Wysłany: Pią Lip 18, 2014 22:22 [R75 CDT] regenerowany wentylator dalej nie dziala
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
witam, wlasnie dalem wentylator do regeneracji, zrobili wymienili szczotki i jakies tam kolko gdzie chyba szczotki sie o niego ocieraja, i dalej nie dziala, klima dziala wlanczam klime nawet przy rozgrzanym silniku wentylator sie nie zalancza, tempomat nie dziala i tez nie slychac trabki alarmu jak zostawie maske lub bagaznik otwarty i zamkne drzwi, czy to wszystko moglo by miec cos wspolnego? acha i jeszcze robiac test IPK 7.0 na temperature plynu wskazal 000
_________________ '99 Rover 75 CDT, manual
Ostatnio zmieniony przez maciejk1980 Pią Lip 18, 2014 22:41, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 18, 2014 22:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Najpierw sprawdź bezpieczniki ! W komorze silnika potem wszystkie nad nogami pasażera ... daj znać co odkryłeś nie działający tempomat nie pasuje tutaj za bardzo ale i to się da rozwiązać.
Pytanie czy wentylator był sprawdzany na krótko czy działa ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
znaczy dzialal nawet przed regeneracja jak go podlaczyli na krotko bardzo wolno, a po regeneracji nie sprawdzalem szczerze mowiac mechanik wziol 150zl i mowil ze dziala:) wiem moj blad, IPK test 7.0 na temperature wody wskazuje 000 ma to cos wspolnego? takze po podlaczeniu wentylatora po regeneracji, temperatura na desce rozdzielczej pokazywala -29 zamiast 29, po odlaczeniu baterii na pare minut wrocilo do normy
bezpieczniki nietak dawno sprawdzane wszystkie dobre pod schowkiem u pasazera jeszcze sprawdze jutro raz
przekaznik testowalem 3 rozne w komorze silnikowej bez zmian
jak silniczek spalony jak dziala po regeneracji i przed, a czy to moze byc wina czujnika wody, jesli pokazuje za malo to moze sie nigdy nie wlaczyc wntylator bo komputer mysli ze sie nie nagrzal wystarczajaco?
no nie wiem, na krotko jak podlanczali przed wymienieniem szczotek to sie krecil powoli, i jeszcze chyba wymienili komutator, czyli powinien byc sprawny, przeciez powiedzieli by mi ze jest spalony i do wyrzucenia
W dieslu nawet przy rozgrzanym silniku wentylator się rzadko włącza - jeśli idze o sam silnik to nawet jakby wentylatora nie było, ale reszta układu chłodzenia jest sprawna to nic się nie powinno stać złego.
Jeśli wentylator masz sprawny, przekaźniki w skrzynce przy wentylatorze sprawdzone, bezpiecznik na miejscu to sprawdź jeszcze rzecz najbardziej prozaiczną - czy masz nabity czynnik chłodzący w klimie. Jeśli czynnika nie ma lub jest za mało to wentylator nie odpali (przynajmniej u mnie tak było).
Niedziałający tempomat to najczęściej kwestia czujnika pedału sprzęgła. Zdejmij osłonę pod nogami kierowcy i sprawdź, czy biały czujnik dotyka pedału. Jeśli nie to "wysuń" go w stronę pedału (jest zamocowany na takiej jakby prowadnicy, trzeba użyć trochę siły, ale z wyczuciem). Jeśli to nie to - to czujnik może być uszkodzony. Najlepiej byłoby gdybyś się podłączył pod komputer i sprawdził błędy. Uszkodzony czujnik powinien się ujawnić.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
klima byla nabijana miesiac temu, dosc chlodna jest szczegolnie chlodniejsza czym mniej wiatrak nawiewu chodzi, na 2 kreski zauwazylem lepiej niz na wiecej, ale jakos nie scholodzila samochodu w srodku przez 10 minut, moze to za malo czasu nie wiem, cos slyszalem zeby wiatrak sie zalaczyl klima musi byc ustawiona na nawiew szyby inaczej nie zalaczy sie?
Nie chce się tutaj mądrzyć ale jak nie działa wentyl to układ klimy jest słabo chłodzony i się wyłącza bo jest zbyt duże ciśnienie jak to potrwa dłużej a zabezpieczenie się zepsuje TZN czujnik ciśnienia (choć to mało prawdopodobne) rozwali ci cały układ. Jak byś jechał autem to klima będzie działać non stop. Poczytaj o układzie w naszym aucie a się dowiesz co i jak.
muszę sprostować kolegów, albo u mnie jest coś nie tak... sprawdziłem, jak ostatnio pożegnałem się z czynnikiem z układu klimy czyli układ jest pusty, presostat nie wykrywa ciśnienia i sprężarka nie załącza się, wentylator mimo to z automatu włącza sie na pierwszym biegu
ano wlasnie, czy sprezarka by zalanczala sie gdyby nie bylo by wystarczajaco czynnika? raczej chyba nie
[ Dodano: Pią Sie 08, 2014 17:56 ]
dzis na allegro zauwazylem jakis przekaznik/rezystor wentylatorow do rovera 75 czy to chodzi o wentylator silnikowy czy wentylator nawiewu?? czy wentylator z innego rovera 2.0, 2.5, 1.8 bedzie pasowal?
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Maj 07, 2015 20:03
longer86 napisał/a:
muszę sprostować kolegów, albo u mnie jest coś nie tak... sprawdziłem, jak ostatnio pożegnałem się z czynnikiem z układu klimy czyli układ jest pusty, presostat nie wykrywa ciśnienia i sprężarka nie załącza się, wentylator mimo to z automatu włącza sie na pierwszym biegu
A przy okazji pytanko, trochę związane z wentylatorem
Mam zamiar doprowadzić Roverka do wrzenia , co by sprawdzić czy włączy się wiatrak. Niestety klimę mam nie sprawną i tylko taka gorąca metoda mi pozostaje.
I jeżeli wentylator nie włączy się przy tych 100-105'C (na więcej chyba się nie zdecyduje) jak będzie najzdrowiej dla autka?:
1 - wyłączyć silnik i poczekać aż ostygnie
2 - schłodzić jazdą, z nawiewem ustawionym na maksymalną temperaturę.
3 - a może jeszcze coś innego
Jakie temperatury nie robią na dieslu dużego wrażenia?
Doprowadzić do wrzenia? To może być trudne w dieslu. Masz na to jakiś plan?
Jak kupiłem mojego, po "przeglądzie" w zaprzyjaźnionym warsztacie wyszło, że ma za mało płynu chłodzącego (w zbiorniczku sucho na wiór), a do tego ta resztka, co zeszła to chyba była wodą rozcieńczana (w każdym razie tak wyszło z jakiejś ichniej próby). Tymczasem jeździłem sobie spokojnie przez kilka tygodni wcześniej i wskazówka nie podeszła ani odrobinki nad połowę... aaa i w wentylatorze miałem padnięty rezystor, więc też się nie załączał.
Jeśli chcesz po prostu sprawdzić, czy wentylator działa, włącz nawiew na przednią szybę na panelu klimy. Wtedy powinien się obowiązkowo odpalić.
Mnie się nie udało zagotować diesla w temp. 34C w korku. Wentylator nie działał, bo się spalił, wskazówka od temp. wody lekko drgnęła.
maciejk1980 napisał/a:
acha i jeszcze robiac test IPK 7.0 na temperature plynu wskazal 000
A wskazówka od temp. wody działa poprawnie?
U Ciebie kolego może problem jest w puszcze sterującej, bezpiecznikach albo przewodach.
Czasami zdarza się, że śmigło potrafi przeciąć wiązkę, ale to by zostało wyłapane przy wymianie wentylatora. Jakby się okazało, że to puszka i nie bardzo da się naprawić to albo:
1. W Britcarparts.pl pojawiły się używane, ale sprawne wentylatory w dobrej cenie. Do diesla zostały jeszcze dwa, bo sam dwa kupiłem dla siebie Zamierzam je zregenerować aby posłużyły na długie lata i był cichsze od mojego obecnego. Nie myślę o odsprzedaży. Wentylatory są bez śmigieł, ale to nie problem.
2. Stosujesz przeróbkę dostępną na forum/stronie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Maj 08, 2015 08:28
wellman napisał/a:
Doprowadzić do wrzenia? To może być trudne w dieslu. Masz na to jakiś plan?
MaReK napisał/a:
Mnie się nie udało zagotować diesla w temp. 34C w korku. Wentylator nie działał, bo się spalił, wskazówka od temp. wody lekko drgnęła.
Nie jesteście pierwsi, co to mówią, ale ja od pewnego czasu mam inne doświadczenia. Nie dalej jak we wtorek ok. 17-tej. Kilka zmian świateł do skrętu z Puławskiej w Idzikowskiego(MaReK coś pewnie wie o tym ) i korek na Idzikowskiego od Puławskiej do Sobieskiego. Nie wiem jak długo to trwało, ale tylko dzięki włączonemu nawiewowi(temp. na maks i 4 kreski siły nadmuchu), temperatura płynu nie przekroczyła 95'C.
Drugi przykład - następnego dnia czyli w środę, po wymianie płynu chłodniczego, mechanicy próbowali rozgrzać silnik do temperatury przy której zaskoczy wentylator. Na biegu jałowym 99'C stuknęło po jakiś 20-30 minutach, ale silnik był schłodzony po 2,5 godzinnym odpoczynku, a i temperatura powietrza nie była za wysoka, ok. 15'C. Niestety, byłem pewien, że wiatrak powinien się włączyć przy 97, więc gdy temp. utrzymywała na poziomie 99'C, doszliśmy do wniosku, że wentyl jest "popsiuty" i wyłączyliśmy silnik. Niestety, mimo naszych usilnych starań, okazało się, że jednak wiatrak działa , a to za sprawą podpiętego kompa. Mechanik twierdzi, że wentylator jest dwu biegowy, ale nie wiem czy można mu ufać , bo do tej pory nie miał okazji diagnozować w ten sposób żadnego Roverka.
wellman napisał/a:
Jeśli chcesz po prostu sprawdzić, czy wentylator działa, włącz nawiew na przednią szybę na panelu klimy. Wtedy powinien się obowiązkowo odpalić.
Raczej to się nie uda, bo nie działa klima w moim Roverku
longer86 napisał/a:
Albo schematy w dłoń i sprawdzić na krótko dostając się do kostki pod zderzakiem po stronie kierowcy
To mnie chyba nie urządza, bo wiem już, że wentylator działa(chociaż ten pierwszy bieg to jakiś flegmatyczny taki ), tylko chciałbym się dowiedzieć czy działa prawidłowo jego sterowanie, czy się włączy się przy odpowiednio wysokiej temperaturze.
maciejk1980 napisał/a:
IPK test 7.0 na temperature wody wskazuje 000
A to nie było mierzone w pozycji pierwszej kluczyka w stacyjce?
W dieslu nawet przy rozgrzanym silniku wentylator się rzadko włącza - jeśli idze o sam silnik to nawet jakby wentylatora nie było, ale reszta układu chłodzenia jest sprawna to nic się nie powinno stać złego.
Jeśli wentylator masz sprawny, przekaźniki w skrzynce przy wentylatorze sprawdzone, bezpiecznik na miejscu to sprawdź jeszcze rzecz najbardziej prozaiczną - czy masz nabity czynnik chłodzący w klimie. Jeśli czynnika nie ma lub jest za mało to wentylator nie odpali (przynajmniej u mnie tak było).
Niedziałający tempomat to najczęściej kwestia czujnika pedału sprzęgła. Zdejmij osłonę pod nogami kierowcy i sprawdź, czy biały czujnik dotyka pedału. Jeśli nie to "wysuń" go w stronę pedału (jest zamocowany na takiej jakby prowadnicy, trzeba użyć trochę siły, ale z wyczuciem). Jeśli to nie to - to czujnik może być uszkodzony. Najlepiej byłoby gdybyś się podłączył pod komputer i sprawdził błędy. Uszkodzony czujnik powinien się ujawnić.
Witam podpinam się pod temat.Mam problem z klimatyzacją.Gdy włączam klime na panelu wentylator nie startuje.Napiecie idzie na przewodach do wentylatora bo mechanik dziś sprawdzał.Ale okazuje się że kompresor nie startuje.Mechanik powiedział że mam za mało czynnika.Teraz moje pytanie czy jak dobije sam czynnik kompresor i wentylator ruszy?Kolega wellman pisał że jak nie miał czynnika to mu wentylator po włączeniu klimy też nie startował,w innym poscie czytałem że wentylator działał mimo że klima nie działała.Jak to w koncu jest?proszę o pomoc.Z góry dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Maj 22, 2015 10:43
roverr napisał/a:
Ale okazuje się że kompresor nie startuje.Mechanik powiedział że mam za mało czynnika.Teraz moje pytanie czy jak dobije sam czynnik kompresor i wentylator ruszy
Tak, mechanik ma rację. Żeby klima zadziałała(kompresor), w układzie musi być odpowiednia ilość czynnika chłodniczego. Teoretycznie to samo powinno być z wentylatorem, chociaż, jak do tej pory, są dwa przypadki( ja i kol.longer86 )włączania się wentylatora mimo braku czynnika. Tak dokładnie nie wiem, ale przy sprawnej klimatyzacji, wentylator też nie musi się zawsze włączać. Zależy to chyba m.in od temperatury otoczenia i żądanej temperatury, ustawionej na panelu klimy.
Pozdro
Ale okazuje się że kompresor nie startuje.Mechanik powiedział że mam za mało czynnika.Teraz moje pytanie czy jak dobije sam czynnik kompresor i wentylator ruszy
Tak, mechanik ma rację. Żeby klima zadziałała(kompresor), w układzie musi być odpowiednia ilość czynnika chłodniczego. Teoretycznie to samo powinno być z wentylatorem, chociaż, jak do tej pory, są dwa przypadki( ja i kol.longer86 )włączania się wentylatora mimo braku czynnika. Tak dokładnie nie wiem, ale przy sprawnej klimatyzacji, wentylator też nie musi się zawsze włączać. Zależy to chyba m.in od temperatury otoczenia i żądanej temperatury, ustawionej na panelu klimy.
Pozdro
Dzięki za odpowiedz.Czekam jeszcze na odpowiedz kolegi WELLMANA,bo on pisał że nie miał czynnika i wentylator nie ruszał,a jak nabił to ruszył:)Bo jak mam zepsuty wentylator to nie ma co klimy nabijać.Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum