chodzi o przekaźniki pod maską. Mam na myśli przekaźniki w sterowniku wentylatora. Znajduje się po stronie kierowcy w obudowie wentylatora (http://i39.tinypic.com/f225w5.jpg <- tutaj ładnie widać, to ta skrzynka po prawej stronie na zdjęciu).
Chociaż w skrzynce pod maską też jest przekaźnik i bezpiecznik odpowiedzialny za wentylator. Warto sprawdzić, zanim będziesz rozbierać dalej.
1. wiem, że mam mało czynnika w instalacji AC, bo sprawdzałem ciśnienie poprzez otwarcie zaworka na moment - słabo psiuka,
2. po włączeniu klimatronica w trybie AUTO po chwili zaczyna lekko rzucać silnikiem - odczuwalne na postoju - a następnie od strony kierowcy z silnika dochodzi odgłos metalicznego cykania, trochę jakby cichy, stłumiony młot pneumatyczny kujący beton, częstotliwość tego cykania [kucia] jest proporcjonalna do obrotów silnika
Cóż to może być? Dodam, że tzw. kojota nie uświadczyłem, klima właściwie nie chłodzi - jak wyżej wspomniałem raczej prawie brak czynnika.
I jeszcze jedno pytanie - na naklejce odnoszącej się do napełniania klimy napisane jest o jakimś oleju (ND-8 OIL, czy jakoś tak), o co kaman?
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum