Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam Forumowiczów.
Zwracam się do Was z pytaniem, co oznacza jeśli obydwa przewody klimatyzacji cieńszy i grubszy są gorące?
Klimatyzacja działa prawidłowo od odpalania autka przez okres spokojnej jazdy. Po przekroczeniu prędkości z jazdy miejskiej w korku do normalnej 80km/h lub po autostradzie klimatyzacja przestaje chłodzić. W momencie jak klimatyzacja działa przewód grubszy jest ciepły, cieńszy oszroniony, natomiast jak już przestaje chłodzić obydwa przewody są gorące. Jeśli ktokolwiek z Was ma pomysł co może być powodem takiego działania/niedziałania klimy proszę o info
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 03, 2015 21:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
pewnie wyjdzie mu 00
u mnie problem od zeszlego roku nierozwiazany
po miescie i w trakcie jazdy autostradowej do 120km/h chlodzi
jak tylko depne troche bardziej to zamiast chlodzic grzeje i sie nie da jechac
Po twojej sugestii u mnie tez bylo 00
do dzis sie mecze , a tu znow wyjazd do PL
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Cze 05, 2015 08:33
Janosik72 napisał/a:
pewnie wyjdzie mu 00
u mnie problem od zeszlego roku nierozwiazany
newton napisał/a:
co może być powodem takiego działania/niedziałania klimy
skoro przy uruchomieniu klima sama nie sygnalizuje błędów i także test manualny daje 00 , to znaczy ,że instalacja i czujniki klimy są OK. Ale to nie wszystko , bo podczas jej pracy, ECM i BCU ją kontroluje i nią steruje , jeśli wystąpią jakieś anomalia w odczycie innych czujników to ECM wyłącza sprężarkę ,lub BCU zmienia ustawienia. Np. jak klima stanowi za duże obciążenie dla silnika to ECM ją wyłącza ( usterka sprężarki albo za duże ciśnienie czynnika itd. ). Sprawdźcie czy coś się zmienia w tym czasie na panelu klimy w sygnalizacji ustawień i działania .
[ Dodano: Pią Cze 05, 2015 09:33 ]
Dawidovs napisał/a:
a czujnik absu nie macie przypadkiem do wymiany?
no na przykład , ma znaczenie bo sterowanie ECM klimą jest powiązane z prędkością jazdy ( abs lewy przód , sygnał dla ECM ).
Witam,
test klimy 00, zawsze daje 00 czy działa czy klima nie działa. Czasem oczywiście po zmroku błąd nasłonecznienia. Wentylator jest po wymianie, kreci po przekręceniu kluczyka. Co do czujników ABS poczytam na forum ( ale jak rozumiem jeśli po przekręceniu kluczyka kontrolka ABS świeci tzn że jest wszystko w porządeczku?) Tydzień temu wymieniałem koło pasowe - w środku było rozerwane i mocno stukało, może i faktycznie sprężarka za duże obciążenie daje i zerwała mi koło pasowe?
Ale zauważyłem coś nowego
1) Obecnie chłodzi ale słabiutko jak nie wiem co i rurki wczoraj jedna lekko chłodniejsza od tej cieplejszej grubszej. Efekt w środku mizerny. Ale jeździłem spokojnie a temperatura była 14-16 stopni.
2) wentylator na chłodnicy bardzo wolno się kreci na I biegu, na tyle wolno że wyglądało to na żart, postanowiłem puknąć go trzonkiem śrubokręta i od popukiwania obtłukiwania go zaczął rozpędzać się na prędkość którą już słychać na wyłączonym silniku ale nie słychać na włączonym silniku i w końcu robi wiatr , a nie że kreci się jakkolwiek. ( jak rozumiem chłodnica klimy to ta o połowę niższa od chłodnicy płynu chłodzącego i zainstalowana przed nią
3) nie mogę dojrzeć sprężarki, czy jest jakiś prosty sposób żeby zobaczyć czy ona działa czy jest rozłączona? włączenie/ wyłączenie klimy daje zaburzenie w obrotach ale na chwile. Sprężarkę mamy pod alternatorem? czy kupienie używanej niby działającej za 300-400 zł to dobra cena?
4) nie wiem czy wolno na forum, znacie kogoś w Warszawie lub Lodzi kto zna się i rozumie klimatyzację, mam dosyć warsztatów, gdzie albo nie słyszeli o dodatku oleju, lub wycieki chcą na węch sprawdzać lub jakąś czujką lub mówią mi, że uzupełnili mi 300 gramów bo było 400 wiec 300 brakowało i teraz mam 700 niby. a na wydruku mam 350 a płace za 700 itd. szkoda kasy i czasu.
5) najważniejsze po dokładnym przeglądzie w miejscu gdzie aluminiowe rurki wychodzą z komory silnika i wchodzą do kabiny jest czujnik jakiś czy zawór z wtyczką, obok niego wisi mi jakaś druga mała wtyczka, znacznie mniejsza niż ta na tym czujniku. Czy ja mam coś niepodłączone?
Niestety kolego jeśli świeci ci się ABS na desce to oznacza błąd. Musisz zdiagnozować czego dotyczy, możliwe że padł któryś z czujników. Mi ostatnio padły 3, jeden po drugim
ABS zaświeci i gaśnie oczywiście nie świeci się po odpaleniu auta, zapala się na chwile.
Co do wentylatora to chyba muszę się nim zająć zgodnie z instrukcją na forum bo nie ruszy dopóki go nie opukam lub śrubokrętem długim nie popchnę ( chodzi o I bieg ) II działa bez zarzutu, III- go biegu świadkiem nie bylem. Co do tego wentylatora to jak sam nie rusza, a trzeba go pchnąć to rozumiem, że należy zregenerować zgodnie z zaleceniami forum, szczotki itd?
Co do klimy pojadę na kontrolę czy i jakie mam ubytki czynnika i czy sprężanie jest dobre.- bo coś mi się wydaje że chyba nieszczelność w układzie mam. Dziś klima działa minimalnie ledwo zauważalnie.
Czy może ktoś rozwinąć temat tych czujników i modułów sterowania, jak sprawdza się ich poprawne działanie ? czy tylko kupno nowych i wymiana?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Cze 05, 2015 16:38
newton, skoro test 00 i na wyświetlaczu klimy nie pokazuje się error, to czujniki i moduły zostaw na razie w spokoju. Z opisu wynika , że było kilka powodów takiego działania klimy u Ciebie jak opisałeś. Wentylator musi być w pełni sprawny , nie na popych i mieć wszystkie biegi , czynnika 450 ( nawet deko mniej ) a nie 700, bo będzie wyłączało sprężarkę (duże obciążenie) i faktycznie potrzeba dobry serwis klimy taki co tylko klimą się zajmuje ,a nie taki co tylko podłącza automatyczny kombajn i bierze kasę.
Tak jak mówisz postanowiłem wentylator doprowadzić do działania na I biegu, niestety nie udało mi się sprawdzić klimy bo nie mieli dziś czasu a z ciekawości chciałem się dowiedzieć ile odessają. Mam prośbę jeśli macie 2.0cdti sprawdźcie czy tez macie wtyczkę luźna ( nie podłączoną ). Mała wtyczka biało/szara która jest razem w wiązce z dużą wtyczką podłączoną do rurek klimy w komorze silnika tuż przed przejściem z komory silnika w kokpit kabiny.
trochę się wtrącę, ale mam pytanko dziś nabita klima (niestety ręczna) na wylocie z kratek 10st ale jak tylko dotknę pedał gazu to temp skacze w górę... też tak macie?
Byłem na uzupełnieniu wyszło tak
R134a było 318g dobili do 454g i automat dał error - oczywiście serwisanci mówią ze tak ma być
oleju odessali 10ml i nowego dali w tej samej ilości 10ml ( czy tak ma być ? czytalem i w kseidze rovera że ma być 450g czynnika a lubricanting oil nippo Denso ND-8 120 cc czyli polskich cm3
Facet gadał ze są dwa oleje jeden w sprężarce drugi w układzie i dają tyle ile odessali.
na pytanie co oznacza napis uzupełnienie oleju klimy w czynnościach na plakacie - bo nie uzupełnili tylko wymienili te 10ml powiedział tak się robi co ja będę Panu tłumaczył.
co do szczelności mam 600 s 15mbar.
To ja mam dobrze załadowana klimę czy oni w Feu Vert jaja sobie ze mnie robią? bo w sumie nie wiadomo ile oleju mam:)
koszt 129 zł
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Cze 07, 2015 18:20
newton napisał/a:
Byłem na uzupełnieniu
no tak , ale tam gdzie używają automatu i to jest odpowiedź na Twoje pytania. Automat filtruje chłodziwo i uzupełnia do 450 g , uzupełnia olej w ilości jaką odciągnął . Obsługa nie ma wpływu na proces ,dlatego take jest odpowiedź " tak się robi co ja będę Panu tłumaczył. " Taki serwis jest tani. Dobrzy fachowcy robią to manualnie ,mając pełną kontrolę nad procesem i dodają odpowiednią ilość oleju (proporcjonalnie do ilości uzupełnianego czynnika ). 120 g. to jest ilość przy pierwszym napełnieniu , nie da się odciągnąć całości , olej jest zmieszany z gazem.
Mam taki sam problem. Klimatyzacja w mieście działa bez najmniejszych problemów, wentylator sprawny. Na autostradzie klimatyzacja przestaje działać i zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Wyłączenie silnika i ponowne włączenie przywraca funkcjonowanie klimatyzacji. Trochę to wygląda jakby przy dużym obciążeniu klimatyzacja była odłączona, co z tego co czytam jest naturalne. Problemem jest, że klimatyzacja nie jest ponownie załączana kiedy obciążenie się zmniejszy. Czy ktoś z drogich forumowiczów rozwiązał ten problem?
Dzięki za informację. Zastanawiam się gdzie znajduję się moduł odpowiedzialny za włączanie sprężarki. Gdyby klimatyzacja w ogóle nie działała wymiana sprężarki byłaby oczywista, ale klimatyzacja działa w mieście. Mógłby ktoś wyjaśnić jak to wszystko wygląda bardziej szczegółowo?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lip 02, 2017 18:45
Klimatyzację a dokładnie kompresor uruchamiany jest przez ECM przekaźnikiem R7 w komorze silnika. ECM otrzymuje sygnał z potrójnego przełącznika ( trinary switch ) zamontowanego na przewodzie klimy po stronie pasażera. Przełącznik ten monitoruje ciśnienie czynnika i jak jest źle ( za niskie lub za wysokie ) to wpływa na odłączenie sprężarki .
Ja bym się przyjrzał chłodnicy klimatyzacji. Też tak miałem, jak mi się jej wydajność skończyła. W mieście było okej, ale jak silnik wchodził na obroty to ciśnienie rosło i wyłączało układ klimatyzacji.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Moze to być słaba wydajność skraplacza, aczkolwiek przy wyższych prędkościach również pęd powietrza na skraplacz jest większy.
Moj problem tez polegał na tym, ze na wolnych obrotach jak zakapało to chlodzilo elegancko, wystarczyło ruszyć i robiło sie ciepło.
Skraplacz jest stary jeszcze od nowości auta tak jak osuszacz, a Klima obecnie działa pomimo jej niesprawności i rozszczelnionego układu przez poprzednie 5 lat.
Pomogła wymiana kompresora. Stary po prostu nie wytwarzal odpowiedniego ciśnienia.
Podejrzewam, ze związane jest to ze zmienna pojemnością sprężarki, regulowanej zaworem, w zależności od zapotrzebowania na wydajność układu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum