Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Hej, wymieniałem wczoraj kierownicę w moim Roverze i za pierwszym razem coś źle podpiąłem poduchę - świeciła się lampka. Otworzyłem znów, spojrzałem, że była odpięta jednak, więc podłączyłem znów - tym razem dobrze.
Problem w tym, że komputery wyłapuje mi teraz błąd SRS - co parę sekund kontrolka miga. Jak mogę się tego pozbyć? Muszę podłączać auto pod komputer i dać mu reset błędów? A może jest na to jakiś prostszy/tańszy trik? Gdzieś czytałem o obróceniu stacyjką X razy, ale nie wiem, czy to prawda?
I jeszcze jedno pytanie: czy gdybym mimo wszystko olał ten błąd, to czy w razie - odpukać - wypadku, mogę liczyć na poduszkę, czy nie?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 04, 2015 09:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Klakson działa. Co prawda w tej nowej kierownicy tylko jeden przycisk na dwa działa. Czy to może być powód?
[ Dodano: Czw Cze 04, 2015 17:19 ]
Przy okazji: przekręciłem z 60 razy kluczykiem w stacyjce na drugą pozycję (podobno miało to resetować komputer), ale nic to nie dało
[ Dodano: Pią Cze 05, 2015 12:49 ]
halo, ma ktoś może jakiś pomysł? akumulator odłączony na noc nic nie pomógł
komputera nie resetujesz. Tak kasuje się pamięć błędów ECU (pod warunkiem, ze błąd nie występuje). W przypadku SRS to nic nie daje.
Klakson nie jest sterowany przez żaden moduł więc coś po prostu fizycznie nie łączy w tym wypadku. Skoro tylko jeden przycisk, to taśma ok, tylko z tym przyciskiem lub kablami w kierownicy coś nie halo.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Oo, fajna odpowiedź. Czyli nie mam doszukiwać się błędów po stronie komputera, a jakiegoś fizycznego uszkodzenia w kierownicy bądź złego podłączenia, tak?
Myślisz, że skoro mi ten jeden przycisk od klaksona nie działa, to może to być powód tej kontrolki?
Nie musisz kasować błędów SRS, jeśli naprawisz usterkę to lampka sama zgaśnie.
Ktoś kiedyś podawał na forum kody mrugnięć lampki SRS i można było dość co jest nie tak, nie mogę znaleźć tego tematu teraz, ale jest.
Stawiam na taśmę, u mnie klakson działał a taśma była do wymiany.
Pytam bo może w takim razie uda mi się wymienić taśmę z poprzedniej kierownicy? Stara kierownica nie mrugała błędem - po prostu była starta skóra i dlatego chciałem ją wymienić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum