Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 45 1.8 LGP] Problem z układem chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 45 1.8 LGP] Problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
Clint 




Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Inowrocław



  Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 12:30   [R 45 1.8 LGP] Problem z układem chłodzenia
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam koledzy. Mam taką zagadkową sytuację ze swoim roverkiem i obawiam się najgorszego :/ Zacznę od tego, że w styczniu tego roku robiona w nim była uszczelka pod głowicą. Płyn chłodniczy uciekał a dokładniej ściekał po ściance silnika, auto nie grzało na postoju, jedynie kiedy wrzuciło się mu na obroty. Parownik był zimny lub letni i gaz załączał się baaardzo późno. Winnym temu była uszczelka pod głowicą. Po zrobieniu dwa miesiące miałem spokój. Kilka dni temu zauważyłem, że gaz znów zaczął się załączać zbyt późno. Całą drogę do pracy jadę na benzynie(powinien załączać się w połowie drogi). Po zgaszeniu go i ponownym odpaleniu kiedy silnik jest jeszcze ciepły, gaz nie włącza się od razu. No i płynu w zbiorniczku wyrównawczym przybywa. Gdy sprawdzam rano, kiedy silnik jest zimny, płyn jest w normie(do połowy w zbiorniczku wyrównawczym). Po jeździe płynu przybywa a gdy silnik ostygnie płyn znów wraca do połowy zbiorniczka. Wczoraj po jeździe zatrzymałem auto, nie zgasiłem go i odkręciłem korek. Następnie zgasiłem auto a ze zbiorniczka wywaliło płyn a reszta spłynęła z powrotem do dołu(nie wiem czy do układu czy gdzie). Było słychać jak spływa. Mechanika mojego póki co nie ma ale mówił, ze niemożliwe żeby to była uszczelka. Póki co zamówilem nowy korek. Proszę o jakieś rady wprawionych w boju.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 12:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Kwi 23, 2015 06:51   

wg mnie zachowanie płynu w zbiorniczku jest prawidłowe, zawsze po rozgrzaniu silnika poziom płynu w zbiorniczku sie podnosi a kiedy silnik stygnie, wraca do stanu z przed rozgrzania. Jak odkrecaszkorek na goracym silniku to cisnienie go "wywala" Chyba nawet w instrukcji obsługi pisze zeby nie odkrecać korka na zbiorniczku kiedy silnik jest goracy - grozi poparzeniem ;)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Clint 




Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Kwi 23, 2015 21:41   

Dziękuję, problem chyba sam się rozwiązał :) Gaz znów załącza się elegancko. Jedyne co zrobiłem to odpowietrzyłem układ i znów wszystko jest cacy. Nic tylko jeździć :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Kwi 26, 2015 21:26   

wooy11 napisał/a:
zawsze po rozgrzaniu silnika poziom płynu w zbiorniczku sie podnosi a kiedy silnik stygnie, wraca do stanu z przed rozgrzania


Dokladnie, bo ciecz zmienia swoją objętość w zależności od temp.

wooy11 napisał/a:
Jak odkrecaszkorek na goracym silniku to cisnienie go "wywala"


Po odkręceniu korka ciśnienie w układzie się zmniejsza przez co płyn wrze w niższej temperaturze.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Heron 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Kwi 26, 2015 22:40   

Dodatkowo możesz spryskac preparatem "contact" lub "kontakt" czujnik temperatury cieczy. Nie zaszkodzi, a może korzystnie wpłynąć. (Byle to nie było wd-40, juz lepiej ewentualnie benzyna ekstrakcyjna)
_________________
W doświadczeniach siła..
 
 
Clint 




Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 15:54   

No i problem z późno załączającym się gazem znów powrócił :/ Zmieniłem korek, odpowietrzyłem ponownie a w przyszłym tygodniu wizyta u gazownika który zapewne powie, że wszystko jest ok a ten silnik po prostu musi dłużej się nagrzać. Nie wiem co to może być....
 
 
robczach 



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 15



  Wysłany: Pią Maj 01, 2015 12:36   

Clint napisał/a:
No i problem z późno załączającym się gazem znów powrócił :/ Zmieniłem korek, odpowietrzyłem ponownie a w przyszłym tygodniu wizyta u gazownika który zapewne powie, że wszystko jest ok a ten silnik po prostu musi dłużej się nagrzać. Nie wiem co to może być....


Po pierwsze płyn po nagrzaniu zawsze zwiększa swoją objętość, po wystygnięciu zawsze powraca do stanu sprzed nagrzania, wiec tutaj masz wszystko ok.

Co do przełączania na gaz miałem podobnie. Pewnego dnia auto po prostu zbyt późno zaczęło się przełączać na gaz, ale jakoś nie przywiązywałem wielkiej uwagi do tego. Żeby tego było mało to poszła mi pompa sprzęgła no i niestety auto do mechanika. Jak odbierałem samochód to mechanik mówi że silnik jakoś dziwnie się zachowuje, że się zapowietrza parownik, że musieli go kilka razy odpowietrzać, że woda im się raz zagotowała. Znów zlekceważyłem to, twierdząc że korek od zbiorniczka wyrównawczego nie trzyma ciśnienia i puszcza wodę. Niestety obawy mechanika były słuszne - po jakimś tygodniu poszła mi uszczelka pod głowicą. :mad:

Niech mechanik najpierw sprawdzi silnik pod kątem HGF, bo to mogą być pierwsze jego obajwy - układ chłodzenia zapowietrza się spalinami.
 
 
Clint 




Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Maj 03, 2015 09:58   

HGF mialem niedawno robiony a gaz znów załącza się normalnie. Czeski film z tym autem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 420] Problem z układem chłodzenia
Maxu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Mar 10, 2011 20:39
jerzy53
Brak nowych postów [45] Problem z układem chłodzenia
Orzel123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Maj 15, 2016 10:18
Radarski
Brak nowych postów [R45] Problem z układem chłodzenia
JurekW Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Paź 25, 2017 10:42
JurekW
Brak nowych postów [MG ZS 2.0 TD] Problem z układem chłodzenia
Wasiri Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Paź 10, 2017 20:36
Wasiri
Brak nowych postów [416] Problem z układem chłodzenia :(
grzegorz1652 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 27 Sro Cze 08, 2011 14:32
grzegorz1652



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink