Wysłany: Sob Maj 23, 2015 14:53 [R75 V6] Problem z podpięciem wentylatora
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Drodzy forumowicze, auto stoi rozkopane, a ja nie mogę podłączyć wentylatora i potrzebuję pilnej pomocy.
Oryginalnie, samochód wyposażony był w wentylator posiadający 4 przewody przy silniku, obie wtyczki trójpinowe. Chodził na najwyższym biegu i postanowiłem go wymienć.
AdaskoC wysłał mi używany wentylator w świetnym stanie, ale... ma tylko dwa przewody przy silniku i jedynie dwa piny na wtyczce tam, gdzie poprzednia miała trzy.
Po podpięciu i wciśnięciu np. odparowywania szyb wentylator włącza się, ale na najwyższym biegu. Podejrzewam, że brak wolniejszego wynika z tego, że jeden pin pozostał luźny. Co mam z tym zrobić? Z czym go zmostkować?
Przetrząsnąłem chyba całe forum oraz stronę klubową i wciąż nie wiem co z tym mam począć.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 23, 2015 14:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dodatkowe informacje:
Brakujący pin to kabel niebieski z żółtym paskiem.
Wentylator po włączeniu LO lub odparowywania szyb włącza się dość szybko, wyłącza, znów włącza i tak w kółko - nie pracuje ciągle.
adam_26, myślałem, że to ten luźny pin odpowiadał za I bieg czy coś. Ok, pomęczę AdaskoC jeszcze o nowy rezystor. Chyba, że ze sklepu elektronicznego dam radę coś dopasować.
Jak byś podał napięcie na ostro w puszcze sterowniczej wentylatora to byś wszystko wiedział, tylko trzeba zderzak zrzucać i pas. Ogólnie na 1 biegu obwód zamyka się przez ten rezystor i to on odpowiada za 1 bieg jak się przegrzeje i ma przerwę to dupa. Nie wiem jak to jest przy z zmianie z 3 biegowego na 2 czy trzeba coś przepinać na kablach czy tylko się wtyczkę wpina. SeniorA pisał tutaj że to pasuje https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=888086
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Cze 21, 2015 21:30
Si, zawsze sprawdzam czy rezystor działa w 2 biegowych i 3 czy na każdym się załącza Musiał by to być ogromny zbieg okoliczności żeby akurat się u Ciebie zjarał rezystor po podłączeniu, choć z nimi różnie bywa. Mi sie spalił właśnie jak jechałem do sklepu było ok, jak już z niego wracałem i odpaliłem auto to nagle brak 1 biegu wentylatora...
czekam własnie aż na TME pojawią się rezystory, wypróbuję czy się nadają
W wolnym czasie mógłbym spróbować zrzucić zderzak, zdjąć sam rezystor i po prostu odpiąć go i zewrzeć te kable. Jak po włączeniu klimy wiatrak ruszy od razu - spalił się rezystor. Jeżeli wciąż nie będzie działać - problem z podpięciem. Chyba, że jakoś wcisnę przez grill przedłużone elektrody miernika.
Czy ktoś byłby chętny na rezystor AX100WR-0R47 ? Koszt z wysyłką wyjdzie około 50-55zł. Mogę zamówić najwyżej 4 sztuki na firmę, ale dalej prześlę już prywatnie.
Jeśli ktoś będzie chętny proszę o info, bo zamawiał będę dziś wieczorem, liczę że w piątek/poniedziałek już dostanę. Żadnych przedpłat nie zbieram, zakładam własną kasę a dalej umawiamy się dżentelmeńsko że rezystory ode mnie odkupicie.
Jeśli nie będzie chętnych zamawiam tylko jeden.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum