Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] czujnik walka rozrzadu w CDT - warto kupic zamiennik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] czujnik walka rozrzadu w CDT - warto kupic zamiennik
Autor Wiadomość
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 14, 2015 11:24   

Może masz jakaś witaminke od MaReK'a :) Wspominał mi kiedyś że chce ogarnąć temat pomijania sprawdzania czujnika wałka przy odpalaniu ...
Ostatnio zmieniony przez Punx Czw Maj 14, 2015 13:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 14, 2015 11:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 14, 2015 11:46   

cin1391 napisał/a:
Czy czujnik położenia wałka rozrządu wpływa na normalną pracę silnika, np na biegu jałowym?
nie , bo nie bierze udziału w sterowaniu , można go wypiąć. Jest potrzebny tylko do rozruchu dla ECM do określenia czasu wtrysku paliwa.
cin1391 napisał/a:
I czy ją podpinam, czy nie, silnik pracuje tak samo
prawidłowo.
cin1391 napisał/a:
jakie mogą być objawy jego uszkodzenia?
nieodpalanie , ale może to być też wina przekaźnika który go zasila.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 10:12   

Punx napisał/a:
Może masz jakaś witaminke od MaReK'a :)

Witaminka nie siedzi w tablicy map. Nie posiadam wiedzy jak można go wyłączyć. Niektórzy specjaliście twierdzą, że to kwestia jednego bajtu. Inni, że to kwestia map startowych.

Najczęściej usterka dotyczy nieodpalania na ciepłym silniku. Niektórzy z forumowiczów mieli na to metodę taką, że jeździli bez osłony silnika i mieli powietrze sprężone w puszcze ;) Wyjmowali czujnik, psikali z puszki odwróconej, schładzali czujnik, montowali i odpalali auto ;) Metoda trochę karkołomna, ale jak co komu pasuje ;)

Odłączony czujnik nie pozwoli nam na odpalenie silnika. Jednak błąd zapiszę się w logu sterownika. Odłączony czujnika podczas pracy nie wpłynie na jego pracę ale błąd się zapisze.

Ostatnio zakupiłem czujnik od BMW E46 330d (nie 320d). Zagadał z naszym R, chociaż niektórzy twierdzili, że nie pasuje. Może od wersji 320d nie pasuje, ale od 330d mnie zadziałał.

Zauważyłem też, że ma znaczenie mocowanie tego czujnika. Na przykład czujnik nie działa - nie odpala ciepłego silnika. Zdejmuję na chwilę oring, montuję go bez niego - czujnik wpada trochę dalej - i auto odpala - tyle że bez oringu nie da się jeździć.

Ostatnio wymieniałem pokrywę zaworów. Wyjąłem na 100% sprawny czujnik. Położyłem na półce. Założyłem nową obudowę i dupa... czujnik nie działa :) Założyłem inny, też sprawny działa, a mój działa w innym aucie... takie czary ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 10:29   

Na rozgrzany czujnik sprężonym (zimnym) powietrzem - hmm tam jest elektronika a elektronika nie lubi nagłych drastycznych zmian temperatur, ja takie chłodzenie wykonywałem polewając czujnik wodą o temperaturze 20-25st C ...

Co do czujnika od BMW to ja kupiłem zamiennik za 270pln i niestety zachowywał się chimerycznie, gorzej niż ten mój uszkodzony ... raz odpalał a innym razem nie, dlatego wziąłem ze Szrotu za 150pln stary oryginał przejeździłem rok a jak zaczęły się kłopoty to go na tym szrocie wymieniłem na kolejną używkę tym razem za 0 pln.
 
 
 
Qbs 




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: okolice K-ce



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 16:02   

pytanie trochę z innej beczki, jakie jest prawidłowe napięcie na tym czujniku (mam na myśli ten u góry obok wlewu oleju). Bo nie wiem czy czujnik padł czy ma za niskie napięcie.
_________________
stay alert stay alive ;)
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 27, 2015 16:22   

Qbs, masz tu ładną "instrukcję obrazkową", zapożyczoną z brytyjskiego forum, jak przetestować ten czujnik i jakie powinien mieć wartości. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Qbs 




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: okolice K-ce



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 19:24   

wellman napisał/a:
Qbs, masz tu ładną "instrukcję obrazkową", zapożyczoną z brytyjskiego forum, jak przetestować ten czujnik i jakie powinien mieć wartości. :-)
Dzięki wielkie, ja jak wypiąłem czujnik i sprawdziłem na kablach napięcie to przy włączonym zapłonie mam 1.3 V :| chyba coś jest nie teges, co może być powodem ? Ale nie wiem czy to dobrze zrobiłem bo mam inne kolory kabli :P tzn jeden kabel jest czerwono-biały (dwukolorowy) a reszta tak samo. Co myślicie o takim domowym teście ? https://www.youtube.com/watch?v=W_OBB30qbx0
_________________
stay alert stay alive ;)
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 27, 2015 19:33   

Jeśli zmierzyłeś go tak jak na tym zdjęciu i masz tak niskie napięcie, a przy tym problemy z odpalaniem, to znalazłeś przyczynę problemu. :P

Podmień czujnik na inny i zobaczy, jak się wtedy będzie zachowywał.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Qbs 




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: okolice K-ce



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 19:45   

No w tej sposób tego nie robiłem, będę musiał spróbować. Czyli od początku, stojąc przed autem, 1 pin z prawej to minus, 2 pin z prawej (środkowy) to plus a 3 pin licząc do prawej (pierwszy z lewej) to sygnał ?
_________________
stay alert stay alive ;)
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 27, 2015 20:50   

Według obrazka wpinasz się w żółty kabelek plusem, a masę masz na na silniku, nie inaczej.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] V6 czujnik polozenia walka rozrzadu
casa Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Mar 31, 2011 14:47
casa
Brak nowych postów [R75] czujnik polozenia walka rozrzadu zepsul sie po 2 tyg
tmk752 Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Lip 28, 2017 18:16
sknerko
Brak nowych postów [R75] Czujnik polozenia walka rozrzadu - zerwany gwint sruby
seducer Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Gru 17, 2010 01:52
seducer
Brak nowych postów [R75] Czujnik położenia wałka rozrządu - gdzie kupić?
dusiek Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Paź 01, 2010 18:33
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink